לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ועוד עדכון מההתקדמות בשיחות עם משרד האוצר

ועוד עדכון מההתקדמות בשיחות עם משרד האוצר

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 26/5/2019 | הרשמו כמנויים

עוד ממסעותינו לירושלים.

בשבוע שעבר עלינו (שוב! בשלישית לדעתי...) לפגישה עם אנשי האוצר.

הפגישה התחילה ברגל שמאל. סגנית הממונה על השכר חשבה שאנחנו היינו אמורים לשלוח להם חומר, ולא עשינו את זה, ולמה אנחנו נפגשים ככה כשאין על מה לדבר וכו'. אבל אני שמחה לומר שבמהרה חזרנו אל דרך המלך, הזכרנו גם שהם היו אמורים להחזיר לנו תשובות במספר נושאים וגם שבאנו עם חומרים לעבוד עליהם.

חשוב להסביר באיזה תנאים אנחנו עובדים: כשהאוצר מנהלים מו"מ הם מנהלים אותו תוך התחשבות ב'מסגרת' - כשנחתם הסכם מסגרת על כמה השכר במשק יעלה ההסתדרות והאוצר מסכימים על מסגרת תקציבית. ואז האוצר יודע כמה יש לו לחלק. ואז מתחילים לדבר על איך לחלק את המסגרת הזאת. כיום - אין מסגרת. אלו הסכמי השכר הקרובים שאנחנו כל כך מחכים להם ויגיעו עוד שנה פלוס מינוס. אז היום אנחנו מדברים בלי מסגרת ולכן היכולת לתת הרבה יותר מצומצמת, כי הם לא יודעים כמה יש להם לחלק.
לכן גם עלה בפגישה הצורך שלנו, בחטיבה, לעשות עבודה 'בבית', אצלנו בהסתדרות, ולדאוג שלכשיגיעו הדיונים על הסכמי המסגרת - ההסתדרות תתעדף אותנו ותבין שאנחנו צריכים לקבל 'יותר' מכולם. בעצם זו השאיפה של כל האיגודים.

לענייננו: דיברנו על מספר נושאים, כפי שסיכמנו בפגישה הקודמת. מספרת אותם לפי סדר אסוציאציות, לא חשיבות.
1. מכתבנו על גמו"שים של פסיכולוגים מהתחומים הבריאותיים מלפני שבועיים - האוצר ביקש התייחסות מבני רגב, יו"ר ועדת הגמו"שים, כדי לראות איך פותרים את המצב הזה. נמשיך לעקוב בנושא.
2. מכתבנו בנושא עומסי עבודה וחוסר בתקנים לפסיכולוגים - הצוות של האוצר עושה עבודה מול אגפים אחרים אצלם כדי לתת מענה ענייני. גם פה - נמשיך לעקוב.
3. שמירת רצף זכויות במעבר בין מעסיקים (רלוונטי בעיקר לחינוכיים בשלטון המקומי, פשוט בגלל שלהגיע להסדר בין כללית למדינה יהיה יותר קל) - באוצר יבדקו עם האגף שאחראי על השלטון המקומי את עמדתם ואם לא תהיה התנגדות לכך נוכל לנסות לקדם את זה. 
4. תגמול כספי על היקפי משרות גבוהים: האוצר כפי שסיפרנו בעבר, מעוניין לקדם את עבודתנו במשרות מלאות. וגם אנחנו בחטיבה בעד זה. דיברנו על כל מיני דרכים לעשות את זה. ננסה (גם אנחנו וגם באוצר) לבדוק תקדימים ורעיונות ונביא לפגישתנו הבאה רעיון משלנו איך ייראה תגמול כזה. (למשל משהו בסגנון תוספת ל-60% משרה, תוספת ל-70%, תוספת עוד יותר ל-80% משרה, תוספת גדולה ל-90% משרה ותוספת בומבה ל-100%).
5. תגמול על עבודות מהבית - אנחנו ממשיכים לבדוק אופציה כיצד ניתן יהיה לתגמל על עבודה זו - במקביל לעבודה משמעותית שנעשית להפחתת עומס העבודה באופן כללי!
6. לוח תפקוד - התחלנו לעבור על לוח התפקוד שלנו (לוח התפקוד זה מה שמגדיר את התפקידים שלנו ואת מתח הדרגות המודבק אליהן). הסבר קצר: יש לנו שני לוחות תפקוד - מקצועי (מתמחה, מומחה ומדריך) וניהולי (בכיר, ראשי, אחראי, וכו'). הסברנו את הצורך לעדכן אותו כדי שיהיה רלוונטי למה שיש בשטח, לאחד את הלוחות של השלטון המקומי ושל המדינה כדי לעשות סדר, לסדר קצת את מתח הדרגות כדי שהניהולי יוסיף על המקצועי (מה שלא קורה היום בכל התפקידים) ועוד כמה עדכונים שיהפכו את התפקידים רלוונטיים למציאות של היום (ולא של לפני 40 שנה, כשהם נכתבו). הפגישה התארכה עד מאוד כי היה רצון לשבת ולהבין. ועדיין, הגענו בערך לאמצע :) . סיימנו את הפגישה בסיכום על פגישה נוספת עוד 3 שבועות כדי להמשיך לעבור על לוח התפקוד.


- פרסומת -

אבל מה שחשוב במיוחד (לדעתי) זה שממש היה מורגש שהצוות מתחיל ללמוד ולהבין, מה זה מתמחה, מהי ההתמחות, כמה זמן, מה אח"כ, למה אנשים עוזבים בתור מומחים, למה בתור מדריכים, מה האתגרים של המערכת וכו'. היה עניין והיה רצון להבין!

כאמור פגישה עוד 3 שבועות על הלוח, וכבר נקבעה פגישה נוספת להמשיך לעבוד על שאר הנושאים... הדרך ארוכה - אבל מתקדמים!


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.