לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עלון חג סוכות

עלון חג סוכות

עלון פסיכולוגיה עברית | 9/10/2011 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,
 
חג הסוכות בפתח, ולאחריו מישור השגרה הגדול. התגעגעתם?
 
אבל עוד לפני שאפשר יהיה להתחיל לצעוד במסלול השגרה, סטודנטים בפסיכולוגיה המתעתדים ללמוד לתואר שני בפסיכולוגיה ניגשים למבחן המתאם, שידוע כמבחן "קובע גורלות". בפורום "מתאם" יתקיים גם השנה בין התאריכים 16-21.10 תרגול מקוון מטעם אופק מתא"ם. במהלך התרגול, ישיבו אנשי הצוות של אופק מתא"ם על שאלות לגבי חומרי התרגול, ויציגו את דרכי הפתרון וההתמודדות עם אתגרים ברוח הבחינה. כל המעוניין/נת מוזמנים להיעזר ולהשתתף. כתובת הפורום: http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=154
 
בחירת העורכת הפעם הוא מאמרה של ננסי פריש-פלס העוסק בטיפול בעזרת בעלי חיים לילדים הסובלים מהתקשרות לא בטוחה. המאמר כולל רקע תיאורטי רחב ודוגמאות קליניות, הממחישות את העבודה הטיפולית המורכבת והמשמעותית שניתן לעשות עם ילדים שחוו פגיעות קשות, התעללות והזנחה. קריאה מומלצת! http://www.hebpsy.net/a....asp?id=2669
 
פרקים מספרים חדשים שעלו לאתר:
אנטומיה התפתחותית של הנפש / יואב יגאל http://www.hebpsy.net/a...&id=2665  
אמנות הטיפול הנפשי / הגר דרור מליניאק  http://www.hebpsy.net/a...&id=2664
 
נאחל לכולם חופש נעים וחג סוכות שמח,
 
מערכת פסיכולוגיה עברית 
 
מאמרים חדשים
 
תופעת הדחייה החברתית בקרב בני אותה קבוצת הגיל מעסיקה רבות ילדים, הורים, מורים ומטפלים. מאמר זה מציג מודל טיפולי לעבודה פרטנית עם ילדים דחויים חברתית. מטרת המודל הינה חיזוק המסוגלות חברתית (Social Competence) של הילד, כלומר יכולתו להשיג תוצאות מוצלחות מן האינטראקציות עם אחרים ולהימנע מתוצאות שליליות. במאמר משולבות דוגמאות מטיפולים.
 
המתח בין תפיסת האינטליגנציה כמכלול לבין הדגש על מרכיביה השונים עומד במרכז מחלוקת המשפיעה רבות על אבחון לקויות למידה. לאחר שבמאמר קודם הוצגו תיאוריות עדכניות על הגדרת לקות הלמידה, במאמר הנוכחי נטען כי עיקר עבודתו של הפסיכולוג המאבחן לקויות למידה היא לשקלל את התמונה המורכבת העולה מהמנעד המורחב של היכולות הנמדדות היום במבחן אינטליגנציה; מוצגות דרכי העבודה העיקריות שמאפשרות לו להגיע לתמונה כזאת.
 
ילדים בסיכון מעורבים לעתים קרובות בעימותים עם מורים, שמעוררים תחושות עלבון וזעם הן אצל התלמיד והן אצל המורה. כשהמורה מתקשה להכיל את רגשותיו ואת רגשות תלמידו, הוא עלול לנטוש את תפקידו כסמכות מגדלת מיטיבה ולאבד את יכולת האמפתיה שלו כלפי הילד. המורה זקוק לעזרה ולתמיכה שיחזירו לו את יכולת ההכלה וההתבוננות בעצמו ובילד.
   
 
רשימות מפסיכו-בלוגיה 
   
23/09/2011
"כמטפלים, כולנו מכירים את הסיטואציה בה סיימנו בזה הרגע טיפול אחד כאשר בעוד 10 דקות יגיע אל סף דלתנו מטופל נוסף. במהלך 10 דקות אלו עלינו להספיק לא מעט דברים..."
 
פרופ. עמיה ליבליך: סופרים והורים
25/09/2011
"שני ספרים שקראתי לאחרונה הובילו אותי אל הכותרת הנחרזת שלמעלה, שמנסה להזכיר לנו את הצירוף המוכר של 'יורים ובוכים', אבל לא בדיוק. הסופרים, אשכול נבו ויעל הדיה, שייכים ממש לדור הילדים שלי, ואפילו יש לי קשר ממשי עם כל אחד מהם כשהיו ילדים..."
 
25/09/2011
"לאחרונה בשל רודנותו של הקיץ הזה, עומס המאורעות ודחיפות היומיום אני מהרהרת בעיקר הרהורים מאניים. זה התחיל במעבר דירה מהעיר הגדולה, שהרעש בה לעולם אינו חדל והאורות אף פעם אינם כבים. מה אגיד לכם 'עיר ים תיכונית מזוהמת, איך נפשי נקשרה בנפשה'..."
 
חני בירן: ההצגה "תרופה"
26/09/2011
"אתמול, 24.9.11 במסגרת פסטיבל 'פותחים במה' של בית לסין, הועלתה ההצגה 'תרופה ' מאת המחזאית מאיה שעיה בבימוי אבישי מילשטיין. ההצגה הוצגה בגרמנית, עם כתוביות בעברית, על ידי שחקנים גרמנים מהתיאטרון העירוני של היידלברג..."
 
פרופ. יואל אליצור: ברכות לשנה חדשה
26/09/2011
"לקראת סיום שנה ברצוני לשלוח תודות וברכות: לדור הצעיר של מתמחים שנמצאים בהליכי התמחות בכל אחד מתחומי הפסיכולוגיה ולאלו שעשו בחודשים האחרונים את הבחינות ועומדים לקראת קבלת הכרה כמומחים - מאחל לכולכם הליך טוב ובטוח שיכין אתכם להיכנס בברכה..."
  
ד"ר ניצה ירום: לחנונים בהוקרה!
26/09/2011
"הוזמנתי למפגש בוגרים של ביה'ס התיכון שאותו סיימתי לפני חמישים שנה - בית הספר הריאלי בחיפה. אינני נוהגת לשמור על קשרים היסטוריים (מהגן, בי'ס, צבא, אוניברסיטה), אבל הפעם נעניתי להתרגשות שנעורה בי בניגוד לציניות הנפוצה, אולי משום..."
 
29/09/2011
"לפני זמן מה, הופיע בעיתון הארץ ראיון מעניין של תום שגב עם גינטר גראס. הסופר סוקר שם את ימיו כאיש צעיר ואת התקופה בה היה שייך למפלגה הנאצית בלי להיות מודע לפשעים הנאצים ובלי להאמין שאכן קיימים מחנות ריכוז. כשהוא כאדם זקן מתבונן..."
 
06/10/2011
'לעולם לא אשכח את הרופא הראשון שהעז להודיע לנו שמתייה הוא ילד חריג לחלוטין', כותב ז'אן-לואי פורנייה בספרו 'אבא, לאן הולכים?' (הוצאת מטר, מצרפתית: מיכל אסייג). הרשימה הנוכחית נוצרה לאחר שנתבקשתי להעלות על הכתב כמה נקודות מנחות מהתנסותי בעבודה טיפולית...
 
פרופ. עמיה ליבליך: בכמה דרכים אפשר
06/10/2011
"בכמה דרכים אפשר לספר או לכתוב את אותו הסיפור? אני חושבת שזהו הפלא הפסיכולוגי, הספרותי ואולי התרבותי הגדול ביותר, שאת אותו האירוע או אותן החוויות נגלה באלפי גוונים באמנויות השונות, בביטויים כל כך נבדלים, תמיד חדשים ועם זאת מוכרים...."
אם אתם מעניקים טיפול או הדרכה מוזלים למתמחים, בתעריף שאינו עולה על 200ש"ח (או מעוניינים לעשות כן), אתם מוערכים על כך ומוזמנים כעת לציין זאת בדף האישי שלכם באתר, ולאפשר למתמחים למצוא אתכם בפשטות. לשם כך יש להכנס למסך עדכון הפרטים במאגר חברי הקהילה ולסמן ב-V את האפשרות המתאימה בתחתית העמוד. 
 
לפניכם טעימות מהגיגי מדור שפיות זמנית אשר עלו בשבועות האחרונים: מרפי צדק. למדו על טכנולוגיות המופעלות באמצעות המחשבה. ראש השנה עם יצחק, ישמעאל, אבא, אמא, (ואמא). לכבוד יום כיפור: על האשמה והוידוי, במסורת היהודית, ואצל פוקו ; נוער, נוער, נוער - למה בעצם בני נוער אוהבים להסתכן? ולסיום - הפניה למאמר מרחיב דעת שעוסק במה שמודדים מבחני אינטליגנציה ועל שאלות של שוויון ואי שוויון.
 

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ד"ר דוד אלון
ד"ר דוד אלון
פסיכיאטר
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה, צפת והסביבה
ד"ר דוד זוהר
ד"ר דוד זוהר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שמרית וינר
שמרית וינר
פסיכולוגית
רני יקיר
רני יקיר
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, יקנעם והסביבה
רויטל רווה
רויטל רווה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
שולמית רוטברג
שולמית רוטברג
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.