לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
21
אוקטובר

הכנס השנתי ה-37 של האיגוד הבינלאומי לפסיכולוגיה הפסיכואנליטית של העצמי

25/10/2014 - 21/10/2014 | פורסם על ידי אלדד אידן

היכן אנו מרגישים בבית? השתייכות ואי-השתייכויות בראי פסיכולוגיית העצמי.

אחת התולדות הנובעות מאי-השקט בעולם הסובב אותנו וממורכבותו היא אובדן מה שהינץ קוהוט התיחס אליו כאל 'ההרגשה המהותית של היות "בן-אנוש בקרב בני-אנוש"'.
תדיר אנו נתקלים בכך שאובדן הרגשה זו מונח בבסיס הדחק והסבל של מטופלינו. קיטוב סוציו-פוליטי, הגירה, סוגיות אתניות וגזעיות, סוגיות של מגדר ומיניות, כולם שלובים בעמקות בהקשרים היומיומים שלנו ומטבע הדברים – חודרים לחויתנו הפנימית וצובעים את מצבנו הרגשי והמנטלי. כך הם פולשים גם לחדרי הטיפול שלנו. כך אנו פוגשים אצל מטופלינו רגשות של ניכור, בדידות, חויות של היות עקורים וחסרי השתיכות להיכן שהם נמצאים.

הכנס הבינלאומי השנתי ה-37 של האיגוד הבינלאומי לפסיכולוגיה הפסיכואנליטית של העצמי, שיערך בירושלים באוקטובר 2014, יוקדש לניסיון לטפל בסוגיות אלה על ידי התמקדות בחומרים קלינים ובחינה של האופנים שפסיכולוגית העצמי, הגותה, פיתוחיה התאורטים וגישתה הטיפולית עשוים לתרום להבנתן ולהשפיע על האופן שאנו פוגשים התרחשיות פנימיות ובינאישיות אלה אצל מטופלינו ובתוכנו.

מאחר שהגישה שמה דגש רב על הקשריותה של החויה, מקום מיוחד יוקדש להקשר היחודי שהכנס יתקים בו – ישראל וירושלים – על המורכביות הפוליטית, החברתית והרגשית היחודיות להן.

פרטים על דרכי הרשמה, עליות ותוכנית הכנס, ניתן יהיה למצוא באתר האיגוד הבינלאומי שכתובתו
http://iapsp.org/conference

הכנס יתקיים בירושלים במלון שלושת הקשתות של ימקא הבינלאומית
אנו מקוים כי תוכלו להרגיש בבית בירושלים.

בברכה,
אלדד אידן (יו"ר הכנס)

תגיות: