לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גיליון שבט

גיליון שבט

עלון פסיכולוגיה עברית | 18/1/2011 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,
 
 אנו שמחות לבשר על מדור חדש באתר - "בחירת העורכת".  במדור זה יופיעו מאמרים נבחרים, שאנו סבורות שהקהילה המקצועית תוכל להיתרם מהם. ניתן למצוא את המדור בדף הבית של האתר. ב"בחירת העורכת" יכללו בעיקר מאמרים חדשים, אולם גם מאמרים שכבר פורסמו בפסיכולוגיה עברית בעבר. מקווים שתהנו ותיתרמו.
 
לאחרונה מתרחשים שינויים מעוררי מחלוקת בעולם הפסיכולוגיה הקלינית. למשל התיקון לחוק הפסיכולוגים שהתקבל בכנסת. בשבועות האחרונים התרחש אירוע נוסף, שהכה גלים בקהילת הפסיכולוגיה הקלינית: הועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית התפטרה. במה דברים אמורים? ואיזה השלכות יש לכך? ניתן לקרוא בנושא, בבלוג "משולחן יו"ר מועצת הפסיכולוגים" שכותב יו"ר המועצה, מר אליצור. 
למשל: קראו את הסיכום השנתי שכתב, בצל התפטרות הועדה, שהפנתה כלפיו טענות: http://www.hebpsy.net/blog_post.asp?id=153
לאחר התפטרות הועדה הועברה ברשת, בעיקר דרך המייל, עצומה, המבטאת חשש ביחס להמשך קיומה של הפסיכולוגיה הקלינית בארץ. תוכלו לעיין בנוסח העצומה כאן: http://www.atzuma.co.il...alpsychology 
אנו מזמינים אתכם/ן למעורבות רבה יותר - מתוך אמונה שידיעה עומדת בבסיס היכולת להשפיע לטובה. ניתן להגיב באתר, וכן לשלוח אלינו מאמרי דעה פרי עטכם בנושא.
 
נעדכן שבמפגש הארת שוליים שיתקיים ב-25.1.11  בזכרון יעקב  יוקרן הסרט "נשים אמיתיות" ונארח את סיגל נוסבוים פלינט, החוקרת את הייצוג הקולנועי של דמויות נשיות, להן יחסים סבוכים עם הנושא של מזון, שומן ורזון. נשמח לראותכם.
 
ואחרון במכתב זה, בשורות טובות למתמחים ולמתמחות בפסיכולוגיה קלינית, הניגשים לבחינת המומחיות הקרובה:  ב- 15 בינואר נפתח הפורום "לקראת בחינת התמחות בפסיכולוגיה קלינית - מועד אביב 2011". הפורום מהווה קבוצת עמיתים לשיתוף, עדכון, ועזרה הדדית (ובמאמר מוסגר נציין, שהינו מומלץ בחום, הרבה מעבר להיותו תרופת הרגעה פוטנטית לחרדות שמעורר המבחן...)
הקישור לפורום: http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=229
בברכה,
 
מערכת פסיכולוגיה עברית 
גליון זה כמו קודמיו, זמין לעיון באופן קבוע ב: http://www.hebpsy.net/newsletter
לימי העיון הקרובים היכנסו לקישור: http://www.hebpsy.net/calendar_list.asp
 
 
 
מאמרים חדשים:
 
"אושר הוא עסק רציני" - תפיסת האושר בראי הפסיכולוגיה החיובית / ליאורה בר-טור
הפסיכולוגיה החיובית חרתה על דגלה את העיסוק במרכיב הבריא והחיובי של האדם ואת הניסיון להעצים את החוזקות שלו לשם קידום חיים מאושרים יותר. המאמר מתייחס להגדרת האושר, לדרכים להשיגו, ולממצאי מחקרים שמראים כי ההחלטה להיות מאושר יותר דורשת מהאדם מאמץ, משמעת עצמית, ומחויבות.
 
הדרכת טיפול קוגניטיבי התנהגותי / יורם צדיק
המאמר דן במאפיינים הייחודיים להדרכת טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT). הדרכת CBT מוצלחת תביא לכך שה-CBT יהיה חלק מרפרטואר טיפולי מגוון של המטפל, שממנו יוכל לבחור את הטיפול המתאים למטופל ולבעיותיו. גישה של אמפיריות משותפת ובסיס בטוח הם הבסיס להדרכה כזו. הדרכת CBT היא שיטתית, מכוונת מטרה ואקטיבית. יש להתאים את ההדרכה למידת הניסיון ב-CBT של המטפל המודרך. מטפלים חדשים בתחום הCBT מחזיקים באמונות מוטעות, בהן יש לדון.
 
אני תפקידי לנגב לך את הדמעות? - פסיכותרפיה הוליסטית בעבודה עם טראומה / אסף רולף בן-שחר
במאמר זה ייבחנו האתגרים שמציבה העבודה עם טראומה לפסיכותרפיסט המבקש לעבוד באופן הוליסטי, תוך הישענות על "כוכב הגאולה", מודל הפילוסופיה הדיאלקטית של פרנץ רוזנצווייג. ייעשה ניסיון להדגים כיצד הפסיכואנליזה ההתייחסותית מאפשרת פלטפורמה לעשייה הוליסטית אותנטית ויעילה במקום בו פסיכותרפיה גופנית מחד ופסיכותרפיה פסיכודינאמית מאידך אינן מספקות.
 
אדום / אסתי זיסמן
"הי, אני קוראת לעצמי לסדר. את הרי היא המבוגר האחראי פה, את כאן המטפלת! אני מתעשתת ואוספת את כל אברי הפנימיים למקומם. נדמה לי ששרדתי. בסיום הפגישות, בעייפות ותשישות אך בהתלהבות של מתחילה ושורדת, אני תוהה כבר על המפגש הבא. האם יבואו?"
 
 
פוסטים חדשים מתוך פסיכו-בלוגיה: 
אנו שמחים לבשר שכעת ניתן להירשם כמנויים, ולקבל עדכון כל פעם שמתפרסם פוסט חדש. קישור להרשמה ניתן למצוא בסוף כל פוסט.
 
אביגיל לב: היכון, הכן - Pay!
01/01/2011
אז איך אפשר להתכונן? לאחרונה "הפורום לקראת תואר שני" מתמלא בשאלות, תהיות בקול רם, בעצות מבעלי ניסיון ובהצעות מגונות למיניהן. חלק מההצעות לסיוע מצריכות מאיתנו להזרים עוד מזומנים להשקעה המצטברת שלנו במניה הנקראת "תואר שני בפסיכולוגיה"...
 
03/01/2011
‏חברים יקרים, לקראת סוף השנה האזרחית הכנתי סיכום של פעילות מועצת הפסיכולוגים בשנת 2010, אותו תכננתי לפרסם בבלוג. לצערי, סיכום זה מוצג בפניכם בצל מכתב ההתפטרות של הוועדה המקצועית לפסיכולוגיה קלינית. המכתב נשלח לסגן שר הבריאות ולמנכ"ל המשרד...
 
05/01/2011
התפטרות הוועדה הקלינית עוררה מתח שהתבטא בפניות רבות של מתמחים למשרד המועצה ויצרה גלים תקשורתיים שלוו לעיתים בתהליך לא מבוקר של הפצת "עובדות" לא מדוייקות והעברת שמועות. על כל אלו הגבתי בפוסט הקודם. התייחסתי בפוסט גם לצעד המהיר וההחלטי שנקטה המועצה כדי...
 
13/01/2011
אתמול, יום שני, 12 בינואר 2011, התקיימה פגישה משולשת של מנכ'ל המשרד, ד'ר רוני גמזו, גב' ימימה גולדברג, הפסיכולוגית הארצית והממונה על התקנות, ושל פרופ' יואל אליצור, יו'ר המועצה, במטרה לתת מענה למצב המתוח והקונפליקטואלי שנוצר בעקבות התפטרות הוועדה הקלינית...
 
פרופ. עמיה ליבליך: חייבים לדבר על קווין
10/01/2011
כמה רחוק אפשר ומותר ללכת בבלוג שלנו מהחוויות המקומיות, מחוק הפסיכולוגים או תהליכי הקבלה ללימודים מתקדמים! הנה ראו: בימים אלה סיימתי לקרוא ספר שהטריד את מנוחתי יומם ולילה במשך כשבועיים, והוא - כך אני מקווה - מאוד רחוק מכל אחד ואחת מאיתנו בחיי המציאות...

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
תום דים
תום דים
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, בית שמש והסביבה
דניאלה זילבר
דניאלה זילבר
חברה ביה"ת
מור כהן
מור כהן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
יסכה גואטה
יסכה גואטה
עובדת סוציאלית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה
אירית כהן
אירית כהן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, כרמיאל והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,     לאחרונה התחלנו לפרסם באתר 'קול קורא', המזמין אנשי ונשות מקצוע, האוהבים...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.