לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
טיפול רגשי בקונטקסט  – על ביטוחים משלימים ומאבקי יוקרה מקצועיים

טיפול רגשי בקונטקסט – על ביטוחים משלימים ומאבקי יוקרה מקצועיים

שפיות זמנית | 27/9/2013 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

איגוד רופאי הילדים פנה לאחרונה לשרת הבריאות, יעל גרמן, בטענה שכיום מתקיים "שימוש יתר" בטיפולים פופולאריים בהתפתחות הילד שיעילותם אינה מוכחת והם "גימיק". בין הטיפולים שזכו לקטלוג הזה אפשר למצוא את הרכיבה הטיפולית, הטיפול בהבעה ויצירה, הטיפול בבעלי חיים והשחייה טיפולית. הרופאים כותבים לחברי הוועדה: "בשנים האחרונות נהפכו טיפולים אלה לחלופה לטיפול פסיכולוגי רגשי אצל ילדים הסובלים מהפרעות רגשיות, אך לרוב הטיפולים האלה ישנו צידוק מועט, אם בכלל, על פי הידוע לנו מהספרות הרפואית. אלה נהפכו לטרנד של ממש, וההורים מציפים את הרופאים בבקשות להפניות לטיפולים אלה. נוצר מצב אבסורדי שבו כל הקופות, עקב התחרות ביניהן על מבוטחים, אינן מעיזות לקצץ במוצרים הנכספים האלה, והרופא הופך למעשה לחותמת גומי המאשרת טיפולים כאלה עקב לחץ הציבור. דבר זה מביא לזילות מעמדו של הרופא בקהילה ולהפיכתו דה - פקטו לגורם פקידותי המאשר את השירות שהקופה כבר החליטה על נחיצותו - ללא כל ביסוס מדעי".

הפניה הזו מרגיזה כמובן את העוסקים בטיפולים המדוברים. אף אחד מהם לא רואיין לכתבה, ובפורומים פנימיים הם טוענים כי הרופאים אינם מכירים כלל את הפרקטיקה שלהם ומזלזלים בה שלא בצדק. מה אתם חושבים?

 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: שירותים פסיכולוגיים, טיפול הנעזר בבעלי חיים, טיפול בהבעה ויצירה, ילדים, אנשי מקצוע, אתיקה
מוחמד עבאס
מוחמד עבאס
פסיכולוג
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
אבשלום כהן
אבשלום כהן
מוסמך (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
רחובות והסביבה
עדי אלחדף
עדי אלחדף
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
דגנית כספי
דגנית כספי
עובדת סוציאלית
אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה, נתניה והסביבה
צביקה תורן
צביקה תורן
פסיכולוג
עפולה והסביבה, נצרת והסביבה, יקנעם והסביבה
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

ציפי חייקיןציפי חייקין29/9/2013

לשם שינוי, הפעם אני כל כך מסכימה עם הרופאים!!! [ל"ת].

זיוה מעיןזיוה מעין28/9/2013

מוכר ולא חביב. הייתי מפרידה בין טיפול בהבעה ויצירה וכל 3 התחומים האחרים. טיפול באמנות הוא טיפול רגשי לכל צורך וענין, אם נעשה כהלכה. לגבי שלושת התחומים האחרים , לא ברור לי מה מקומם במסגרת הטיפולים הרגשיים וחשוב שתועלתם תיבדק לגופו של ילד . גם כפסיכולוגית קלינית , מתבקשת לא מעט ע"י הורי ילדים שהיו בטיפולי, להמליץ על רכיבה טיפולית ולמרות שמתקשה לראות את הקשר בין מצוקת הילד לרכיבה הטיפולית נותנת להם מכתב, שלגמרי אינני שלמה אתו.