לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
16
מרץ

"יחסים בטיפול": מחוויות ראשוניות להמשגות מילוליות ולהיפך.

16/3/2015 | פורסם על ידי האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה

מפגשים בין השורות
האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה שמחים להזמינכם למפגש נוסף עם צאת ספרה של ד"ר רוית ראופמן: "שתי השפות של האדם - מילים וחוויה בטיפול הפסיכודינמי"

הרצאה בנושא: "יחסים בטיפול": מחוויות ראשוניות להמשגות מילוליות ולהיפך.
מרצים: ד"ר יוסי טריאסט וד"ר רוית ראופמן

הערב יתקיים: בתאריך 16.3.15 יום ב', בשעה 20:30 , בבית אריאלה (רחבת מוזיאון תל אביב) שד' שאול המלך 25, תל אביב. (חנייה בתשלום בצמוד למוזיאון).

נושאי ההרצאות:
- ׳לשון נופל על לשון׳ - על שפת הגוף והגוף בשפה, במרחב הטיפולי״, ד"ר יוסי טריאסט
- שפה שמנכיחה חוויה: משחקי מילים במפגש הטיפולי, ד"ר רוית ראופמן.

על הספר
לנפש האדם יש שפה משלה לספר על מצבה. שפה זו שונה מהשפה המילולית כפי שאנו מכירים אותה בחיי היום-יום, והיא מנהלת איתה יחסים מורכבים. התנהגויות יומיומיות רבות ניתנות להבנה על רקע היחסים בין השפה הראשונית, והשפה המילולית הסמלית. הספר פורש קשת של מקרים בהם סימפטומים התנהגותיים מטופלים תוך בירור היחסים בין שתי השפות. חלקו הראשון של הספר, "משפה לחוויה" מציג מקרים בהם בני אדם מחיים בהתנהגותם ביטויים שפתיים שונים, ביניהם התנהגותו של אדם שהוא מאחר כרוני, המובנת כהחייאה של הביטוי "לאחר את הרכבת", ביטוי שיש לו משמעות קונקרטית בחייו של אותו אדם, שאמו ניצלה ממחנות ההשמדה כיוון שלא עלתה על הרכבת שנסעה אליהם, או התנהגותו של אדם המתקשה להירדם, אשר מובנת כהחייאה של הביטוי "להירדם בשמירה" הנחווית עבורו כמסוכנת. חלקו השני של הספר, "מחוויה לשפה" מתאר שימוש במנגנונים בהם הדמויות המטפלות נעזרות בערוצים הלא מילוליים הפועלים בתוכן, כדי לדעת משהו על ההתנסויות הפועלות ברמה זו אצל האנשים בהם הן מטפלות ואשר את נפשותיהם הן מבקשות להכיר. תוך התבססות על גישות התייחסותיות ובין-סובייקטיביות, מדגימים מגוון המקרים המתוארים בספר אופנים שונים בהם נעשה שימוש "אובייקטיבי", או ליתר דיוק שימוש מלומד, בחוויות סובייקטיביות של המטפלים כדי לנסח באמצעות מילים חוויות שהן טרום מילוליות.

על המרצים:
ד"ר יוסי טריאסט (Ph.D) - פסיכולוג קליני-מדריך ופסיכואנליטיקאי- מנחה (IPS). יו"ר החברה הפסיכואנליטית בישראל; בעלים-במשותף של מכון טריאסט-שריג לפסיכותרפיה. מרצה ומדריך באוניברסיטת תל אביב ובמכון הפסיכואנליטי הישראלי; מנהל-במשותף של התוכנית להכשרת יועצים ארגוניים בגישה פסיכואנליטית-מערכתית (POCD).
ד"ר רוית ראופמן (Ph.D)- פסיכולוגית קלינית, מטפלת קבוצתית, ביבליותרפיסטית, חוקרת ספרות ומרצה בכירה באוניברסיטת חיפה.

בהנחיית: ד"ר רבקה דוידוביץ אפשטיין, יו"ר וועד האיגוד.

להרשמה: לחברי האיגוד 70 ₪, סטודנטים 80 ₪, למי שאינם חברים 90 ₪
 ניתן לשלוח צ'ק לכתובת: האיגוד הישראלי לפסיכותרפיה, ת.ד. 926 קריית אונו 5510702 בכרטיס אשראי בטל': 03-7369051

ת.ד. 926 קרית אונו 5510702 * P.O.Box 926 Kiryat Ono 5510702 ISRAEL
טל: 03-7369051 - 972-3-7369051Tel: * פקס-153-3-7369051 Fax:
דוא"ל – איגוד ישראלי לפסיכותרפיה: iapsych@013net.net e-mail:
אתר אינטרנט – איגוד ישראלי לפסיכותרפיה:www.israpsych.org website:

תגיות: