לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
מחאת חברי אפק על גירוש מחפשי מקלט

מחאת חברי אפק על גירוש מחפשי מקלט

דב הדרי | 3/2/2018 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

נגד גירוש הפליטים ממדינת ישראל

אנו, חברים מ'אפק' – ארגון, פרט, קבוצה, האגודה הישראלית ללימוד תהליכים קבוצתיים וארגוניים (חל"צ), רוצים להביע את עמדתנו המקצועית ביחס לכוונה לגרש את הפליטים / מבקשי המקלט. האגודה שלנו עוסקת בחקר תהליכים רציונאליים ולא רציונאליים, גלויים וסמויים, מודעים ולא מודעים בקבוצות, בארגונים ובחברה כולה.

אנו מכירים תהליכים בהם קבוצה מסוימת ממלאת תפקיד עבור קבוצה גדולה יותר ממנה (המדינה/החברה). התפקיד כולל רגשות שהכלל לא רוצה להכיר בהם ולפגוש אותם ולכן הם 'מושמים' אצל יחידים ואצל קבוצות, כאילו על מנת שאלה יחזיקו עבור הכלל את מה שהכלל אינו רוצה לגעת בו. למשל, אנחנו יכולים לטעון כי העולם המערבי כולו 'שם על' האזור שלנו כל מיני רגשות וייחוסים שהעולם לא רוצה להסתכל עליהם או לחשוב שגם לו יש מהם - כמו תוקפנות, כמו לוחמה, כמו שליטה של עם על עם אחר וכיו"ב. כך, העולם המערבי, שעד לא מזמן היה עסוק בקולוניאליזם, 'מתנקה' עכשיו מרגשות ומייחוסים אלה, ושם אותם על הסכסוך הישראלי- פלסטיני, כך שהוא יכול לחשוב שהבעיות הללו מתקיימות רק אצל אחרים, ואף להוקיע אותם על רקע זה.

באופן דומה, אנחנו רוצים לשאול, איזה תפקיד הפליטים מחזיקים עבור החברה שלנו בישראל? האם באמת אם נגרש אותם ירווח לנו? האם באמת כל הרע טמון בהם? האם ברגע שנגרש אותם ייטב לתושבי דרום תל-אביב? או לחילופין, האם הדאגה לתושבי דרום תל אביב צריכה להתמצות בגירוש הפליטים או שאולי יש עוד כמה בעיות לטפל בהן? האם הדרך היחידה לפתור את בעייתם הכואבת של התושבים היא לגרש את הפליטים או שאולי יש עוד פתרונות - כמו למשל לפזרם ברחבי הארץ?

אנחנו אגודה לא פוליטית שחבריה מצביעים עבור מפלגות שונות, איננו נכנסים לשאלת הפתרון האופטימאלי. עם זאת, אנחנו רוצים להתריע על כך שחברה שאינה עוסקת בשאלות הכואבות שלה, או שבמקום לעסוק בהן מפקידה אותם אצל חלקים חלשים בתוך החברה, היא חברה שלא רק שלא פותרת את הבעיות שלה, אלא גם יוצרת קיטוב הולך וגדל בין חלקים שונים בתוכה, ומקשה על הידברות אמיתית ועל הסיכוי של אותה חברה לצמוח, להתפתח ולהיות אטרקטיבית לחבריה. אנו מכירים גם תופעות בהן חברה, כמו יחידים, משחזרת טראומות מן העבר. כפי שילד מוכה יכול להפוך להיות לבן זוג מוכה או לבן זוג מכה, כך גם החברה יכולה לשחזר לעד טראומות לא מעובדותאנו קוראים לכן, לקובעי המדיניות, לשקול שוב את הצעד של גירוש הפליטים, מחפשי עבודה, או מבקשי מקלט- לא רק מתוך מחשבה על טובתם של הפליטים עצמם, אלא, בראש ובראשונה, מתוך מחשבה על טובתה של החברה הישראלית. על החתום ,חברי אפק (חל"צ)האגודה הישראלית ללימוד תהליכים קבוצתיים וארגוניים


- פרסומת -

קישור לחתימה על העצומה.

https://docs.google.com...N8A/viewform


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ארגונים ועמותות, מצבי חירום, איגודים מקצועיים
אורנה קנו
אורנה קנו
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
דגנית כספי
דגנית כספי
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה, נתניה והסביבה
אולי זמיר דוידוביץ
אולי זמיר דוידוביץ
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), אשקלון והסביבה, קרית גת והסביבה
הראל אגמון
הראל אגמון
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
הילה גאון
הילה גאון
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
ד"ר תום רן
ד"ר תום רן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של כיכר העיר

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.