לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מלחמה שאף פעם לא די לה

מלחמה שאף פעם לא די לה

עלון פסיכולוגיה עברית | 10/8/2014 | הרשמו כמנויים

בעתות מלחמה נראה שמשכו של כל שבוע ארוך בהרבה ממשכו בימי רגיעה. כל יום התמונה משתנה: פנים אבודות אחרות מרצדות על המסך, פקודות והחלטות עוברות בסך. הפסקת -אש -אש - אש-הפסקה. נשימה עמוקה, ושוב דריכות מציקה. קשה לתכנן את הרגע הבא. הטקסטים שעלו השבוע לאתר ממשיכים להיות מעורבים עם הבריות, ולעסוק בענייני דיומא.

בעוד תושבי יישובי עוטף עזה נאלצים להתמודד עם אי-הפסקת-האש במקומותיהם, וחלקם מסרבים לחזור ליישובים המאוימים, ד"ר יעל שרון כותבת על התמודדותם של ילדים עם הפחדים שמעורר מצב חירום כמבצע 'צוק איתן' - שרון מסבירה מה בין פחד ממפלצות לפחד מ'מהאיש הרע שיצא מן המנהרה', מבהירה כיצד הסביבה עלולה לתרום להתקבעות הפחד,  ומגישה לקוראים - מטפלים והורים - שלל רעיונות להתערבויות טיפוליות יצירתיות ואקטואליות שעשויות לסייע לילדים (כיפת הברזל שלי מוכנה ליירט את הפחד!).

רות נצר מהרהרת גם היא ברשת המנהרות התת קרקעית שנחתרה תחתנו, ומקבילה בין הקושי לאתר ולהשמיד מנהרות לבין הקושי לאתר ולהשמיד את ההבטים ההרסניים של הלא מודע הנפשי המתחפר בעקשנותו במעמקים.  אסתר פלד בפוסט שכנתב לפני יציאת צה"ל משטחי עזה - נסערת ודאוגה ככדור אש - במחשבות בין ימין לשמאל, תוהה על הפסיכוזה הלאומית שבחוץ, ועל בן זוגו של הפציינט הפסיכוטי הסוער שמשגע אותו בשקט בשקט. החברה הישראלית כמשפחה סכיזופרנוגנית.  פרופ' עמיה ליבליך בפוסט הרהורי מלחמה נוסף שנכתב בחסותה של הפסקת האש והנשימה לרווחה - את מי אנחנו מפציצים גם כשהאש נצורה, והאם אדם יכול להיות סתם אדם הפוגש עוד אדם, במלחמה המוחקת את הגבול בין היחיד והכלל ובין האישי והקולקטיבי?. גם ב'שפיות זמנית' תוכלו למצוא רשימה רלוונטית של האנתרופולוגית קרן פרידמן פלג ובה ביקורת נוקבת המתארת את הניכור שחשים תושבי שדרות כלפי מטפלים הנתפסים כבעלי פריבילגיות ומנותקים, ואת תגובת המטפלים המקומיים. מה אתם חושבים?


- פרסומת -

לצד כל אלה, עוד מספר מאמרים של שגרה -

מאמרה המסקרן של חן וירבה עוסק בשילוב עקרונות הטיפול הפמיניסטי במפגש טיפולי המתקיים בפסיכותרפיה הגופנית. מלבד הכרות שעורך המאמר עם סגולותיה של הגישה כמו למשל התייחסות ביקורתית ליחסי הכוחות בטיפול, נציין שהוא נכתב נכתב בלשון אישה, וזה בפני עצמו חידוש מרענן ומזמין לקריאה. יואל בלום מקדיש את טור הדעה שכתב למונח 'מעקף רוחני' - שימוש באמונות ופרקטיקה רוחנית כדי להימנע ממגע עם רגשות כואבים ופצעי עבר. בלום מבקש להסב את תשומת ליבנו לשימוש הרווח והמתעתע ב'מעקפים הרוחניים' בחברה המערבית, לתאר את מאפייניה של התופעה ואת מחירה הנפשיים.

נסיים בעדכון פרקטי - במהלך השבוע פרסמה הפסיכולוגית הארצית שני מסמים חשובים - רשימת מלגות המתפנות במוסדות במהלך 2014, המעודכנת לחודש אוגוסט, וכן נוהל מלגות פנויות והגשת מועמדות מעודכן.  נאחל בהצלחה לתרים אחר מקום התמחות.

שבוע טוב ובשורות טובות

"התבואי אלי הלילה

כבסים כבר יבשו בחצר

מלחמה שאף פעם לא די לה

היא עכשיו במקום אחר

וכבישים שבים בלי הרף

לבדם כסוס בלי רוכבו

והבית נסגר בערב

על הטוב והרע שבו.."

(מתוך 'שיר ליל שבת', מילים: יהודה עמיחי, לחן: משה וילנסקי)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
רן קמחי
רן קמחי
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
ניצן מאירי
ניצן מאירי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
לודמילה שליפר-דניאלי
לודמילה שליפר-דניאלי
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
עכו והסביבה
מירב פריאנטה
מירב פריאנטה
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה, מודיעין והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
יפעת אלוק
יפעת אלוק
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, נתניה והסביבה
שיראל בוטבול
שיראל בוטבול
פסיכולוגית

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.