לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
איסור חופשת לידה שניה בהתמחות – שערורייה?

איסור חופשת לידה שניה בהתמחות – שערורייה?

שפיות זמנית | 15/7/2012 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

במאי 2012 פרסם משרד הבריאות הנחיה הנוגעת לחופשת הלידה המגיעה למתמחות בפסיכולוגיה הקובעת כי מתמחות בפסיכולוגיה, שאורך התמחותן מגיע לארבע שנים בחצי משרה, זכאיות להיעדר ארבע עשרה שבועות (חופשת לידה), פעם אחת בלבד במהלך ההתמחות. על פי ההנחיה, מעבר לכך, תקופת היעדרות העולה על 30 יום, מכל סיבה, מחייבת הארכת ההתמחות ב‭12-‬ חודשי התמחות מלאים.

ההנחיה מתערבת באופן ההעסקה של המתמחות והמתמחים, שרבים מתייחסים אליו כנצלני, ואף מרעה את תנאיהם של המתמחות ביחס לשאר העובדות במשק. ההחלטה עוררה זעם רב בקרב קהילת המתמחות והמתמחים, כפי שאפשר לראות בכתבה שפורסמה ב-YNET:

" גם כך המסלול של פסיכולוגיה קלינית ארוך ומאופיין באי ודאות. הקבלה לתואר שני קשה מאוד, ולהשיג התמחות אחרי התואר השני, לוקח בממוצע שנתיים. יש כל כך הרבה שלבים בהם מתמחה צריכה לתכנן אם היא יכולה להרחיב את המשפחה. להגביל את האפשרות שלה ללדת ילדים בתקופת ההתמחות - זה ממש לעג לרש"

בתגובה לפרסום ח"כ זהבה גלאון שלחה מכתב בנושא למנכ"ל משרד הבריאות שאמר שיברר את הסוגיה בהקדם, ונציבת שוויון הזדמנויות בעבודה, עו"ד אינה סולטונוביץ'- דוד, התראיינה בנושא ל"דה מרקר" ואמרה: "הנציבות תבחן את המקרה לגופו אך על פניו נראה כי ההנחיה אינה עומדת במגבלות החוק. החוק קובע כי אסור להפלות נשים בשל הריון או הורות וכן חוק עבודת נשים קובע כי אסור לפגוע בתנאי העסקתן בשל הריון או ההורות - ובמקרה הספציפי מדובר בפגיעה ברורה בתנאי ההעסקה, כאשר גברים אינם 'נענשים' באותו האופן על היעדרות בשל סיבות כמו מילואים.

"לרוב אין בעיה להשלים כמה חודשים מתוך ההתמחות תוך כדי שהיא נמשכת, ובוודאי שהשלמה של שנת התמחות על כמה חודשי היעדרות לא נראית לי מידתית. מקום עבודה לא יכול לשלוט על זכותה של אשה להיות אמא ואם סוגיית האמהות נכנסת כפקטור בתנאי ההעסקה שלה - הרי שמדובר בעניין בעייתי. מעסיקים צריכים להתייחס לחופשות לידה כאל דבר שהוא חלק מהחיים ולא כאל גורם מפריע"


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תחנות בריאות הנפש, תוכניות הכשרה, מגדר, התמחות, פוליטי
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
ד"ר תמר שביט פסח
ד"ר תמר שביט פסח
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
אירינה ברינשטיין
אירינה ברינשטיין
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
חנה מן
חנה מן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, קרית שמונה והסביבה
אורי לבוא ורדינון
אורי לבוא ורדינון
פסיכולוג
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

פרי הפלטיפוספרי הפלטיפוס17/7/2012

הנחיות בנושא היעדרות בתקופת התמחות בפסיכולוגיה. כדאי אולי להזכיר מי הוציאה את ההנחיות: - לכו לראות את הסרט "מים ואהבה" ותמצאו את המקבילה הזקנה שחוברת לגברים כדי להנציח את שליטתם בנשים.....
מתוך מידעון הפ"י :
לאחרונה הוציאה הפסיכולוגית הארצית גב' ימימה גולדברג הנחייה מחודשת בנושא היעדרויות במהלך ההתמחות. אנו מפיצים מסמך זה לידיעת כל חברי הפ"י.
אנו מזמינים אתכם לתגובה או הערות בנושא לדוא"ל: psycho@zahav.net.il