לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
לוליטה

לוליטה

איילת כהן וידר | 5/3/2015 | הרשמו כמנויים

"לוליטה את ילדה יפה ויש לך פוטנציאל...ואל תאכלי עוגות גבינה זה לא טוב למשקל"...

את מבקשת להזיז את הפגישה כי זימנו אותך לצילומים של קטלוג

ואני דואגת מה יהיה עם הפרעת האכילה שלך.

את מתארת לי איך חיכיתן שעות על גבי שעות עד שאפרו אתכן ועד שחפפו

ושוב חיכיתן עד שיקראו לכן להצטלם

וזה הוריד לך את החשק להשתלב בדוגמנות

את מבינה שאם את רוצה להיכנס לזה את צריכה מישהו שיכניס אותך פנימה

את צריכה להכיר מישהו מפורסם שידחוף אותך פנימה

ופורים עכשיו ואני חושבת עלייך ועל הנערות שהתקבצו בשושן הבירה

על אסתר שהיתה יפת תואר וטובת מראה

ונשאה חסד לפני הגי שומר הנשים

והוא משנה אותה ואת נערותיה לטוב.

וַיְהִי אֹמֵן אֶת-הֲדַסָּה, הִיא אֶסְתֵּר בַּת-דֹּדוֹ--כִּי אֵין לָהּ, אָב וָאֵם; וְהַנַּעֲרָה יְפַת-תֹּאַר, וְטוֹבַת מַרְאֶה, וּבְמוֹת אָבִיהָ וְאִמָּהּ, לְקָחָהּ מָרְדֳּכַי לוֹ לְבַת. ח וַיְהִי, בְּהִשָּׁמַע דְּבַר-הַמֶּלֶךְ וְדָתוֹ, וּבְהִקָּבֵץ נְעָרוֹת רַבּוֹת אֶל-שׁוּשַׁן הַבִּירָה, אֶל-יַד הֵגָי; וַתִּלָּקַח אֶסְתֵּר אֶל-בֵּית הַמֶּלֶךְ, אֶל-יַד הֵגַי שֹׁמֵר הַנָּשִׁים. ט וַתִּיטַב הַנַּעֲרָה בְעֵינָיו, וַתִּשָּׂא חֶסֶד לְפָנָיו, וַיְבַהֵל אֶת-תַּמְרוּקֶיהָ וְאֶת-מָנוֹתֶהָ לָתֵת לָהּ, וְאֵת שֶׁבַע הַנְּעָרוֹת הָרְאֻיוֹת לָתֶת-לָהּ מִבֵּית הַמֶּלֶךְ; וַיְשַׁנֶּהָ וְאֶת-נַעֲרוֹתֶיהָ לְטוֹב, בֵּית הַנָּשִׁים. י לֹא-הִגִּידָה אֶסְתֵּר, אֶת-עַמָּהּ וְאֶת-מוֹלַדְתָּהּ: כִּי מָרְדֳּכַי צִוָּה עָלֶיהָ, אֲשֶׁר לֹא-תַגִּיד.

נערות.

נערות רבות

נערות רבות מקובצות

בנות תשע ושלוש עשרה ושבע עשרה

ובנות ארבעים ושבעים או שבעים וחמש

בשיער ארוך עד המותן

או במטפחת צבעונית שעוטפת את כל השיער

בכובע כחול,בשיער לבן או חום

בפאה ג'ינג'ית או שחורה

בתל אביב, בבני ברק ובטלמון

בשדרות וברמת השרון


- פרסומת -

רוצות להילקח, לשאת חן

רוצות להיות טובות בעיניו

רוצות לקבל את הראוי

רוצות להשתנות לטוב

שונות ולומדות

מסכת גיטין וכתובות

ומקרא ותרגום

וכתבי הרב קוק ורבי נחמן

ואתיקה ופיזיקה

ומצוּוֹת לא להגיד.

ומי את אסתר? בת כמה את?

ומי היו אביך ואמך?

ולאן לקחת את החיים שלך אחרי הHappy end?

הצמחת כנפיים אבל אין לך פנים.

אני מחפשת במדרש פיסות מידע עלייך, על החיים שלך ועל היתמות שלך *

" הדסה היא אסתר. בת ארבעים שנה היתה, ושמואל אמר בת שבעים היתה, ורבנן אמרו בת שבעים וחמש שנים.... אמר הקדוש ברוך הוא לאברהם, את יצאת מבית אביך כשהיית בן ע"ה שנים, חייך אף הגואל שעתיד לעמוד ממך על בנייך במֶדָי, לא תהא אלא בת ע"ה שנה, מנין הדס"ה.

כי אין לה אב ואם.... אמר הקדוש ברוך הוא לישראל אתם בכיתם יתומים היינו ואין אב (איכה ה ג), אף הגואל שאני עתיד להעמיד עליכם במָדָי(בפרס), אין לו לא אב ולא אם, שנאמר "כי אין לה אב ואם".

ואולי צריך להתייתם כדי לגאול

להתנתק מכל מה שלמדנו

מכל המקומות אליהם נלקחנו שלא על דעתנו.

להרגיש לבד בעולם

להבין שזו הייתה לקיחה

שלא היתה לך באמת בחירה או ברירה

ואת כבר בת 40 או 70 או 75

ויש לך כל כך הרבה דברים להגיד.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
פנינה בר-לבב גיא
פנינה בר-לבב גיא
פסיכולוגית
אילת והערבה
ד"ר תמר שביט פסח
ד"ר תמר שביט פסח
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
עינת פיידר
עינת פיידר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
תמי חיים
תמי חיים
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה
תרצה רובינשטוק
תרצה רובינשטוק
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של איילת כהן וידר

צלילה ראשונה בים סוף, בראס מוחמד. הולכת במים רדודים, דורכת על אלמוגים בהירים, והקרקע נעלמת באחת. נפילה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אילת וידר כהןאילת וידר כהן8/3/2015

צורך עמוק. תןדה לך דבורה, זה אכן צורך שמוטבע בנו עמוק וקשה להשתחרר ממנו אבל המודעות מאפשרת

dvora ashkenazidvora ashkenazi8/3/2015

תודה. תודה על המאמר המעניין. הרבה חומר למחשבה
"להתנתק מכל מה שלמדנו
מכל המקומות אליהם נלקחנו שלא על דעתנו. "
ולהיפטר מהצורך לרצות ולמצוא חן.
ולחיות את האמת שלך.

אילת וידר כהןאילת וידר כהן8/3/2015

קריאה קשה. חברה ספרה לי שכשהגננת ספרה בגן את סיפור המגילה ביתה בת ה5 אמרה לה :"אבל למה את מספרת לנו כזה סיפור נורא?" זה אכן סיפור קשה מאד וכואב ולהבנתי הוא משקף מציאות בה נשים מוקרבות ומקריבות את עצמן למען החברה, האם זה לא מה שקורה לנו גם בחיינו אנו? מה שמאפשר לי לקרוא את המגילה עם העיניים הביקורתיות זו האפשרות להיגאל ולגאול את עצמנו כנשים מן העמדה הקורבנית, להפרד מהמסרים העתיקים האוניברסלים והיהודיים שתוקעים אותנו במקום קורבני מבחירה ושלא מבחירה

אסתר פלדאסתר פלד6/3/2015

יתומה. אז כאילו מה,הם השתמשו בה כי היא היתה יתומה? כלומר, אישה וגם יתומה? והדוד שלה מה? עשה קופה על הגב שלה? ואז, אם זה כך, איך אפשר לקרא את המגילה שלה? מה, אני מתכוונת, יכול לאפשר את הקריאה?