לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
לכל מילה קשור כאב

לכל מילה קשור כאב

עלון פסיכולוגיה עברית | 13/6/2014 | הרשמו כמנויים

כאב, העולם המודרני, תמונת מצב גסה: אנחנו רוצים להיפטר ממנו, וכמה שיותר מהר. התחזית נכון לעכשיו: הוא כאן כדי להישאר. כמי שעוסקים במפגש עם אנשים כואבים ובניסיון להקל עליהם את כאבם, אנו חוקרים דרכים שונות בהן ניתן להתייחס לכאב ולסבל. חלק מהמאמרים שעלו השבוע לאתר עוסקים ביכולת להכיר בסבל כחלק מהחיים.

דיכאון הוא אחת הבעיות הנפשיות המרכזיות של העידן הנוכחי, אשר גובה מחיר כבד ממערכת הבריאות ומהמשק בכלל, וככזה הוא תופס מקום מרכזי בחשיבה הפסיכותרפויטית. במאמרם הנהיר מציגים רן אלמוג ואנה גולדברט גישה טיפולית עכשווית להתבוננות על דיכאון ולטיפול בו, הלקוחה מתחום הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי, ונקראת "טיפול בקבלה ובמחויבות" - ACT (ראשי תיבות של - Acceptance & Commitment Therapy). תחילה מובאת המשגה אפשרית של הדיכאון ברוח גישה זו ולאחר מכן מתוארים כמה עקרונות טיפוליים כשהבולט שבהם הוא תנועה מהימנעות מהכאב והעצב אל עבר מפגש עמם. אתי הילסום, צעירה יהודייה הולנדית שנספתה באושוויץ לא הכירה את גישת הACT, אך תפיסתה את הסבל כבלתי נמנע וכחלק בלתי נפרד מהחיים אפשרה לה לא רק לשרוד אלא גם לחיות חיי נפש עשירים בין הגדרות. נורית ענבר וייס מפגישה אותנו עם הילסום שמתארת ביומנה 'השמיים בתוכי' את השנתיים האחרונות בחייה, ומנסה להתחקוות אחר המאפיינים הייחודיים והמופלאים של צמיחה פוסט טראומטית כפי שהם מוצגים בסיפורה של הילסום. פוסט מעורר השראה.

עדי דוויק בונר מנסה לצלוח בוקר לחוץ עם ביתה הפעוטה ונעזרת בתאורטיקנים אסתר ביק, ג'ון בולבי ודונלד וויניקוט כמצע להרהורים על הקשר בין הגוף הפיזי לספירה הנפשית, ועל איסוף ופיזור, התפוררות וחיבורשולמית מאיר בטור דעה מעורר לדיון בו היא שוטחת את מחשבותיה על שיפוטיות כמקור לתקיעות בהדרכה. כיצד יכול המדריך לסייע למודרך ולמטופל ובאילו מקרים עלול המדריך לחבל בתהליך ההדרכה בטיפול? מוזמנים להגיב.


- פרסומת -

לכבוד שבוע הגאווה הנחגג היום ברחובות, תוכלו להנות מבחירת העורכת - מאמרו המרתק של ד"ר גבע שנקמן אודות המפגש שבין מבנה המשפחה החדש ובין המשגות פסיכואנליטיות קלאסיות. המתעניינים מוזמנים לעיין בשלל מאמרים מעניינים נוספים שהתפרסמו בעבר באתר ועוסקים בסוגיות פסיכולוגיות הנוגעות לנטייה מינית וזהות מינית ככלל.

נסיים בתזכורת - הפסיכולוגית הראשית, ד"ר ימימה גולדברגמזמינה את המתמחים למפגש פתוח בנושא הרישום בפנקס הפסיכולוגים, תהליך ההתמחות ותהליך הקצאת המלגות.

שבת שלום!

לכל מילה קשור כאב,

בלי כאב דבר אינו נוצר.

ובזכות אותו מכאוב חשים

שחיים פי עשרה ואין עוד כח למאומה.

נהפכים לחיי הכאב

ואולי החיים הם דוקא הכאב

ואולי הכאב הוא אלוהים..."

(עמ' 127, מתוך 'הפרפר חוצה את הכביש' מאת אוה קילפי, הוצאת כרמל).

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
עדיאל איתן
עדיאל איתן
עובד סוציאלי
לילך עלוא כוכבי
לילך עלוא כוכבי
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אשקלון והסביבה, קרית גת והסביבה
דגנית שיין שרון
דגנית שיין שרון
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה
יונתן בר-לב
יונתן בר-לב
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
תמי חיים
תמי חיים
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה
לאה שקלים
לאה שקלים
חברה ביה"ת
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

  לחברי פסיכולוגיה עברית שלום, נאחל לכולנו, מצפון ועד דרום, חורף גשום, מערכת פסיכולוגיה עברית. לפניכם...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.