לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מִיָּד נוּכַל לִתְמוֹהַ -אֵיךְ כֹּה דָאֲגְנוּ לָהּ -לִשְׁעַת חֲצוֹת רוֹעֶדֶת

מִיָּד נוּכַל לִתְמוֹהַ -אֵיךְ כֹּה דָאֲגְנוּ לָהּ -לִשְׁעַת חֲצוֹת רוֹעֶדֶת

עלון פסיכולוגיה עברית | 1/1/2023 | הרשמו כמנויים

 

מִיָּד נוּכַל לִתְמוֹהַ -אֵיךְ כֹּה דָאֲגְנוּ לָ 1

היי שלום 2022, ברוכה הבאה – 2023. שנה אזרחית חדשה נפתחה, ואיתה סיכומי השנה החולפת, ותקוות לעתיד לבוא. אחרי תקופה ארוכה של סגרים, בדידות, אי-ודאות ופחד – 2022, בשונה מקודמתה, סימנה עבורנו את האפשרות לחזור לשגרה ולשפיות מסויימת. אבל שפיות היא עניין מאד יחסי, והמילה שגרה כבר לא עומדת בציפיות ממנה, אז נניח לה לעת עתה. אנחנו נכנסים ל2023 עם ממשלה חדשה, הסכמים קואליציוניים חדשים, מתיחות גבוהה בין אוכלוסיות שונות, ודאגת מה סביב הוול-ביאינג הנפשי-ציבורי שלנו. לצד התהייה לגביי התמורות שעשויות להתחולל, עולה גם השאלה כיצד הממשלה החדשה תשפיע על מצבה של הפסיכולוגיה הציבורית בישראל, שהתורים בה מוסיפים להיות ארוכים, והשכר שמוצע בה למטפלים מומחים הולך ונשחק - עד כדי עזיבה הולכת וגוברת של האחרונים את השירות הציבורי.

ואצלנו באתר? מאז 2002 האתר שלנו מבקש להמשיך ולפרסם תכנים איכותיים ומעניינים שמביאים קולות אמיתיים מהשטח ומחשבות חדשות על תיאוריה ופסיכותרפיה. כפי שאולי הבחנתם/ן, בתקופה האחרונה האתר עובר מתיחת פנים והופך ליפה ולנגיש יותר לגלישה במכשירים שונים. ויש דברים שמתמידים - כמו בכל שנה, מה שהופך את ״פסיכולוגיה עברית״ למה שהיא, הוא בסופו של דבר אתם - הן מי שקוראים ומגיבים, והן מי שכותבים ושולחים תכנים מעניינים ומחדשים, שגולת הכותרת שלהם היא כמובן המאמרים. עשרות מאמרים פורסמו באתר שלנו בשנה החולפת. הם עסקו בנושאים מגוונים והציגו זוויות שונות ומעניינות על פסיכותרפיה ופסיכולוגיה, ומתוכם בחרנו תשעה מאמרים שמצאנו ראויים לציון באופן מיוחד. (הנושאים בתמצות רב - טיפול הפרעות אכילה, הקשבה אנליטית,מדריך לעזרה ראשונה פסיכולוגית וטיפול נפשי בפליטים, תוקפנות בקרב בני נוער, המטפל הפצוע, מדריך לטיפול קוגניטיבי התנהגותי באמצעות משחק,ניתוח מקרה טיפולי של הבודהה, שיטת 'עבודת כיסאות').


- פרסומת -

אתן/ם מוזמנות/ים להתרשם מבחירתנו, וכמו תמיד, אתם/ן מוזמנות/ים להמשיך לשלוח לנו טקסטים פרי עטכן/ם.

והנה, אנחנו לא שוקטים על השמרים, וברוכים הבאים מאמרי 2023 החדשים:

דימוי 'המרפא הפצוע' מופיע רבות בסיפורי מיתוסים, אגדות וסיפורת. במאמרה, רות נצר בוחנת את הסיפורים הרבים הללו לאור המודל היונגיאני ליחסי מטפל-מטופל. באמצעות ההתבוננות ממשקפים יונגיאניות, היא מבקשת ללמוד על קיומו של 'ארכיטיפ המרפא הפצוע' אצל המטפל והמטופל כאחד וכן, על הריפוי ההדדי שמתאפשר. הטקסט משולב דוגמאות מהספרות המקצועית, המקורות היהודיים, הספרות, האמנות, הקולנוע והשירה, לצד תיאורי מקרה קצרים.

ספרה החדש של ד"ר מיכל ברנע-אסטרוג, 'השנים הבאות', מלווה חמישה סיפורי חיים שזולגים זה אל זה ומתמשכים זה מזה, משלהי המאה החמש עשרה ועד לעתיד הקרוב. פרק מתוכו זמין לקוראי פסיכולוגיה עברית. "לקח לי זמן להבין. ההכרה שלי עוד המשיכה לסרוק את התקשורת המבולבלת שלו במשך דקות ארוכות. וגם אחר כך, ליד דלת היציאה, עוד המשכתי לתהות. סיימתי לסדר את המיטות ולקפל אותן בחזרה כלפי הקירות, כדי שיהיה קצת מרחב מחיה לענייני היום, אבל בנפשי שלי — שמשלא מצאה בדבריו את שחיפשה נאלצה להודות שאכן, משהו אינו כשורה — נמחץ המרחב".

מהי 'טכניקת החלום היזום' וכיצד ניתן להשתמש בה? אף שאנו מתקשים להאמין בכך, אם רק נתרווח בכורסה, נעצום את עינינו ונחשוב על נושא שמעסיק אותנו - נוכל לדלות מעצמנו מידע לא נגיש ולהיעשות יותר מודעים, רגישים לזולת ובעלי יכולת לקבלת החלטות מספקות. ד"ר עפר גרוזברד דן בספרו 'חלומות יזומים', בגישה המאפשרת ליזום באופן רצוני חשיבה בתמונות, דמוית חלום. באמצעות דיון נרחב בטכניקה ובדרכי יישומה, הכותב מבקש לסייע למטפלים ומטופלים, כאחד, להשתמש יותר במידע החיוני שנמצא 'מתחת לעפעפיים'.

ובפסיכובלוגיה -

ד"ר ניצה ירום תוהה על משמעות הביטוי 'עלה בידי' בהקשר של הקמת הממשלה החדשה, וההסכמים הקואליציוניים החדשים עליהם היא חתומה, וכותבת "אי אפשר להתבצר עוד באזורים הפרטיים והמקצועיים. צריך, קוראים קולות של מביני דבר בקרב החברה האזרחית - לצאת לרחובות".

ד"ר רחל קואסטל בטור חדש בבלוג שלה, קוראת בולאס בהנאה וכותבת על על השיח האקדמי, פירוק שיח האדון, והקשר של זה לפסיכוזה, אבל גם לאפשרויות נוספות

 

כמעט עבר הלילה / אמילי דיקינסון

כִּמְעַט עָבַר הַלַּיְלָה -
מִיָּד הַיּוֹם יָאִיר
מִיָּד נוּכַל לִגְמוֹעַ -
מֵהָאוֹר וְהַאֲוִיר -

מִיָּד נוּכַל לִתְמוֹהַ -
אֵיךְ כֹּה דָאֲגְנוּ לָהּ -
לִשְׁעַת חֲצוֹת רוֹעֶדֶת
מוֹעֶדֶת, אֲפֵלָה.

נִרְחַץ פָּנִים, נַבִּיט בָּרְאִי
אוּלַי נִצְחַק בְּקוֹל.
אֵיךְ כָּל-כָּך פָּחַדְנוּ. הִיא
שָׁעָה בְּסַךְ הַכֹּל.

*
מאנגלית: לאה נאור.

Photo by Danist Soh on Unsplash

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אריאלה חורב
אריאלה חורב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
רחל כהן
רחל כהן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
שרון כהן
שרון כהן
פסיכולוגית
ליאת זיסמן
ליאת זיסמן
עובדת סוציאלית
הילה שני
הילה שני
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
רעות עזרן
רעות עזרן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.