לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אני עוטה מסכה ויוצא לגיהנום

אני עוטה מסכה ויוצא לגיהנום

עלון פסיכולוגיה עברית | 26/7/2020 | הרשמו כמנויים

אני עוטה מסכה ויוצא לגיהנום

עוד שבוע מתוח. האוויר טעון בחשמל, תנועות קטנות מייצרות גלים גדולים, ואנחנו מתנגשים זה בזה, שוב ושוב, למרות הניסיון לשמור על מרחק ביטחון. אין ביטחון, לא רפואי ולא כלכלי, גם האמון במי שאמורים לנהל את המשבר נשחק, והוודאות מאיתנו והלאה. ימים בהם קשה שהחוץ לא יחלחל אל הפנים - גם מסכה לא תעצור את כניסתן של מולקלות חוסר הנחת והפחד אל הראות ומשם אל זרם הדם. ובתוך כך, רוחות מאבק, אמונה בשינוי, בכוחה של קבוצה, בערכה של מחאה. ואפילו השגים – ברכות לאחיות ששביתתן הסתיימה בהוספת תקנים רבים, וברוכות אתן, עו"סיות יקרות, על הצלחתכן במאבקכן הצודק!

באתרנו השבוע מאמרים וטורים נהדרים, איים של קריאה מקצועית ונפשית טובה, בים של בלאגן.

הפסיכואנליזה ההתייחסותית צברה בשנים האחרונות פופולריות רבה בקרב מטפלים. מאמרו של נוי מידן - "ההיפסטר ההתייחסותי: אופנה פסיכואנליטית עכשווית" - מציע להבין את עליית החשיבה ההתייחסותית במונחי ההתפתחות של טרנדים צרכניים, מתוך הנחה כי גם חקר האימוץ של רעיונות אינטלקטואליים יכול להיתרם מתיאוריות על הדינמיקה של אופנות ועל המתח בין בידול ושייכות העומד בבסיסן. 

תמר משעול משעני מציגה את חלקו השני של מאמרה, העוסק במודל הטיפולי המבוסס על הספר "אני בסדר – אתה בסדר" מאת ד"ר תומס א' הריס (1967). בחלק זה של המאמר יוצג תיאור מקרה, שנועד להרחיב ולהמחיש את הגישה המוצעת בחלקו הראשון של המאמר במרחב הטיפולי, וכן את החיבור הפורה בין "אני בסדר – אתה בסדר" לבין טיפול מבוסס היפנוזה, מיינדפולנס וביופידבק.

הספר אטלנטיס הנו ספר שיריה האחרון עד כה של המשוררת, הסופרת והמתרגמת טל ניצן והוא כולל את קובץ שיריה החדש – 'אטלנטיס' – לצד מבחר שירים מספריה הקודמים. ברשימתו מתבונן ד"ר גיא פרל על שיריה של ניצן, ומתייחס למתח ולתנועה בין קיומה של משאלה לבין הכרה באי-אפשריותה הקיים בהם, מתח המבטא תנועה בין המציאות הפנימית למציאות העולם. רשמיו העדינים והרגישים של פרל, פוגשים את האיפוק והדיוק המאפיינים את שיריה של ניצן ומולידים טקסט יפה ונוגע. 


- פרסומת -

עוד קריאה עדינה ורגישה של פרל תוכלו למצוא בבלוג קריאות השירה שלו, והפעם בספרה החדש של המשוררת (והפסיכולוגית) תהל פרוש, 'בצע', ובו שירי אמהות וגם שיר אהבה חמוץ מתוק לאירופה, שנדמת כחלום רחוק בתקופה הזו. 

ספרים גבירותי, ספרים, ממשיכים: בפוסט מיוחד בבלוג "קריאה מודרכת" מופיעות יחד שתי נקודות מבט דומות ושונות על הספר מומו מאת מיכאל אנדה. ראשית ההמלצה של ד"ר שני וידרגורן, פסיכולוגית קלינית, ולאחריה ההמלצה של יעל לוקסמבורג כהנא, פסיכולוגית בהתמחות חינוכית. 

בטח שמעתם שהצעת חוק הפסיכולוגים (תיקון – איסור טיפולי המרה) אושרה בקריאה טרומית בכנסת. הצעת החוק נועדה לאסור טיפולי המרה. בפוסט שהכנו עבורכם מרוכזים הטיעונים שליוו את הצעת החוק. יש לכם מחשבות בעניין החוק? מוזמנים לשלוח אלינו טורי דעה לכתובת המייל hebpsy.content@gmail.com

ולסיום, ירדן מנדלסון, יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות, פועלת ללא לאות, ומביאה אלינו עדכונים שונים – 

-עדכונים משולחן הרפורמה בחינוך המיוחד, ובמסמך שעוסק בחיזוק מערכת החינוך הרגילה, כתנאי הכרחי להכלה אמיתית של ילדים עם צרכים מגוונים ; סיכום מפגשי השבוע של ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית עם ח"כים בכנסת ישראל וביניהם השרה אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ מרב מיכאלי ועוד;  מנדלסון גם מבקשת לברך את העו"סיות על הצלחתן במאבק, אבל תוהה גם לגבי האפשרות לקיים מאבק של פסיכולוגיות. מה אתן חושבות?

 

 

שגרת בוקר / אלכס אפשטיין

אני מתעורר ובודק את הטלפון - אין התראה על מגע עם חולה מאומת. אני נושם נשימה עמוקה - אני לא משתכל. אני מודד חום - אין לי חום. אני מצחצח שיניים - לא איבדתי את חוש הטעם. אני מכין קפה - לא איבדתי את חוש הריח. איזה יום נהדר זה הולך להיות! אני עוטה מסכה ויוצא לגיהנום. 

(מתוך הפינה 'מיניאטורות' בעיתון 'הארץ')

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: תיאורי מקרה, פסיכולוגיה התייחסותית, ממסד וחוק
ליאל נבו שושן
ליאל נבו שושן
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
יעל נעים
יעל נעים
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
ענת פישמן
ענת פישמן
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מתן מלר
מתן מלר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תמה החופשה ולפנינו 'חזרה לשגרה' קצת משונה, היישר לימים של עיסוק בזיכרון פרטי וקולקטיבי. רגע לפני, ובעוד...
השנה מתחילה להיאסף אל סופה. ריחה של שנה חדשה כבר מדגדג בקצות הנחיריים, הערבים נעשים  (מעט) יותר קרירים....

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.