לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
9
מאי

מפגש עם פסיכולוגיית העצמי - סמינר מקוון

14/5/2009 - 9/5/2009

פסיכולוגיה עברית מארחת את
התוכנית לפסיכותרפיה, הפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב

ומתכבדת להזמינכם
לסמינר מקוון בנושא:

מפגש עם פסיכולוגיית העצמי
שיתקיים בתאריכים: 9-14 במאי 2009

מרצה: גב' מיכל חזן
מנחה: גב' דפנה הומינר

קוהוט התייחס לשבירות האדם ולפיכך להזדקקותו ליחס בעל איפיונים מיוחדים. בתוך יחס זה מתאפשרת התפתחות ומתקיימים תהליכי ריפוי שמקורם למעשה באדם עצמו.
נתעכב על התרומה הרדיקלית של קוהוט לשינוי עמדתו הבסיסית של המטפל הפסיכואנליטי באמצעות שני מושגים מרכזיים המבהירים את היחס עליו מדובר, "אמפטיה" ו"העברת זולתעצמי".
בשינוי עמדתו של המטפל הכוונה לתפיסה יסודית של החזקת האדם כשלם, שגבולות נפשו חורגים מקווי המתאר של גופו, כחותר לבריאות ושאינו חדל לקוות להשלמת התפתחותו.
אופנות ההקשבה הינה חלק בלתי נפרד מן היחס עליו מדובר והיא מכוונת להבין את העולם מנקודת ראותו של המטופל ובמגמה להפחית את השיפוטיות שלנו כמטפלים.
התנהגויות הנצפות מבחוץ כהתנגדות לטיפול מאובחנות מהקשבה תוך נפשית זו (vicarious introspection), כמכוונות להגן ולשמר את שרידי העצמי. חשיפת העצמי לפגיעה חוזרת מסוכנת יותר מכפי שאנו רוצים לדעת.


מיכל חזן, פסיכואנליטיקאית מנחה. מרכזת מסלול פסיכולוגיית העצמי והמעשה הטיפולי, במסגרת לימודים מתקדמים של התוכנית לפסיכותרפיה, ביה"ס ללימודי המשך ברפואה ע"ש סאקלר, אוניברסיטת תל אביב. ממייסדי מכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו וממקימי האיגוד הישראלי לפסיכולוגיית העצמי ולחקר הסובייקטיביות.

פרטים נוספים והרשמה ב: http://www.hebpsy.net/sihot

תגיות: