לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עצוב למות באמצע התמוז

עצוב למות באמצע התמוז

עלון פסיכולוגיה עברית | 25/7/2014 | הרשמו כמנויים

שבוע מלחמה אינטנסיבי ומתוח הגיע אל קיצו, וקורבנותיו הרבים בצידו. עצוב למות, וכואב כל כך לאבד. כמה קשה לשאת את תרמיל השכול הכבד, המושם באחת, ברגע חותך, על כתפי ההורים, האחים, הנשים, החברות, הילדים.

חלק מן החיילים הנופלים היו נשואים והשאירו אחריהם נשים וילדים, רבים אחרים, שעוד היו בעיצומם של ימי בחרותם, הותירו בנות זוג צעירות, חברות. 'בחירת העורכת' לשבוע זה היא מאמרו החשוב של אופרי בר-נדב העוסק בתוצאותיו לאורך הזמן של תהליך האבל עבור נשים צעירות ,ומבקש לפרוש רקע תאורטי לתהליך הכואב והמורכב של התמודדות עם אובדן בן זוג. במאמרו מתייחס בר-נדב לאלמנות כמו גם לחברות שכולות הנאלצות להתמודד עם מה שניתן להגדיר כ'יגון משולל זכויות'. רות נצר מהרהרת במות התמוז, ובמוות המתרחש בעיצומו - על המזבח, הפגיון, האש, השה לעולה והאייל שלא באאסתר פלד, מעניקה לנו התבוננות מרתקת על מורכבותו של המצב ובמרכזה הצגת הדילמה של הכח והחמלה שצפה ועולה במלחמה הנוכחית,  אבל מלווה אותנו בעצם מאז שאנחנו בגן הילדים - מה בין גינוי גורף של השאיפה לכח לבין היכולת להכיר בו ולהשתמש בו באופן מרוסן? מעורר מחשבה ומומלץ מאד. פלד גם מבקשת להעניק במה וירטואלית למכתב שכתבה אבירמה גולן והתפרסם לראשונה בעיתון 'הארץ', בו היא פונה לילדיה וחבריהם ותוהה על התגובות המתעוררות בהם בצל המלחמה.

כמו כן, התפרסמו השבוע כמה וכמה טקסטים מרתקים ומשמעותיים שאינם קשורים לאקטואליה:

השנה ימלאו עשר שנים להופעתו של ספרה של ניצה ירום 'פסיכואנליזה בנפשנו: מחשבות על העשייה הפסיכואנליטית העכשוית', שראה אור כספר אלקטרוני באתרנו. בפוסט שעבר הזמינה ירום תלמידים ומורים בתוכניות הכשרה לפסיכותרפיה פסיכואנליטית להתמודד עם טקסטים פסיכואנליטיים מן העבר באופן הרלבנטי למציאות הטיפול העכשווית, בפוסט הנוכחי מציעה מספר דוגמאות לתהליך שכזה - כיצד ניתן לקרוא את פרויד, ויניקוט, טסטין ועוד, באופן ביקורתי הרלוונטי לימינו? פוסט ראוי לדיון ויישום. מומלץ מאד. אסנת לקר השתתפה ביום העיון השנתי של ארגון סלעית (סיוע לנשים במעגל הזנות) שהתמקד בנסיבות הטראומתיות שמביאות נשים ונערות לזנות, בזנות כטראומה מתמשכת ובאפשרויות הסיזיפיות להחלמה ממנה. ונסיים באתנחתא תרבותית מפתיעה - הרומן הפופולארי 'חמישים גוונים של אפור' נתפס אצל רבים כפונה אל המכנה המשותף הנמוך ביותר, שיאי המכירות מעידים כי משהו שם בכל זאת מדבר להמונים בכל העולם. מיכל וימר פוצחת בניתוח לאקאניאני של הספר השנוי במחלוקת, וחושפת את תפקיד המסמנים, הסימפטומים והמבנים הקליניים במפגש בין כריסטיאן ואנסטסיה, גיבורי סיפור האהבה הסוחף.


- פרסומת -

"עצוב למות באמצע התמוז

דגלי הקיץ נישאים אל על,

על ראש התורן תור הומה ולא יחדל.

כי על קיצך, ועל קצירך הידד נפל(מילים ולחן: נעמי שמר)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
דינה רחמני זילברשטיין
דינה רחמני זילברשטיין
חברה ביה"ת
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
גלית מור
גלית מור
חברה ביה"ת
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
דגנית שיין שרון
דגנית שיין שרון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה
נטע אדלר
נטע אדלר
עובד/ת סוציאלי/ת
ירושלים וסביבותיה
מירי גפנר
מירי גפנר
פסיכולוגית
דני שלסמן
דני שלסמן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

שבוע חדש מביא איתו תקווה זהירה שהשקט יתרחב ויתמיד במקומותינו, ושרוח חדשה תביא קרירות ושלוות נפש לכולם,...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.