לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
על הפסיכולוגיה של הקורונה, ועוד כתבות שקידמנו בזמן האחרון

על הפסיכולוגיה של הקורונה, ועוד כתבות שקידמנו בזמן האחרון

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 8/3/2020 | הרשמו כמנויים

משתפת במקבץ כתבות וראיונות שקודמו בתקשורת ע"י פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית בשבועות האחרונים:

קורונה: רבות דובר ועוד ידובר בתקשורת על ההיבטים הרפואיים של מגיפת הקורונה בישראל. בכתבות הללו תוכלו לשמוע גם על ההיבטים הפסיכולוגיים. אביטל יעקובי ותמר פרידלנדר, נציגות הפורום, מסבירות על המשמעויות הרגשיות סביב בהלת הקורונה בכלל והבידוד בפרט: ראיון אצל טלי ליפקין שחק בגלצמקור ראשון ; מעריב .

תעמולת בחירות: נדהמנו לגלות את הזלזול והלעג האגביים כמעט למצוקה נפשית, במסגרת הקמפיין הפוליטי של מפלגת יהדות התורה (בסרטון תעמולה בו צוטט הערך בוויקיפדיה על פיצול אישיות ולאחריו צוטטו אמירות סותרות לכאורה של ח"כ אביגדור ליברמן). לא צריך להיות פסיכולוג על מנת להבין את הקשר הלא מדובר בין השיח שמקדם מנהיג המפלגה ושר הבריאות הרב יעקב ליצמן, ובין מצבם המחפיר של השירותים הפסיכולוגים הציבוריים שבאחריות משרד הבריאות. תגובת פורום הארגונים בכתבה באתר וואלה.

רפורמות ופסיכולוגיה ציבורית: מאמר דעה שכתבתי בכלכליסט על אזלת היד של המדינה בנושא הרפורמות בחינוך המיוחד, בבריאות הנפש, בהתפתחות הילד, על חוזרי מנכ"ל המגבילים את הפסיכולוגים הרפואיים - כל אלו נדמה שנעשים ללא התחשבות בהשלכות הרגשיות ארוכות הטווח על האזרחים, ובאפשרויות של הפסיכולוגיה הציבורית לסייע תחת רפורמות אלו באופן מסודר, זמין ונגיש.

פסיכולוגיה ציבורית בעוטף עזה בערוץ 12: חודשים שאנחנו מתריעים - בשירותי בריאות הנפש של קופות החולים מועסקים *אפס* פסיכולוגים! צפו בכתבה ששודרה לפני שבועיים בחדשות הערב של ערוץ 12, בעקבות מאבק פורום הארגונים בקריסת השירותים בעוטף עזה, בה מתראיינת גם יו"ר התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית אלית מרדו. עוד כתבות שפורסמו בנושא: מעריב , כאן . בעקבות מכתב ששלח (שוב...) פורום הארגונים על קריסת השירותים הפסיכולוגיים בעזה.

עבירות מין ברשת: הורשע מאמן הכדוריד שפגע מינית בילדות ברשת. שרון צונץ, נציגת פורום הארגונים, התראיינה בתוכנית הרדיו "עושים צהריים" עם יעל דן בגל"צ, על אפשרויות המניעה וההתמודדות מול איומים על ילדים ברשת, ועל הסיוע של פסיכולוגים בשירות הציבורי לנפגעים ולסובבים אותם.

הזנחה פיזית של מרפאת פ"ת: ממשיכים לעקוב אחרי ההתמוטטות (פיזית ומטאפורית) של מרפאת פתח תקווה. וממשיכים להילחם על הדרישה לשיפוץ יסודי, ומבנה חלופי ראוי. כתבה בוואלה.

ולסיום שעה על פסיכולוגיה ציבורית - ב"רדיו החברתי הראשון" שודר הפודקאסט "מחוץ לקופסא - שעה על פסיכולוגיה" - הפסיכולוגית עירית שדות אירחה את נציגי פורום הארגונים אלית מרדו וד"ר שי איתמר, לשיחה מרתקת על ההיסטוריה של ארגוני הפסיכולוגים, על משבר הפסיכולוגיה הציבורית ועל פעילות פורום הארגונים להצלתה.
 


- פרסומת -


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, קורונה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
מור ויימן גרובר
מור ויימן גרובר
פסיכולוגית
תל אביב והמרכז, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
יהודית וינשטיין
יהודית וינשטיין
עובדת סוציאלית
רמת הגולן, אונליין (טיפול מרחוק), קרית שמונה והסביבה
גיא אסל
גיא אסל
עובד/ת הוראה
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.