לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
24
אפריל

כנס בינלאומי: מכתבי יונג - נוימן

26/4/2015 - 24/4/2015

אנחנו שמחים לבשר על הוצאה לאור של ההתכתבות בין קרל יונג לבין אריך נוימן, תלמידו החשוב ביותר, אשר עלה לישראל מברלין והקים את האגודה היונגיאנית הישראלית הראשונה. כנס זה הוא כנס בינלאומי אשר יציין את אירוע ההשקה של חליפת המכתבים בין שני האישים הללו. כאשר נפגשו השניים היה יונג, המבוגר מביניהם, כבר מוכר כחלוץ המייסד של הפסיכולוגיה האנליטית. נוימן, איש הרוח, הצעיר ממנו בשלשים שנה, הפך לתלמידו ושמר על עוז רוחו ומקוריותו.

פרסומם של המכתבים הינו אירוע רב משמעות בהיסטוריה של הפסיכולוגיה האנאליטית. מדובר באוסף של למעלה ממאה מכתבים שנכתבו מאז עלייתו של אריך נוימן לישראל ב 1934, ועד מותו ב 1960. במכתבו האחרון של יונג, לג'וליה נוימן לאחר מותו של אריך, הוא מדבר עליו כחבר ושותף לדרך (בכללת ציין במקום אחר שיש לו רק שני חברים, נוימן אחד מהם). המכתבים נוגעים בנושאים תיאורטיים, קליניים ותרבותיים, כולל נושאים של יהדות, אנטישמיות ונאציזם. כבר במכתביו הראשונים קורא נוימן הצעיר תיגר ליונג ודורש עמדה ברורה נגד הנאציזם. תחילה יונג לא מגיב, מתגונן בפני האשמות על אנטישמיות, ומתעורר רק לקראת סוף שנות השלושים.

הכנס, שיערך בארץ, בקיבוץ שפיים, בתאריכים 24-26 לאפריל 2015, יפגיש בין מרצים מרחבי העולם עם עמיתיהם מישראל.
המרצים שהוזמנו לשאת דברים בכנס, יציגו גילויים חדשים הקשורים לחליפת המכתבים בין שני האישיים וליחסים ביניהם, וכמו כן נושאים שונים שהועלו על ידם בחליפת המכתבים. בין הנושאים:תרבות והיסטוריה, שאלת הרוע, האמן והאמנות, ומפגשי ארנוס .כמו כן, יועלו זכרונות של אלה מאיתנו אשר הכירו את השניים, ובני שתי המשפחות. יוצג אף קטע מתוך חליל הקסם של מוצארט ושיחה בעקבותיו.

בנוסף לכך יעסוק הכנס בתרומתו היחודית ויקרת הערך של אריך נוימן לפסיכולוגיה האנאליטית ולחקר התרבות. תרומתו חוצה את הגבולות של הפסיכולוגיה האנליטית של יונג. אנשי אקדמיה ומטפלים יציגו את השקפותיו ומחשבותיו העדכניות של אריך נוימן הקשורות לנושאים קליניים שונים, כמו גם לאמנות ותרבות .
הכנס מיועד למטפלים, אנאליטיקאים, אנשי אקדמיה במדעי החברה והרוח מהעולם כולו וכן לקהל הרחב המתעניין בהומניסטיקה.
המעונינים להירשם –אנא היכנסו לאתר הכנס.
http://www.jung-israel....g-conference

לתמיכתכם ונוכחותכם בכנס חשיבות רבה ביותר. לארוע החד-פעמי יגיעו מרצים מן הבולטים בעולם בתחום, אשר הביעו את רצונם ונכונותם לבוא, למרות התקופה הלא פשוטה בארץ. כמו כן, משפחות יונג ונוימן יטלו בו חלק, ואנו מצפים גם להשתתפות ערה מעמיתינו בארץ. בנוסף, עם ההרשמה תוכלו להזמין סדרה של שמונה גלויות מצוירות בידי אריך נוימן, שלא פורסמו עד כה.
ברוח כתיבתם של שני אישיים אלו על אתיקה ורוע , הכנסות מעבר לכיסוי הוצאות הכנס ינתנו כתרומה לאירגונים העובדים עם ילדים ישראלים ופלסטינאים הסובלים מטראומה .


Conference Website
http://www.jung-israel....g-conference

Trailer
http://www.youtube.com/...=8-2NAAPES38

הועדה המארגנת

בתיה ברוש יהודה אברמוביץ הנרי אברמוביץ
תמר קרון אבי באומן מוראי שטיין אראל שליט

תגיות: