לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
14
דצמבר

הארת שוליים | הנשיקה האחרונה

14/12/2010

הארת שוליים - סדרת מפגשים לשיחה על קולנוע. במרכז כל מפגש מוקרן סרט קולנוע נבחר בליווי הרצאה ודיון קבוצתי, באמצעותם ננסה להאיר את שולי היצירה ולמצוא, יחד, זוויות התבוננות חדשות.
המפגשים מתקיימים ב"סינימה פריפריה" - בית קולנוע אינטימי השוכן בלב זכרון-יעקב.


במפגש, שיתקיים ביום שלישי 14.12.2010, יוקרן הסרט "הנשיקה האחרונה" בליווי שיחה עם נעם ישראלי. התכנסות משעה 19:45, סיום משוער 23:00.

לפרטים והרשמה:
http://www.hebpsy.net/c...d=108&page=6


מייקל וג'נה הם זוג מושלם המרגישים שיש להם הכל בחיים: נראים טוב, בעלי קרירה, אהבה.

למרות שכולם מסביבם לא מאושרים - הורים נפרדים, חברים קרובים העוברים משברים אישיים בזוגיות, מייקל וג'נה מרגישים שהם בדרך הנכונה. יחד עם זאת, למייקל חרדות לגבי המחויבות והמשך חייו, הבאים לביטוי במערכת יחסים שהוא מפתח עם צעירה שהכיר בחתונה של חברים.

"הנשיקה האחרונה" הינו אדפטציה לסרט איטלקי המתאר את מציאות המעבר לבחירה בחיים שאתה רוצה, בחירות שיעשירו או יצמצמו את החוויה. הסרט מתאר זוגות של מתבגרים המגיעים לגיל 30 ומתקשים לקבל בחירות אלו, את החרדה המלווה את המשך החיים הזוגיים ואת המשמעות של מחויבויות אלו לחייהם של הגיבורים.

במפגש הקרוב ננסה לבחון את הסרט דרך הפילוסופיה העכשווית (אקזיסטנציאליסטית-קיומית), המשמעות של בחירה, אמת, ערכים, אושר ומה ניתן לומר עליהם במסגרת עידן מבולבל וכאוטי, בו האדם נותר לא פעם לבדו אל מול הקיום שלו ומנסה ליצור לו משמעות.

האם האדם נמצא לבד? או האם הקיום והאופציה ההתייחסותית שמציע הסרט מאפשרת לפתור קשיים אילו? ננסה לבדוק משמעות של קשר בין שניים - מהי ההתכווננות ההדדית כפי שעולה מהסרט.

נעם ישראלי הינו פסיכותרפיסט אקזיסטנציאלסאטי, פסיכולוג ייעוצי ומטפל משפחתי וזוגי העובד עם פרטים, זוגות ומשפחות. הוסמך בפסיכותרפיה אקסזיטנצילסטית בלונדון בריגנט קולג לונדון. לצד העבודה הטיפולית נעם תמיד מנסה להיעזר באומנות - כאשר הקולנוע הינו מדיום מרכזי בהבנת החוויה הקיומית האנושית.

תגיות: