לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
3 שנים לאחר שהוגשה תלונה - פסיכולוג קליני שמבצע טיפולי המרה עדיין מופיע בפנקס הפסיכולוגים

3 שנים לאחר שהוגשה תלונה - פסיכולוג קליני שמבצע טיפולי המרה עדיין מופיע בפנקס הפסיכולוגים

שפיות זמנית | 17/10/2019 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

3 שנים לאחר שהוגשה תלונה - פסיכולוג קליני שמבצע טי 1

לפי פרסום באתר וואלה, שלוש שנים לאחר שהוגשה תלונה למשרד הבריאות על כך שהפסיכולוג ד"ר אילן קרטן מבצע לכאורה טיפולי המרה, הוא עדיין מופיע במאגר הפסיכולוגים בעלי רשיון באתר משרד הבריאות. הוא אפילו מקיים סדנת "המרה" נוספת בתחילת 2020; כאן אפשר למצוא פרטים על הסדנה "מסע של גבר". במידע על הסדנה נכתב: "גברים רבים גם מגלים שמתפתחות להם משיכות לנשים. בוגרים רבים של הסדנה 'מסע של גבר' נכנסים למערכת יחסים משביעת רצון עם אישה אם הם בוחרים בכך, או שהם רואים שיפור בקשר הקיים שלהם." הסדנה לא מבטיחה לבצע "שינוי דרסטי בנטייה המינית", אבל מציעה שהנטייה המינית, בעקבות הסדנה, הופכת הרבה פעמים "להיות תחושה של אחווה - בדיוק כמו שרוב הגברים בעולם חווים אותה".

לאחרונה הגישה האגודה למען הלהט"ב בשם הארגונים הגאים תלונה נוספת למשרד הבריאות נגד ד"ר קרטן. במכתב שנשלח לגבי פרץ, הפסיכולוג הארצי, נכתב כי "בחודש מאי 2016 הוגשה מטעמנו תלונה לפסיכולוגית הארצית (קודמתך בתפקיד, הגב' ימימה גולדברג) נגד הפסיכולוג אילן קרטן, המעיד על עצמו כמי שעוסק ב'טיפולי המרה' בנטייה מינית. התלונה מפורטת, מנומקת ומדברת בעד עצמה". אור קשת, מנהל קשרי ממשל של ארגוני הקהילה הגאה, שכתב את המכתב, הבהיר כי הציפייה בארגונים הייתה שבעקבות העמדה הרשמית של משרד הבריאות, בדבר הנזקים האפשריים הכרוכים בטיפולי המרה, "וכן לאור עמדות דומות של גופי המקצוע המובילים בארץ ובעולם, תלונתנו תטופל ביעילות ובזריזות". עם זאת, ציין קשת כי "עד ליום זה, יותר משלוש שנים לאחר הגשת התלונה, טרם קיבלנו מענה".


- פרסומת -

בנוסף לכך, טען קשת כי "נודע לנו בדיעבד שלפני זמן רב התקיים דיון בוועדת המשמעת שאליו הוזמן הפסיכולוג אילן קרטן ושטח את טענותיו, אך כאמור לא ברור מהן תוצאות הבירור". הוא הוסיף כי "לא ידוע לנו על צעדים משמעתיים שננקטו בעניין זה, ובדיקה שעשינו העלתה שאילן קרטן עדיין רשום כפסיכולוג מורשה ועדיין עוסק בטיפולי המרה". עוד ציין קשת כי על פי סעיף 46 לחוק הפסיכולוגים, תשל"ז-1977, ועדת המשמעת מחויבת לפרסם את החלטתה המנומקת, אם מצאה שהנידון אשם בעבירת משמעת ואם לא. "על כן", הבהיר קשת, "אנו דורשים לקבל עדכון בכתב בדבר אופן הטיפול בתלונה נגד הפסיכולוג אילן קרטן, וכן שההחלטה בעניינו תפורסם לעיון הציבור כמתחייב על פי חוק".

במשרד הבריאות השיבו כי "על סמך החומר שהונח בפני ועדת התלונות על פסיכולוגים, לא ניתן היה לקבוע כי הייתה עבירה על החוק או על כללי האתיקה". הם הוסיפו כי "התלונה הינה כללית, אנונימית ולאחר שנעשתה פניה לארגון איגי, לא ניתן היה לקבל שמות ספציפיים של מטופלים ולכן לא ניתן היה לדון לגופו של עניין".

מה דעתכם? האם על פי גלישה באתר הסדנה של קרטן אפשר לקבוע שנעשתה עבירה על כללי האתיקה, או שיש צדק בטענת משרד הבריאות?

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
גיל אבא
גיל אבא
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
ד"ר רעות זרחוביץ
ד"ר רעות זרחוביץ
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
אלי אייזנר
אלי אייזנר
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
אתי יעקב
אתי יעקב
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
אנדראה גילוני
אנדראה גילוני
פסיכולוגית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

donTrust פסיכולוגdonTrust פסיכולוג1/5/2020

מה רע בטיפולי המרה. עדיף מהפסיכולוגים השמאלנים הפח שמשחקים אתה יפי נפש ומוכרים אותך בשתיקל. יא צבוע