לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
5
יולי

הארת שוליים | פרידות - דיאלוג אותנטי במשפחה בטיפול ובחיים

5/7/2010

הארת שוליים היא סדרת מפגשים לשיחה על קולנוע. במרכז כל מפגש מוקרן סרט קולנוע נבחר בליווי הרצאה ודיון קבוצתי, באמצעותם ננסה להאיר את שולי היצירה ולמצוא, יחד, זוויות התבוננות חדשות.
המפגשים מתקיימים ב"סינימה פריפריה" - בית קולנוע אינטימי השוכן בלב זכרון-יעקב.

במפגש הקרוב, שיתקיים ביום ב' 5.7.2010 בשעה 20:15, יוקרן הסרט פרידות - Departures בליווי שיחה עם ישראל רוזנבאום. התכנסות משעה 19:45, סיום משוער 23:15.
ההשתתפות לנרשמים מראש, בעלות סמלית של 10 ₪.

פרטים נוספים ורישום: http://www.hebpsy.net/cinema




פרידות - דיאלוג אותנטי במשפחה בטיפול ובחיים

הסרט "פרידות" עוסק בכמה נושאים אקזיסטנציאלים כמו מוות, חיים, משמעות והאפשרות לקיום דיאלוג אותנטי.
במפגש נתמקד בעיקר בדיאלוג אותנטי- היכולת לבטא את עצמי כפי שאני באמת ולאפשר גם לצד השני לבטא את עצמו כפי שהוא, וכן במבנים אקזיסטנציאלים המצמצמים את המרחב שבין השותפים לדיאלוג, ובאפשרויות שיש לצדדים לפתוח מרחב זה.

טכסי הטהרה וההכנה למוות מהווים גם טכסי פרידה בתוך מערכות משפחתיות שמרחב הדיאלוג בהן היה מצומצם או נעדר. הטכסים מצליחים ליצור מרחב חדש בו ניתן להכיל ולאפשר דברים שלא יכלו להיאמר קודם בחיי הנפטר ובכך לאפשר פרידה מסוימת ממנו.

אחת המשימות החשובות בטיפול לפי הגישה האקזיסטנציאלית היא לאפשר דיאלוג אותנטי עם המטופל. דרך דוגמאות מטיפולים וקבוצות נדון בדפוסים דיאלוגיים מצמצמים ובדרכים לפתוח את מרחב הדיאלוג.


ישראל רוזנבאום, פסיכולוג קליני, תואר שני בקולנוע (בימוי), מדריך מוסמך לפסיכותרפיה, עובד בפנימיית "אהבה" וקליניקה פרטית, מלמד הנחיית קבוצות לפי גישה אקזיסטנציאלית באוניברסיטת חיפה בתכנית להכשרת מנחי קבוצות, מלמד טיפול אקזיסטנציאלי והדרכה בסמינר הקיבוצים, משלב קולנוע בהדרכה ולימוד של טיפול אקזיסטנציאלי.

תגיות: