לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
29
מרץ

מקלט נפשי אוטיסטי: מסעות אל יבשת אבודה - יונית שולמן

29/3/2012 | פורסם על ידי ד"ר שי שלקס

האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית ממשיכה את מסורת הרצאות ימי חמישי.
השנה הסדרה מוקדשת לנושא:"כעוף החול - טרנספורמציה בתהליך הטיפולי".

ההרצאות תתקיימנה בערבי ימי חמישי בין השעות 20:30-22:00
במרכז לישראל יפה בשד' רוקח בת"א
מספר המקומות מוגבל.
עלות כניסה להרצאה: לחברי אגודה - 50 ש"ח להרצאה; למי שאינו חבר - 80 ש"ח להרצאה; לסטודנטים ומתמחים (בצירוף אישור) - 60 ש"ח להרצאה.

ההרצאה הנוכחית הינה:
29.3.12 – גב' יונית שולמן: "מקלט נפשי אוטיסטי: מסעות אל יבשת אבודה"

העולם הפנימי והחוויה האישית של אנשים עם אוטיזם הם במידה רבה יבשת אבודה, "אפלה" (פרויד,1926) עבורנו- קשים ביותר להבנה, ל"ידיעה", ובוודאי לשינוי. תכופות אנו עומדים חסרי אונים כאשר מטופלינו "נמוגים" ונעלמים, איפה שהוא בתוך עצמם, הרחק מאיתנו, במקום אליו איננו יכולים להגיע. לאן הם נעלמים? האם ואיך ניתן לעזור להם?
במהלך טיפול ארוך טווח בכמה מטופלים עם אוטיזם, לאחר מאבק ממושך לקשר אל מול חוסר הבנה, חוסר משמעות וחוסר תקשורת, הם יכלו בהדרגה להתחיל לספר לי על "היבשת האבודה" שלהם. למדתי להכיר עולם פנימי סודי, חבוי, "ממלכה" פרטית מבוצרת, שגבולותיה מוגנים בקנאות נואשת; מקום שעבור מטופלי נחווה מופלא ורב יופי, אם כי מבחוץ הוא נחווה קפוא, לא משתנה ואף ממית. במהלך העבודה עם מטופלי, נזכרתי במושג "psychic retreat", "מקלט נפשי" שהועלה ע"י סטיינר (1993). בעוד שישנם הבדלים מהותיים בין המבנה שמתאר סטיינר לבין זה שחוויתי עם מטופלי, עדיין נעזרתי בו רבות בהבנה של העולם הפנימי שנגלה לפני, עליו התחלתי לחשוב בהמשך כעל סוג ספציפי של מקלט נפשי- "מקלט נפשי אוטיסטי".
בהרצאה הבאה יתואר "המקלט הנפשי האוטיסטי" ויועלו מחשבות לגבי המסע הטיפולי המאתגר והמורכב: ההכרה בקיומו של מקלט נפשי אוטיסטי; הלמידה וההתבוננות בו "מבפנים"; ואז החיפוש אחר גשר, דרך לעולם המשותף עם אנשים אחרים, תוך ניסיון לבנות משהו חדש, שיאפשר תנועה, התפתחות, צמיחה ושינוי.
הגב' יונית שולמן היא פסיכולוגית קלינית, מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים, מרבה לטפל באנשים עם הפרעות תקשורת. קליניקה פרטית, אוניברסיטת בר אילן, העמותה לילדים בסיכון, ראש חטיבת הילדים והנוער של האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית, מנחת קבוצת למידה לטיפול בהפרעות ראשוניות במסגרת האגודה.

להרשמה ולפרטים נוספים: http://www.iapp.org.il/...hp?newsID=47

תגיות: