לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עדכונים משולחן רפורמה בחינוך המיוחד

עדכונים משולחן רפורמה בחינוך המיוחד

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 20/7/2020 | הרשמו כמנויים

השבוע קיימנו פגישה נוספת עם מטה משרד החינוך בנושא התיקון לחוק החינוך המיוחד. כהכנה לפגישה, הכנו מסמך שעוסק בחיזוק מערכת החינוך הרגילה, כתנאי הכרחי להכלה אמיתית של ילדים עם צרכים מגוונים.
קיימנו= ד"ר נעם יצחקי, יונת בורשטיין בר יוסף, גל תמים סיקולר, יורם שליאר.

אנחנו שמחים מאוד לדווח כי ניכר שינוי משמעותי בשיח עם המשרד וברצון בשיתוף פעולה ובעבודה משותפת! המסמך שכתבנו התקבל בזרועות פתוחות ובהסכמה שאכן המוקד צריך להיות בעבודה עם הצוותים החינוכיים, וכי קורסים והשתלמויות אינם תחליף לליווי והדרכה שוטפים הכוללים גם מעגלי הדרכה רפלקטיבית למורים.

המשימה המרכזית הניצבת בפנינו בטווח הקצר היא כתיבת חוזר מנכ"ל שמשרד החינוך התחייב לכתוב עד סוף ספטמבר 2020, בהתאם להוראת בית המשפט (בפסיקתו בבג"צ שהגישו ארגוני ההורים). לשמחתנו, לשם כך הוקם צוות עבודה שיעבוד באינטנסיביות במהלך החודשיים הקרובים על השינויים הנדרשים ביישום התיקון בחוק. נציגותינו בצוות זה יהיו ד"ר נעם יצחקי ויונת בורנשטיין, ומצד המשרד יהיו חברות בו נציגות מאגף חנ"מ, אגף הכלה והשתלבות, ופסיכולוגים נוספים על פי בחירתו של אגף שפ"י.
בטווח הארוך, כאמור, תתקיים עבודה על חיזוק המערכת המכילה. בנושא זה אנו נייצג את עמדותינו כפי שמובאות במסמך הנ"ל (ושכאמור, נראה כי המשרד מאמץ אותן).

נמשיך להשמיע קול מקצועי ברור ובלתי-מתפשר, לצד התייחסות לעומסי העבודה ולמשאבים הנדרשים ליישום הרפורמה לטובת הילדים, ההורים והצוותים החינוכיים!

****************

בנימה אישית, כעת, משעברה העבודה למישור המקצועי ונראה כי נסללה הדרך לשיתוף פעולה כן ואמיתי עם המשרד, תוך הבנה ביכולותינו לתרום ולסייע לשיפור הרפורמה ומעניה, אני מרגישה כי הגיעה העת לקחת צעד אחורה ולתת לאנשי המקצוע האמיתיים להוביל מהלך מקצועי ככל הניתן. ד"ר נעם יצחקי הסכימה לרכז ולהוביל את המשך העבודה מול משרד החינוך בכל הקשור לרפורמה בחנ"מ, והיא נהנית ואני בטוחה שתהנה מהמשך שיתוף פעולה הדוק עם כל ארגוני הפורום וכמובן עם ועד המתמחים החינוכיים ואיגוד מנהלי השפ"חים.

נעם ואני כמובן עובדות כתף אל כתף, אשאר מעודכנת ו-'בלופ', ומשאבי פורום ארגוני הפסיכולוגים יועמדו לצידה ככל שיידרשו. אבל היא האדם הנכון להמשיך ולהעמיק בנושא זה.
הייתי מאחלת לה בהצלחה אבל אין צורך, she was born for this job.


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה חינוכית
שירה מיה
שירה מיה
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
רינה ברקוביץ'
רינה ברקוביץ'
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
חנה יוסופוב
חנה יוסופוב
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
אדי דימוב
אדי דימוב
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
רונה הרמן איוניר
רונה הרמן איוניר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.