לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
11
ספטמבר

יום עיון מרתק של האגודה הישראלית לטיפול זוגי ומשפחתי: "משפחות משגעות"

11/9/2014 | פורסם על ידי חדוה מונטיאס

יום העיון יתקיים בתאריך 11 בספטמבר 2014, בין השעות 9:00-18:00 , בבית ברנד , רמת אפעל.
הרשמה טלפונית - 09-7467064 , להורדת טופס רישום כנסו לאתר האגודה - www.mishpaha.org.il .
לאור הצלחת יום העיון "משפחה שכזו- הטיפול המשפחתי חוזר למשפחה" החלטנו להתחיל במסורת של ימי עיון המתמקדים בטיפול משפחתי "נטו". השנה בחרנו כנושא "משפחות משגעות" אשר צמח מתוך ניסיוננו בעבודה טיפולית, עם מקרים קיצוניים ומקומות בהם אנו המטפלים נסחפים לתוך המערבולת המשפחתית ומרגישים שאיבדנו את הדרך וכן- גם אנחנו משתגעים. מקרים שההיגיון ושיקול הדעת כאילו אבדו, כי נדמה שהורים אינם שומרים על ילדיהם, הבית אינו בטוח, המשפחות מורכבות ומתקיים טיפול בצל החוק כאשר שימוש בשפה ובכלים מוכרים לא עובד.
ההיענות ל"קול קורא" לסדנאות הייתה רבה וההצעות מרתקות, החלטנו להציע 15 סדנאות שיועברו בשני מחזורים, בוקר וצהרים. אנו בטוחים שתמצאו נושאים שמדברים ללבכם ולעבודתכם ותהיה הזדמנות למפגש מקצועי והפרייה הדדית. שתי הרצאות מרכזיות יתנו תמונה רחבה ותאורטית, ובסיום תתקיים גם הרצאת בונוס שתכלול סרט ושיחה.
אנו מצפים להשתתפות רבה, של יחידים ושל צוותים. מהרו להרשם!

9:30 – 09:00- התכנסות
9:30-9:40 – דברי פתיחה – מרכזת ועדת ההיגוי – טל כהן- עו"ס, מטפלת משפחתית וזוגית מוסמכת. פסיכותרפיסטית. מטפלת משפחתית בבריאות הנפש ילדים במרכז רפואי "העמק" בעפולה ובקליניקה פרטית בקרית טבעון.
10:45 – 9:40- הרצאה: איך שומרים על שפיות ומקצועיות במצבים בלתי שפויים?
משפחה מעצם הגדרתה היא קבוצת אנשים שהיחסים ביניהם קרובים, מורכבים, ומשתנים. הקרבה גורמת לעצמה רגשית והשלכות הדדיות שהם חלק טבעי מהאינטימיות האנושית.
כשהאיזון בתוך המשפחה מתערער, יש לחצים תוך-משפחתיים שלעתים משפיעים על הקשר של כלל המשפחה ושל כל אחד מבני המשפחה עם הסביבה. אנחנו, כמטפלים, הופכים להיות חלק מאותה סביבה ומעצם תפקידנו מעוררים, סופגים ומנקזים השלכות.
הרצאה זו תתייחס ליכולת שלנו לאבחן את ההשלכות ומקורות הבעיה; להשתמש בתגובות הפנימיות שלנו כחלק מהמידע אודות המשפחה; ולהכיר במגבלות שלנו לעזור למשפחות הנתונות בסכסוך עמוק ואינן פנויות לעזרה ושינוי.
דגש מיוחד יושם על מקומם של הילדים בסכסוך, גם אם המטפל פוגש רק את המבוגרים.
מרצה: דר' אביגיל גולומב – פסיכיאטרית למבוגרים וילדים; פסיכואנליטיקאית למבוגרים וילדים; מנהלת לשעבר של היחידה לגיל הרך והיחידה לחוות דעת בענייני משפחה במרכז לבריאות הנפש ברמת חן.

10:45-11:00 – הפסקה קצרה ופיזור לסדנאות

12:30 – 11:00- סדנאות מקבילות- פירוט הסדנאות בסוף ההזמנה – יש לבחור סדנה במועד ההרשמה.
*** מספר המקומות בכל סדנא מוגבל- כל הקודם זוכה.

13:30 - 12:30- הפסקת צהריים וארוחה קלה

15:00 – 13:30- סדנאות מקבילות- פירוט הסדנאות בסוף ההזמנה – יש לבחור סדנה במועד ההרשמה.
*** מספר המקומות בכל סדנא מוגבל- כל הקודם זוכה.

15:15-16:15 –הרצאה : ויקומו המלפפונים ויכו את הגנן: "ההתקפה על השד הטוב"- מאפייני היחסים בקרב משפחות על הרצף הגבולי, והטיפול המערכתי בהן. ההרצאה תעסוק במאפייני התקשורת והיחסים המתחוללים במשפחות שחבריהם נמצאים על רצף ה- borderline והקריסה ליחסים סדו-מזוכיסטים שכה אופיינית למשפחות אלו. ההרצאה אף תציע התייחסות לסוגיות של הטיפול והחזקת הטיפול (management) בקרב צוות המטפלים.
ההרצאה תכלול תיאור קריסת מרחב הביניים, והתגובה השלילית להצלחה ביצירת קשר, המאפיינות משפחות אלו,
תוך שימוש בדוגמאות מקטעי סרטים ותוכניות טלויזיה להמחשה.
מרצה: דר' עומר לנס- מנהל שותף ומרצה בבה"ס ללימודי התאוריה הפסיכואנליטית מרצה במכללה האקדמית תל חי ומחבר הספר: "התבוננות נפשית".

16:15-16:30 - הפסקה קצרה – כולל כיבוד קל

16:30-18:00 – חלק בונוס - הרצאה וסרט – השתקפויות של התבגרות בראי הקולנוע
הרשמה לחלק זה של היום אינה כרוכה בתשלום נוסף אך דורשת הרשמה מראש!!!
אנו נצפה בחלקים נבחרים של שני סרטים עכשוויים - 13(THIRTEEN) ואמון (TRUST).
סרטים אילו מציגים את עולם המתבגרים העכשווי שבו מתקיימת ההדרה של המבוגרים מתוכו והתוצאות של תהליך זה. הסרטים ישמשו לפתיחת דיון על ההדרה או ההתרחקות של המבוגרים, האתגרים של המתבגרים והצעות של חלופות להתרחשויות אילו.
משתתפים מוזמנים גם אם לא יספיקו לצפות בסרטים לפני הסדנה, אך הציפיה טרם ההרצאה היא מבורכת.
מנחים -
ניר יואלס- MA בעבודה סוציאלית, מטפל משפחתי וזוגי מוסמך, עבד במרכז הורים וילדים בלוד ובמכון שינוי, כיום עובד ומדריך בתחנה לבריאות הנפש בהרצליה ובקליניקה פרטית ברמת-גן.
נעם ישראלי- פסיכולוג ומטפל משפחתי וזוגי מוסמך, בהסמכה להדרכה במרכז הורים וילדים בקדימה, דוקטורנט בבית הספר לפילוסופיה, אוניברסיטת תל-אביב, עובד כיום בקליניקה פרטית בהרצליה.

יום העיון מיועד ל: מטפלים משפחתיים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים חינוכיים, מטפלים באומנות, צוותים מקצועיים פרה-רפואיים, מרפאים בעיסוק, פסיכולוגים רפואיים, קלינאי תקשורת.

וועדת היגוי: טל כהן, נעם ישראלי, אסנת קושניר , סביונה קרמר ודר' עפרה שלו.


דמי השתתפות:
לנרשמים עד –24.8.14 לנרשמים מ- 25.8.14 ואילך לנרשמים במקום
חבר/ה באגודה : 210 ₪ 230 ₪ 250 ₪
אורח/ת : 230 ₪ 250 ₪ 270 ₪

÷לאזרח/ית ותיק/ה וסטודנטים/ות (לתואר ראשון, שני וטיפול משפחתי) תינתן הנחה של % 10
( בצירוף אישור /תעודה בלבד!)
תנאי תשלום: ניתן לשלם ב 2 תשלומים : תשלום ראשון – בהרשמה, תשלום שני- 11.9.14, יש לשלוח את שתי ההמחאות יחד ( לפקודת האגודה הישראלית לטיפול במשפחה ). ניתן לשלם גם באמצעות כרטיס אשראי.
המחיר כולל: דמי השתתפות, כיבוד וארוחת צהריים קלה.
ביטול השתתפות: 10% דמי ביטול ייגבו עד יום ראשון, 7.9.14, החל מיום שני 8.9.14 חיוב מלא.

תגיות: