לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
דליה מאיר

דליה מאיר

דליה מאיר

מטפלת בהבעה ויצירה מאומתת
מספר רישום (עד 2004): 6258
חברה ביה"ת מאומתת
מספר ת.ז: 00000-3257

אודות דליה מאיר בקצרה:

    ד"ר דליה מאיר  ד"ר דליה מאיר היא מטפלת באמצעות אמנות פלסטית ומדריכה מורשית, מראשוני התרפסיטים בארץ. פיתחה שיטת "דמיון ביצירה" שהיא פרי ניסיון מקצועי טיפולי, הדרכה ומחקר אקדמי (מאיר 2014,...

פניה אל דליה מאיר

אודות דליה מאיר

 

 

ד"ר דליה מאיר

 ד"ר דליה מאיר היא מטפלת באמצעות אמנות פלסטית ומדריכה מורשית, מראשוני התרפסיטים בארץ. פיתחה שיטת "דמיון ביצירה" שהיא פרי ניסיון מקצועי טיפולי, הדרכה ומחקר אקדמי (מאיר 2014, Meir 2009), המשמשת לאבחון ולטיפול. השיטה משלבת תהליך יצירתי, דמיון מודרך ופעיל, ועיבוד ורבלי.

  שיטה זו החלה בעבודה חלוצית בטיפול באמצעות אמנות פלסטית במחלקה לקידום נוער בתל אביב בשנות ה-80.  על תהליך יצירת השיטה ופיתוחה מפורסם בפרק בספר "ילדים ומתבגרים במצבי סיכון" שיצא בשיתוף של מכון מופת ואוניברסיטת בר אילן, בשער חמישי: דמיון  ביצירה: שילוב דמיון מודרך בטיפול באמנות עבור בני נוער בסיכון . עורכים ע. גרופר ,ש. רומי. (2014).

 השיטה משלבת: דמיון מודרך, סמלים וארכיטיפים העולים בתהליך, עבודה יצירתית באמצעות אמנות פלסטית, סמלים וארכיטיפים המתקבלים ועיבוד מילולי. השיטה מאפשרת לאדם לבנות לעצמו כוחות ויכולות באמצעות מפגש בין כלים השלכתיים פנימיים הפועלים ברבדים שונים. הטיפול באמצעותה מתאים לאוכלוסיות רחבות ומגוונות. דרך הטיפול היא מובנית ויוצרת רצף של כלים רוחניים, אמנותיים וחווייתיים לאבחון ולטיפול העומדים לרשות המטפל והמטופל.בעבודת הדוקטורט שדנה בארכיטיפ העץ חקרה חלק מהנושא בשיטה זו, ובנתה כלי עזר להערכה ואבחון, המבוסס על שילוב המדיומים ובנוי בצורה שיטתית.  שיטה זו פורסמה בספר:

פרסומים:

מאיר בנתה מודל לטיפול קצר מועד במבוגרים שחוו טראומה, המשלב תצלומי ילדות, דמיון מודרך ואמנות פלסטית.מודל טיפולי להתערבות קצרת מועד וממוקדת מטרה  סביב סיפורי חיים קשים וחוויות טראומטיות מהעבר, המודל מבוסס על ניסיון מקצועי ומסע אישי. מודל זה פורסם בפרק בספר "היצירה – לב הטיפול" בהוצאת אח ,(דמיון ביצירה:מודל לטיפול קצר מועד במבוגרים שחוו טראומה המשלב תצלומי ילדות, דמיון מודרך ואמנות פלסטית.) בעריכת ברגר ר', היצירה לבהטיפול. קרית ביאליק: הוצאת אח. 317-343. (2014).

 מאיר היא אמנית רב-תחומית שמשתתפת בתערוכות אמנות בארץ ובעולם. היא לימדה את נושאי  העבודה שלה באוניברסיטת בר אילן ובמכללות לסלי,בית וגן ודוד ילין.  בנוסף היא מרצה בכנסים מקצועיים רבים, ומטפלת במבוגרים בקליניקה פרטית .

ניתן ליצור קשר: 054-5860420

meirdalia13@gmail.com

פרטים על הספר:

Dalia Meir (2009),The Tree Which Tells Life Stories.VDM USA, UK.​​​​​​​

הספר מבוסס על עבודת הדוקטורט שמטרתה היתה לבנות כלי עזר להערכה ואיבחון.

במחקר איכותני זה, נבנה כלי הערכתי אבחוני המשלב בין סיפור העץ לבין סיפור החיים. המפגש בין שני הסיפורים: מטאפורת סיפור העץ המתקבל דרך דמיון מודרך-הסיפור סמוי,לבין סיפור חיים מתקבל בדרך מילולית-סיפור גלוי וישיר, יוצר אינטגרציה אצל הנבדק בראיון האימות, מעלה תכנים פנימיים, נקודות להתייחסות , אשר מעובדים בשלב הסופי של רפלקציה החוקר.

החלקים השונים של המחקר מתארים את החלקים האישיותיים והסביבתיים, ומתייחסים לכוחות ה"אני"ולהשפעות הסביבה על הזהות, בהסתמך על אינטגרציה של מספר תיאוריות מרכזיות: איבחון והערכה, נרטיב וסיפור חיים וסימבול ומטאפורה, תיאוריות "האני" זהות עצמית, כוחו של התת מודע ודמיון מודרך.

תוצאות המחקר הצביעו על קשר ישיר וברור ברוב הקטגוריות בין "סיפור העץ" וסיפור החיים.

במקרים בהם היו פערים בין "סיפור העץ" וסיפור החיים, הם הופיעו בנושאים של חרדות ופחדים, בנושאים של כוח ויכולת, פערים אלה התגלו באמצעות "סיפור העץ" ההשלכתי. נמצא קשר ישיר בין מידת ההסכמה של נבדקים לגבי הנושא של חרדות ופחדים לבין רמת שיתוף הפעולה שלהם לאורך התהליך. כמו כן נתגלו, מהויות ייחודיות שהן הנרטיבים האישיים של סיפור חייו של כל אדם, והם כעין טביעת אצבע אישית של כל נבדק.

 

 

 

 

הפרטים המובאים בכרטיס האישי של דליה מאיר, ובכללם פרטים בדבר התואר האקדמי וההכשרה המקצועית נוסחו על ידי דליה מאיר ובאחריותו/ה.