לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אף על פי שבינינו מפעם לפעם

אף על פי שבינינו מפעם לפעם

עלון פסיכולוגיה עברית | 9/10/2012 | הרשמו כמנויים

עם תום חגי תשרי בלוח השנה העברי ולקראת החזרה לשגרה (חלקנו יראו בה שגרה מבורכת, אחרים יקבלו אותה בצער) יבול של מאמרים שפורסמו באתר בשבועות אלו. מספר מאמרים עוסקים בתיאוריות פסיכואנליטיות לטיפול: מרקו מאואס ממשיך לדון במשמעות יחסי המין והעונג המיני, הנשי בעיקר, בהעדר יצוג לנשי. אפשר להיזכר במאמר הקודם של מאואס, הנשען על התיאוריה הלאקאניאנית, ובעיקר על הפרשנות של מילר לתיאוריה זו. זהורית שמחון אסולין מתארת את המשולש ביחסי מטפל-מטופל וקופת החולים, *במאמר מרתק הקושר תיאוריה אנליטית ומציאות טיפולית. גם סקירת הרומן "רצפת חול" מאת אורית גרוס מובאת בשפה אנליטית, בהסתמך בעיקר על מושג "האל-ביתי" של פרויד, נעמה לב ארי מתארת כיצד הטיפול בספר נוגע במקומות שהאינטימיות והזרות כרוכות בו. ועוד על פרדוקסים טיפוליים, וכריכה של קרבה וריחוק בפוסט של טל סער, הפורשת את רגשותיה כלפי המטפלת שלה. גם תמי קויפמן מתארת בשפה פיוטית חוויה של התערבבות וטשטוש גבולות.

יונתן קושניר מביא אף הוא מאמר המשך העוסק בחרדות אצל ילדים, והפעם, על תלונות גופניות וסימפטומים גופניים המייצגים חרדות אלו. חרדה ודכאון אצל מתבגרים מתוארים בפוסט בשפיות זמנית. שני פוסטים עוסקים באבהות: האחד, בתופעת דכאון לאחר לידה שחווים גברים, והשני, בקשר שבין גיל האב והסיכון להופעת אוטיזם אצל הילדים - האם גם לגברים שעון ביולוגי מתקתק? ועוד על גברים, שני פרקים מספרה של לנדי בנקרופט, "למה הוא עושה את זה?", העוסק בגברים כעסניים ומערכות היחסים שהם יוצרים.


- פרסומת -

פרופ' חנוך ירושלמי, המרבה לכתוב על הדרכה, נוגע הפעם במשמעות של היות עד הן בטיפול והן במפגש ההדרכתי. נזכיר כי נפתח הפורום לעמיתים הניגשים לבחינת ההתמחות בפסיכולוגיה קלינית במועד הקרוב. סוגרת את הרשימה העשירה ליטל קפלן, בסקירה מקיפה ומעמיקה של סימפוזיון בינלאומי בנושאי אובדנות שנערך לפני כחודש בישראל. וכדי לחתום ברוח מחויכת, האם ידעתם שלסלמון מת יכול להיות יחס שונה לגירויים שונים? עוד על המחקר הזה ועל פרס האיג-נובל, בשפיות זמנית. עם בוא עונת הגשמים נייחל לשנה גשומה ומבורכת, לכל אחד ואחת מקוראי האתר ולכולנו.

* המאמר כולל תיאור מקרה ומוגבל לעיון בעלי הרשאה מקצועית.

"אף על פי שבינינו מפעם לפעם,

נדמה שאיבדנו כל טעם

ואין לזה סוף.

בכל זאת, מזל שהשמש זורחת,

וטוב שאנחנו ביחד. " (מילים: יעקב גלעד, לחן: יהודית רביץ)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אסתר תירוש
אסתר תירוש
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר ענת משה
ד"ר ענת משה
עובדת הוראה
טבריה והסביבה, עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
כרמית מאיר שרר
כרמית מאיר שרר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
אמיר אנדריא
אמיר אנדריא
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל
ורוניקה עובדיה
ורוניקה עובדיה
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, פתח תקוה והסביבה
נועה הרשקוביץ
נועה הרשקוביץ
פסיכולוגית

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

היחסים בין מטפל ומטופל הם יחסים היררכיים במהותם, ולכן תובעים מודעות רבה לעמדת הכוח של המטפל. ההיררכיה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.