לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מטפחת שלג יפהפיה

מטפחת שלג יפהפיה

עלון פסיכולוגיה עברית | 11/1/2015 | הרשמו כמנויים

בני אדם יושבים בבתיהם המחוממים, מול מסכיהם המפוקסלים - חלונות הבית סגורים, חלונות הדפדפן פתוחים, והכותרות בוערות בשורות קפואות: סערה! סופה! היכונו! יהיה שלג? באיזה שעה יתחיל? מתי יערם? הפסקת חשמל? הפסקת שגרה!. אם האדם כונן את התרבות, בין היתר, בכדי להתגונן מהחרדה הנוראית שעוררו בו איתני הטבע, אולי סופה קטנה כמו זו שפקדה אותנו השבוע, תובעת עצירה,הצטופפות והתבוננות, היא מעין גלגל הצלה מ"איתני" התרבות-בלא-נחת?

בין כך ובין כך, החומרים שראו אור השבוע באתרנו יחממו את ימיכם הקרים:

במאמר מרתק במיוחד, מציג דני שראל קטעים מטיפול באישה, שהפגיש אותו עם גבולות היכולת שלו להיענות באופן מותאם לצרכיה. שראל מתאר רגעים שבהם התגלו "סדקים במ?כל"; נחשפה הסובייקטיביות של המטפל; נשבר "המיתוס של הסיטואציה האנליטית", ומתוך השבר נפתחו הזדמנויות לצמיחה הדדית. או כמו שהטיבה לנסח זאת המטופלת:'השגיאות שלך הן משהו שאתה מנסה לתת לי'. מומלץ מאד.

בספר 'חרדים וטיפול פסיכולוגי: סוגיות ותאורי מקרים', בעריכתם של ד"ר שניאור הופמן וד"ר לאה רוסמן, מובאים מאמרים המתארים טיפול נפשי באנשים מהמגזר החרדי על ידי מטפלים דתיים או חרדיים. בעיות ושיקולים מיוחדים המלווים טיפול באנשים מהציבור החרדי, חידושים בתחום הטיפול באוכלוסייה זו ותשובות של רבנים מוכרים לשאלות הלכתיות של אנשי טיפול דתיים, הם חלק מהסוגיות הנידונות באסופה. פרק מן הספר ובו תיאור מקרה מעניין של התערבות טיפולית עם נער חרדי הסובל מהפרעה טורדנית כפייתית זמין לעיונכם.

יפעת גלבר מנסה בסיפורה הקצר לצייר בעדינות את חוויתו החושית והשבורה של נער אוטיסט שבמפגש עם מטפלת במוזיקה, כמו מתאחה מחדש לצליל התוף. ליאור גרנות כותבת ברגישות על ספרה המטלטל של הילה להב 'עד הבוקר', בו מנסה המשוררת להעניק קול לדמותה התנ"כית והאומללה של פילגש בגבעה שעברה מסכת של התעללות מינית, ומאפשרת לקוראים להיות 'עדים'. "העוצמה של הספר הזה היא ביכולתו להישיר מבט אל הזוועה ובכך שהוא מאלץ אותנו, הקוראים בו, להישיר מבט גם, ובכך לומר לנשים שעברו פגיעה מינית: אתן לא אילמות ולא מוסתרות בחשכה; יש אוזניים שיאזינו לקולכן ויש עיניים שיביטו בכן במבט רואה, מאמין וחומל". ד"ר ארנון רולניק הצטרף לפרויקט קריאת התנ"ך '929'. עד שיגיע לסיפורה הקשה של פילגש בגבעה יעבור זמן רב, אך בינתיים חושב רולניק שכדאי להיעזר בידע של אנשי הטיפול הקוגניטיבי התנהגותי על מנת להצליח להכניס לחיים הרגל חיובי כמו קריאה של פרק יומי. על הדרך הוא גם מהרהר בדמיון שבין המפגש הטעון בין פרשנות מסורתית לפרשנות עכשווית ביהדות ובעולם הטיפולי.


- פרסומת -

בברכת שבוע חמים

"בערב שבת

רחפה וירדה אל העולם

מטפחת שלג יפהפיה

ואחזתי בקצה האחד

ואלוהים בקצה השני

והיינו שנינו רוקדים

בצמרמורת ריחוק וקירבה

בסחרחורת שמחה

של אהבתנו הפתאומית".

(שלג/ סיון הר-שפי, מתוך 'גלות הלוויתן', הוצאת הקיבוץ המאוחד)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
גיא קליגמן
גיא קליגמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
טל זנגר
טל זנגר
פסיכולוגית
רמת גן והסביבה
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
ליזה גלמן מתוקי
ליזה גלמן מתוקי
עובדת סוציאלית
אליאור מור יוסף
אליאור מור יוסף
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יעל טל-ברזילי
יעל טל-ברזילי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

  בתחילת השבוע ציינו את יום האישה. נראה שהסיבות לשמר את היום הזה, וליצוק לתוכו תוכן משמעותי, לא...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.