לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
כאן כל החברים שלי דמיוניים

כאן כל החברים שלי דמיוניים

עלון פסיכולוגיה עברית | 21/2/2014 | הרשמו כמנויים

בתחילת החודש חגגה פייסבוק עשור להיווסדה (ולהשתלטותה על החיים של חלקנו). השבוע התפרסמה ידיעה לפיה רכשה הרשת החברתית את אפליקצית הוואטסאפ,  רשת חברתית נוספת המאפשרת תקשורת רציפה בתדירות של אחת לשנייה עם חברים וחבורות. אנחנו ספוגים בוירטואליה המקיפה אותנו עד כדי כך שקשה שלא לתהות מהי השפעתה המצטברת על חיי הנפש שלנו? האם  יתכן שאנחנו בני תקופה בה האבולוציה מתרחשת במקצבים מהירים, בעיקר בממשק בין הלב האנושי למסך המפוקסל שנמצא על השולחן או מחובר כאינפוזיה לשורש כף היד?

בעידן שבו רשתות חברתיות הופכות להיות חלק מרכזי ואינטגרלי מחייהם של ילדים ובני נוער, נדרשת השגחה הורית אשר בכוחה להעניק הגנה לילדים מפני חשיפה לתכנים ציניים, נצלניים ומסוכנים שהרשת החברתית המקוונת לא פעם חשופה אליהם. ד"ר משה משעלי, יריב פאר ואוהד פורן,  ביקשו לבחון במאמרם החדשני את יעילותו של מנגנון שמירה טכנולוגי המותאם לרשתות החברתיות המקוונות, כרכיב משלים בתיווך הורי בהקשר של פיקוח ובקרה אחר פעולות מקוונות של ילדים. הרשת כאן כדי להישאר - אז האם אפשר להגן על הילדים שלנו מהסכנות התמונות באינטרנט?. ומה עובר על מי שסכנות העולם הזה, הממשי, הגיעו עדיהם וחוו פגיעה מינית בצעירותם? יום עיון של מרכז 'פעימות' עסק במרכזיותו של הספק בפגיעה מינית בילדותאסנת לקר מביאה משם רשמים חשובים וכותבת על הספק המתעורר במסגרת טיפול, הספר המתעורר בפן המשפטי והספק העצמי של הנפגעות. עוד התפרסם באתר 'היפנוזה והיפנותרפיה - מדריך למטפלים' - ספר חדש  מאת ד"ר איתן אברמוביץ - ובו  סקירה היסטורית של התפתחות ההיפנוזה, מונחי יסוד, סוגיות קליניות מרכזיות, סכנות פוטנציאליות של שימוש לא תואם בהיפנוזה ועוד. שלושה פרקים ראשונים זמינים לקריאתכם.


- פרסומת -

גם ב'פסיכובלוגיה' הוירטואלית שלנו התרחשות ערה השבוע -

רשימה שוברת לב של גיא פרל, המנתח את מחזור השירים 'ילד' בספר שיריו של עדי עסיס באותו שם. עסיס מתאר בפני ילד מיוחל מסכת מאמצים וקשיים שעוברים הוא ורעייתו בניסיון להביאו. כיצד נחווה התהליך הסזיפי של טיפולי פוריות והכמיהה לילד שמבושש להגיע, מזווית האב? מומלץ מאד. עוד על הורות מנקודת מבט אבהית - ד"ר אילן טבק אבירם, אבא צעיר בעצמו, חזר מטיפת חלב עם מחשבות על הנקה ובעיקר על אי-הנקה וכותב על הנקה כזקפה הנבחנת בטרמינולוגיה פאלית ובינארית של הצלחה וכישלון. האם אפשר אחרת?. פרופ' עמיה ליבליך בפוסט נאיבי (?) על אנטישמיות, קושי להכיר בסבלו של האחר ותקווה לשלום המגיע מלמטהשמואל ברנשטיין בניתוח יונגיאני מרתק של הדינמיקה האנטישמית המבקשת 'להקיא' את הצל הפנימי, כשהוא מתמקד בסיפורו המדהים של צ'ונאד סגדי, מי שהיה מראשי מפלגת הימין הפאשיסטית בהונגריה וגילה שסבתו הייתה יהודייה שנלקחה לאושוויץ. ד"ר רות אנגל אלדר בסיפור קצר ומטאפורי שמעלה מחשבות על טיפול בילדים והדרכת הורים וד"ר ארנון רולניק מראיין את מירה אציל - לשעבר יו"ר החטיבה הרפואית בהסתדרות הפסיכולוגים, על התמודדות עם מחלות גופניות.

נסיים בהודעה מצערת על פטירתו של פרופ' אלחנן מאיר ז"ל, מעמודי התווך של הפסיכולוגיה התעסוקתית בישראל ומי שכיהן בעבר כיו"ר הסתדרות הפסיכולוגים ויו"ר מועצת הפסיכולוגים. שבתאי מג'ר, תלמידו, כותב דברי הספד ותודה המתפרסמים ב'עזבונות' - בלוג ההנצחה של 'פסיכולוגיה עברית'. קהילת פסיכולוגיה עברית משתתפת בצער המשפחה והעמיתים.

"..כאן הדברים עומדים

כאן כל החברים שלי דמיוניים

וכל החלומות שלי מתים יפים

אל תיתן לי סטרואידים וסמי גדילה

אל תיתן לי טלוויזיה וקבוצות תמיכה

אל תיתן לי אושר של חצי דקה

ואל תיתן לי סיפוקים זולים

או רגשות במיליון צבעים

כי זה לא ימלא לי את החלל הריק

זה לא ימלא לי את החלל הריק.

(מתוך 'החלל הריק', מילים ולחן: אביב גדג')

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
לימור ליטבק
לימור ליטבק
פסיכולוגית
רמת גן והסביבה
מוריאל אלעזר
מוריאל אלעזר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
פרופ' אורן קפלן
פרופ' אורן קפלן
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, מודיעין והסביבה
שירי רוזנפלד
שירי רוזנפלד
עובדת סוציאלית
ירושלים וסביבותיה
יונתן מרטון מרום
יונתן מרטון מרום
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
מיכל סגיב זנגר
מיכל סגיב זנגר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

המעבר החד מיום הזיכרון ליום העצמאות מספר את בליל הרגשות והסתירות שחיינו כרוכים בהם. לוח השנה מתעקש...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.