לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ומאלימות המילים עלי אדמות

ומאלימות המילים עלי אדמות

עלון פסיכולוגיה עברית | 9/8/2015 | הרשמו כמנויים

עוד שבוע חלף. אירועי האלימות בשבוע שעבר, ופיגוע הדריסה שהתרחש השבוע, ממשיכים לחולל שיח ער ומתוח בין קבוצות שונות בחברה. מילים מושלכות מכל עבר, חלקן ננעצות, אחרות פורחות באוויר. בתוך הקלחת הרותחת, אנחנו מבקשים להגיש לכם מילים מעוררות לב ומחשבה -

דני שראל מכניס אותנו אל חדר הטיפולים ואל נבכי נפשו כמטפל ומתמודד באומץ עם השאלה - מה קורה כשהאמפתיה נעשית בלתי נסבלת? במאמרו המרתק מציג שראל טיפול קשה, שאתגר "עד הקצה" את יכולת ההכלה והאמפתיה שלו. דרך תיאור מצבים שבהם נחשף המטפל להתקפות קשות מצד המטופל, נפרשות ועולות שאלות והרהורים על גבולות ומגבלות העמדה האמפתית, על העמדה הרגשית שממנה היא ניתנת ומידת האותנטיות שלה, על אופן ההתמודדות עם כשלים אמפתיים ועם זעם נרקיסיסטי, ועל העזרה שתיאוריה עשויה להעניק בהתמודדות עם העברה נגדית מורכבת. האם הרעיונות שמציג שראל לגבי גבולות האמפתיה וכוחו של העימות עשויים להיות רלוונטיים גם בהקשר רחב יותר?. מוזמנים להגיב.

במסגרת הכנס המדעי השלישי לחקר האובדנות בישראל התכנסו כ-400 חוקרים, מטפלים ובני משפחות שכולות על מנת להיחשף למחקרים ישראלים עדכניים בתחום האובדנות ומניעתה. במהלך הכנס שנערך במכללה האקדמית תל אביב-יפו בשיתוף עם מכללת רופין,  הוצגו נתונים והתפתחויות על רקע יציאתה לדרך של התוכנית הלאומית למניעת אובדנות. נועה קיפניס, ענב בן אוליאל ויעל קרקואר מביאות רשמים מפורטים מן הכנס, שעמד בסימן חיבור בין המחקר המדעי לבין עשייה לשם מניעה בפועל.

גיא פרל קורא בספר 'שטחים פתוחים' מאת מאיה ויינברג, על חוויות התרוקנות הקיום מחיותו ומשמעותו ועל השגרה המגינה שמתחתיה תהום פעורה. פרופ' עמיה ליבליך לקחה את בנה ונכדתה לביקור מורשת בפולין, ומספרת לנו על קורות משפחתה. פולין בלי מחנות ריכוז. איריס פרחי - איתני, ממועצת הפסיכולוגים, מעבירה רשימת מלגות התמחות המתפנות נכון לאוגוסט 2015. שימו לב - מתמחים בפסיכולוגיה קלינית הממתינים באשכול 2 שיסיימו את החלק הראשון של ההתמחות עד 31.12.2015 הועברו לאשכול 1 ולאשכול 4 והם זכאים להגיש מועמדות.


- פרסומת -

מתמחים ותיקים לפני בחינת התמחות? שמחים לבשר שהיום נפתח מחדש פורום  'לקראת בחינת ההתמחות מועד חורף 2015', בניהולה של רחל מורדכוביץ' - מרחב ייעודי ובטוח בו ניתן להעלות שאלות לקראת הבחינה, להתייעץ עם עמיתים, לשתף במחשבות ותחושות ועוד. מוזמנים בחום להצטרף לפורום.

נחתום בהודעה מצערת - התבשרנו על פטירתה של ד"ר יוכי בן נון, פסיכולוגית רבת פעלים במרחב הציבורי, ומי שהייתה יו"ר הפ"י הקודמת. קהילת 'פסיכולוגיה עברית' משתתפת באבלה הכבד של המשפחה ועמיתיה למקצוע. מוקירי זכרה  מוזמנים לשלוח אלינו דברי הספד, קטעי זיכרון, קטעי מידע לגבי קורות חיים ועשייה בתחום הטיפול ועוד. הטקסטים יתפרסמו ב'עזבונות', מרחב ההנצחה הוירטואלי שלנו המיועד להנצחת דמותם ופועלם של עמיתים חברי הקהילה המקצועית בישראל שהלכו לעולמם.    בשורות טובות   "וככלות קהלת

לכתוב את מגילתו באה לו באחרית ימי מלכותו השבת של הנפש והביאה לגוף את שתיקת המילים וגוננה על העצב הארוך של פניו מפני הפחד הנורא של בטנו ולא עשה עוד ספרים ולא אסף עוד משלים ולא נקרא שמו עוד קהלת חכם ולא לימד העם והוקל מכאובו משתיקת האלוהים בשמיים ומאלימות המילים עלי אדמות". (קהלת הזקן, אלמוג בהר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שגית שרון
שגית שרון
פסיכולוגית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, בית שמש והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
דוד סולומון
דוד סולומון
עובד סוציאלי
עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), יקנעם והסביבה
ורוניקה עובדיה
ורוניקה עובדיה
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, פתח תקוה והסביבה
מיכל דיאמנט
מיכל דיאמנט
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
שפלה, תל אביב והמרכז
איתי סבח
איתי סבח
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

אל תתנו לכותרת מתוך שירה של אנה הרמן בשם '1 בספטמבר' להטעות אתכם. אם לא תהיה שביתה מיוחדת, לגמרי יש...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.