לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
סיפור על מיצוי זכויות, ועוד עדכונים

סיפור על מיצוי זכויות, ועוד עדכונים

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 29/7/2021 | הרשמו כמנויים

אז....
מעשה בפסיכולוגית ותיקה ממחוז דרום, שהגיעה לשיא הוותק ושיא הדרגות שלה, מה שאומר שלפי הסכמי השכר מגיעה לה דרגה אישית נוספת. 
מייד פנתה למעסיק, אך לאכזבתה, ותדהמתה, היא סורבה בטענה המוטעית כי הדרגה האישית אינה זכות הסכמית, אלא תלויה בביצועי העובד וברצון המעסיק. 
הפסיכולוגית פנתה לחטיבת הפסיכולוגים במח"ר, שבסיוע מנהלת מחוז דרום במח"ר הודיה שקד, הבהירה למעסיק את הסוגיה:
דרגה אישית אינה מותנית ואינה תלויה בהמלצת הממונה הישיר או מי מטעמו.
 
בסעיף 9ו' בהסכם וסעיף 6 לזיכרון הדברים, נקבע כי עובד אשר הגיע לשיא הדרגה שלו ולשיא הוותק שלו - זכאי לקבל דרגה אחת נוספת מעל מתח הדרגות שלו. 
שיא הוותק הוא שנה אחרי 40 שנות ותק עבודה, כולל ותק מואץ (= חצי שנת ותק נוספת על כל שנת עבודה).
(לנוחיותכם מצ"ב הסכם 76-78 וזיכרון הדברים בהתאמה).

התוצאה הייתה החזר של מעל 20,000 ₪ (!!) לפסיכולוגית המרוצה, ששמרה על זכויותיה, ובסך הכל פנתה לעזרת החטיבה. 

אז, הגעתם לשיא הוותק? בידקו האם זכויותיכם נשמרות!

ותודה למנהלת מחוז דרום הודיה שקד על הטיפול בנושא.

בכל עניין או שאלה שעולה לגבי זכויותיכם, פנו אל חטיבת הפסיכולוגים או ישירות אל מנהלי המחוזות במח"ר, ונדאג לכם. 

*****

ועוד כמה עדכונים:

* שירותי הייעוץ לסטודנט באוניברסיטאות – שירותי הייעוץ לסטודנט בארץ, מצטיינים כמקומות עבודה עם שכר מבזה ובלתי מתקבל על הדעת, במיוחד עבור מתמחים בפסיכולוגיה, וגם ביחס למקובל בשירות הציבורי. עוד טרם הקמת החטיבה וגם כיום, נעשים ניסיונות לשכנע את ראשי האוניברסיטאות לספק תנאי שכר ראויים לעובדים. הבעיה היא שהאוניברסיטאות לא חתומות על הסכם הפסיכולוגים, אלא רק על הסכמי המח"ר, ובנוסף רק חלק קטן מהעובדים (בדרך כלל הקבועים) משויכים להסכמי המח"ר; חלק ניכר מהעובדים לא חברים בארגון עובדים כלל, וייתכן שאף מועסקים באופן לא חוקי.
החטיבה מתחילה בתהליך של צירוף כלל העובדים לחטיבה במח"ר, ובמקביל מעלה הילוך במאבק מול כלל הגורמים הבכירים הרלוונטיים.


- פרסומת -

* ההסכם עם משרד האוצר שהושג לאחר העיצומים של הפסיכולוגים החינוכיים לפני כחודשיים – בחודשיים אלו התקיימה עבודה אינטנסיבית על כלל הפרטים המשפטיים בהסכם הסופי, וכבכל הסכם כזה, התנהלו חילופי טיוטות בין ההסתדרות למשרד האוצר. אנו פועלים בסיוע מיטב אנשי המקצוע בהסתדרות, לקדם במהרה את הוצאת ההסכם לפועל. זאת כדי שהתגמול המיידי על העומסים של הפסיכולוגים החינוכיים יופיע בהקדם האפשרי בתלושי השכר (וכמובן יועבר גם למי שעבד השנה וסיים את עבודתו בשפ"ח הנוכחי), וכן יעוגנו החרגתנו מהסכמי המסגרת הקרובים והכניסה למו"מ על שכר כלל הפסיכולוגים בשירות הציבורי.

* ועדה פריטטית לגבי מימון השתלמויות, לקראת המוסד לבוררות – כזכור החטיבה הגישה השנה תביעה במוסד לבוררות, לגבי ההפרה המתמשכת של כלל המעסיקים לגבי סעיף מימון ההשתלמויות של הפסיכולוגים. אך בדיון במוסד לבוררות, נשלחנו בחזרה לערוך ועדה פריטטית, שהיא הליך של משא ומתן עם המעסיקים, כדי לנסות לפתור את הבעיה. החודש נערכה פגישה נוספת עם נציגי המעסיקים, בה ניסינו להגיע להסכמות לגבי מה מחויב המעסיק לתת לעובדים בעניין ההשתלמויות. במידה שהמו"מ לא יבשיל להסכמות, בספטמבר נגיש בקשה למוסד לבוררות, שיקבל החלטה ברורה בעניין.

* ובמסגרת פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית - פעילות אינטנסיבית לקראת גיבוש תקציב המדינה – הפורום מקיים מגוון פעולות ופגישות בכנסת ובמשרדי הממשלה לקראת גיבוש התקציב הקרוב, כך שיותר משאבים יופנו לכיוון הפסיכולוגיה הציבורית.
בין השאר נפגשנו עם שר הבריאות ניצן הורוביץ לגבי מגוון רעיונות תיקצוב הנוגעים לסקציות הבריאותיות, צמצום זמני המתנה לטיפול ועוד; עם חברות הכנסת אמילי מואטי ומיכל וולדיגר שמקימות שדולה לבריאות הנפש בכנסת; עם ארבעה ח"כים של הרשימה המשותפת (עאידה תומא סלימאן, עופר כסיף, אוסאמה סעדי, וסמי אבו שחאדה) לגבי מצבם העגום של השירותים הפסיכולוגיים הציבוריים בחברה הערבית; עם ח"כ מיכל רוזין לגבי מצב הפסיכולוגיה הציבורית ורעיונות לפתרונות תקציביים; עם הפסיכולוג הארצי גבי פרץ לגבי הגדלת תיקצוב מתמחים ויצירת תמריצים לעובדים בשירות הציבורי בפריפריה ולאוכלוסיות מיעוט; ועוד היד נטויה. 
אנו מברכים על שיתופי הפעולה, על האכפתיות והקשב של השרים וחברי הכנסת לצרכי הציבור בפסיכולוגיה ציבורית, ועל הרצון להעלות את בריאות הנפש למודעות הציבורית ולקדם אותה בסדרי העדיפויות. מקווים ומאמינים שיהיו לכך תוצאות בעתיד הקרוב, שיהיו לטובת כלל הציבור בישראל.

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה ציבורית
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
עמר גורן
עמר גורן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה, רמת גן והסביבה, נתניה והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.