לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
22.7.2011 מסימני המהפכה: אהלי קיץ, אביב המתמחים

22.7.2011 מסימני המהפכה: אהלי קיץ, אביב המתמחים

שפיות זמנית | 22/7/2011 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

 
1. אהלים הם העתיד?

פתאום קמו אהלים בלב אורבניה.

"אני לא חושב שאפשר להגיד שיושבי האוהלים רוצים לגור באוהל כל החיים שלהם. עם זאת, אפשר לדעתי להגיד שהמחאה שלהם היא לא רק נגד אידיאולוגיה פוליטית כזו או אחרת, אלא נגד החיים האורבניים עצמם, כלומר נגד התל אביביות". עופרי אילני מתוך "ארץ האמורי"

2. מחאת המתמחים.

מתמחים בפסיכולוגיה קלינית מתקוממים על עיכוב בחינות ההתמחות בחודשים האחרונים. האם נמצא פיתרון? האם בחינות המומחיות יתקיימו בכתב במקום בעל פה?  קראו את הפוסט החריף שפורסם על ידי קבוצת מתמחים בבלוג "מועד אביב 2011 - פסיכולוגיה קלינית".  

"כדאי לומר כמה מילים על רעיון הבחינה בכתב: זה רעיון לא רע בכלל. הניסיון שלכם להקביל זאת לנהג חדש היוצא לדרך בלי שעבר טסט, רק בחינה בכתב, מעוות את המציאות כדי שתתאים לצרכיכם. אם רוצים אתם להקביל זאת לכך, מן הראוי שתקבילו זאת לנהג הנמצא על הכביש כבר שנים ארוכות, עם נהגים מלווים בכירים ורציניים שהכשירו אותו, נסעו לצדו, ביקרו את נהיגתו וסייעו לו לשפר את כישוריו. האם מה שיקבע את רמתו המעשית יהיה רבע שעה שיעשה עם בוחן זר? מה שמביך במיוחד בטענה שלכם, היא שאתם מתעלמים מכך שאתם הייתם אותם נהגים מלווים..."

וראוי לציטוט: "אולי, כמו רבבות הצעירים שפוקחים את העיניים בכיכרות הערים ברחבי המזרח התיכון ומגלים כי מוקדי הכוח הישנים הכזיבו, שמבינים כי עליהם לייצר את העתיד שהם רוצים לעצמם בעצמם, זו הבחינה האמיתית שלנו..." 

ועוד מתמחים:  הרופאים המתמחים יוצאים למחאה. יצירתית.

"למרות שהרופאים המתמחים שבו לעבודה בלחץ הנהלות בתי החולים, חלקם ממשיכים בפעולות מחאה עצמאיות. חלק מהמתמחים ביקשו לאשפז את עצמם בחדרי המיון. עד כה דווח על ניסיונות שכאלה בבתי החולים מאיר בכפר סבא, שיבא בתל השומר, בילינסון בפתח תקווה ושלוותה בהוד השרון. מנהל בית החולים מאיר החליט בעקבות ניסיון ההשבתה לסגור את המיון, ואילו עשרה מתמחים הכריזו על שביתת רעב." (דן אבן ב"הארץ"). 

"בבית החולים הפסיכיאטרי שלוותה המתמחים הגיעו לעבודה כרגיל, אבל מסרו כי "עקב מצוקה נפשית מתמשכת ומתגברת אנו פונים לחדר המיון לצורך בדיקה פסיכיאטרית". במקביל, דיווחו מתמחים על "מצוקה נפשית" גם בבית החולים הפסיכיאטרי בנס ציונה. גם בבית חולים פרדסיה (לב השרון) חשו במצוקה דומה." מתוך YNET


- פרסומת -

מומלץ: אתר מרש"ם – מתמחים לשיפור הרפואה בישראל - שכולל מאמרים, קטעי וידאו, ראיונות, ועוד.
אסוציאה מוסיקלית בתודה למאיה:


I


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: התמחות
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
עירית פרלמן
עירית פרלמן
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
דנה קאופמן
דנה קאופמן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ענבל סיני
ענבל סיני
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

תמי גנדלמןתמי גנדלמן22/7/2011

סוף סוף מחאה אמיתית- גם לגלעד שליט. שמחה וגאה בצעירי וצעירות ארצינו שיצאו מהפייסבוק והתחילו להלחם, בדרכי נועם, על האמת ועל הצדק.
שמחה וגאה על כי המחאה מתפשטת לערים רבות.
מציעה שכל אוהל מחאה יוסיף את המחאה החשובה ביותר היום בארץ- המחאה והמאבק לשחרור גלעד שליט. כי כאן באמת יש לנו מלחמה על חיים ועל מוות. לא על איכות חיים אלא על חיים נקודה.
אז אם בכל מאהל צעירים תהיה גם פינה לתמיכה במאבק לשחרורו של גלעד, אנשים ישלחו את המסר בפלאפון בעד למספר 5252, אולי ביבי יבין שהוא לא יכול להרשות לעצמו לעכב את גלעד מלחזור לביתו.
כי זה כבר מוגזם. הוא עקוד שם יותר מדי שנים. ואם אנחנו, כצעירים, נתאחד סביבו וסביב מטה המאבק לשחרורו, ללא הבדל מידת דתיות או עמדה פוליטית, מקצוע או גיל- לא תהיה למנהיגים הרדומים שלנו ברירה אלא לצאת ולעשות פעולה.
ומוטב שעה אחת קודם.
אמן
תמי.