לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
16
ינואר

ערב השקה - למצוא מקום לנפש

16/1/2018 | פורסם על ידי ד"ר רוני אלפנדרי

אתם מוזמנים לערב השקה חגיגי של הספר 'למצוא מקום לנפש - אבני יסוד בעבודה סוציאלית פסכודינמית' בעריכת ד"ר רוני אלפנדרי, שיערך ביום שלישי 16.1.2018 בשעה 17.30 באולם פלדמן באוניברסיטת בר אילן.

הספר ימכר בהנחה בערב ההשקה.

ספר זה הוא ספר מתודה חדשני ויוצא דופן בישראל של טיפול פרטני בגישה פסיכודינמית.
הספר אינו מכיל ציווים או הנחיות, אלא מציע דרכים שונות להתמודדות עם האתגרים הטמונים במעשה הטיפולי על היבטיו השונים. נושאי הספר נבחרו מתוך מחשבה על הנושאים המרכזיים המעסיקים את אנשי המקצוע.
הספר פונה לכלל קהל המטפלים בישראל של המאה העשרים ואחת העושים שימוש באבני היסוד של הטיפול הפסיכודינמי.
כל פרקי הספר נכתבו על ידי עובדים סוציאליים קליניים מנוסים העוסקים בטיפול ובהוראת המקצוע, על בסיס עבודה קלינית ומחשבה תיאורטית מקיפה. לכן התיאוריה והתיאורים מהשדה בפרקים אלו נשענים על פרקטיקות עכשוויות, הרלוונטיות מאוד לעוסקים בתחום.

המלצות על הספר:
"יש היום גישות רבות לטיפול נפשי, אך הפסיכותרפיה הדינמית המבוססת על הבנה פסיכואנליטית ממשיכה להיות גישה מרכזית, ובתוכה יש התפתחות והתחדשות מתמדת. עם השנים חל שינוי בהרכב המקצועי של העוסקים בפסיכותרפיה. רוב הפסיכיאטרים פנו לעבר הטיפול התרופתי, ורוב העוסקים בפסיכותרפיה כיום הם פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים באמנויות. ייחודו של הספר הנוכחי הוא בחינה מעמיקה של היבטים רבים בטיפול הדינמי תוך דגש על משמעותם עבור העובד הסוציאלי, הפוגש את מטופליו בהקשרים חברתיים ומוסדיים מגוונים."

פרופ' עמנואל ברמן, החברה הפסיכואנליטית בישראל

"ייחודו של ספר זה בכך שהוא ממקם את הסצנה הטיפולית בכל פעם בתוך אזור סִפִּי אחר, ומוצא את הדרך להפוך כל אחד מן הסִפִּים הללו למרחב טיפולי מגוון ודינאמי המשלב באופן עשיר עבודה עם עולמות פנימיים יחד עם התייחסות עשירה לא פחות לגבולות ומגבלות המציאות."
ד"ר דנה אמיר, אוניברסיטת חיפה, החברה הפסיכואנליטית בישראל.
"הספר המעניין, המתודי, רוויי אספקטים תיאורטיים וקליניים שלפנינו פותח בפני הקורא הצצה מרתקת לכמה גישות פסיכודינמיות טיפוליות, כך שהקורא יכול להרחיב ולהעשיר את הגישה הטיפולית האישית שלו. אחרי הכל, כל הגישות מצליחות. שכן כל מטפל מאמץ לעצמו את הגישה הטיפולית המהדהדת בתוכו את המרחב הרגשי המוכר לו. טוב יעשה המטפל אם יתוודע, יעשיר ואף ינווט ככול האפשר את המתרחש בתוכו במהלך הטיפול שהוא מנהל. באופן זה אישיותו של המטפל משתתפת ומשפיעה באופן פעיל במרחב הטיפולי בו נפגש המטפל עם המטופל ובו מתרחשת החוויה הטיפולית בהמשכיות."

ד"ר רוני סולן, פסיכואנליטיקאית ופסיכולוגית קלינית. מחברת הספר 'חידת הילדות'
" הטיפול הפסיכודינמי הוא בו זמנית אוניברסלי אך גם תלוי תרבות והקשר. בספר זה ניתן למצוא מפגש פורה ומרתק בין האוניברסלי לבין הישראלי והמקומי. זהו טקסט בעל ערך לכל מטפל ובמיוחד לעובדים סוציאלים אשר נאבקים בריבוי התפקידים והזהויות שמציב המקצוע ורוצים לגבש את זהותם המקצועית כמטפלים דינמיים."

ד"ר רוני באט, ראש המסלול ההתיחסותי, התוכנית לפסיכותרפיה, אוניברסיטת ת"א


תגיות: