לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גשם שיורד בהרי השמש

גשם שיורד בהרי השמש

עלון פסיכולוגיה עברית | 6/12/2013 | הרשמו כמנויים

עם דעיכתם של נרות חנוכה, הגיח לו סוף כל סוף קצת חורף למקומותינו. בין שוטף או מלטף, מרווה שדות צמאים או דופק על האספלט, הגשם מפיץ ריח רענן וצובע בצבעים של התחדשות את המוכר והשגור.

במאמר לא שגרתי בניחוח המזרח, מתבונן שי גיל בסיפור יפני קצר המגולל את המתרחש בין אומן סיף לנושא כליו הצעיר. גיל בוחן בעיניים פסיכואנליטיות את התהליך התוך אישי והבין אישי שעוברים גיבוריו - על טיבו של הלא מודע והאופן שבו הוא מתגלה בדינמיקה של יחסי העברה והעברה נגדית. גם גיא פרל מתבונן על טקסט פיוטי ומגלה בו פנים חדשות - במחזור השירים 'אגדת המישור' המשורר ליאור שטרנברג עושה שימוש נרחב בסמלים ארכיטיפיים הנובעים מן 'השכבה הקולקטיבית' במעמקי נפשו, פרל מרכיב משקפיים יונגיאניות ומבקש להציע משמעות סימבולית לכמה מהם - הטבע, הסוס, הילד והנער, פצע, איל, וחיטה. בסיפור קצר שהתפרסם בבלוג 'כתיבה יצירתית' עוסקת גם ד"ר רות אנגל-אלדר בטבע כסימבול וכותבת על עצים עם לב אדם הממתינים לגדיעתם (כותבים שירים ו/או סיפורים קצרים? גם אתם מוזמנים לשלוח אותם אלינו לכתובת: hebpsy.content@gmail.com ולהציעם לפרסום בבלוג 'כתיבה יצירתית').

תוכלו להינות השבוע גם מן החלק השני של מאמרם  של עירית ויהודה חגי,  העוסק שימוש בעקרונות פסיכולוגיית העצמי בטיפול בבעיות התנהגות במסגרת עבודתו של הפסיכולוג החינוכי בבית הספר. לאחר שהרקע התאורטי הוצג בחלק הראשון, בחלק ב' מוצגים עקרונות הטיפול עצמם - תנאים מוקדמים להפעלת ההתערבות וכן פירוט הקווים המנחים ליישום התערבות במצבי שגרה ובמצבי חירום. 'מאמר חובה' לכל פסיכולוג חינוכי, ולא רק.


- פרסומת -

בזמן שכולם נתקעו בפקקים לפסטיגל, פרופ' עמיה ליבליך לקחה את נכדתה גבריאל לוואג'דה - סרט פמיניסטי על ילדה בערב הסעודיתוהרהרה על האופן בו מתעצמות חוויות כשאנחנו משתפים בהן את יקירנו. ד"ר ארנון רולניק שוחח על תשוקה ויתור וקבלה עם ד"ר דני חמיאל מנהל היחידה לטיפול קוגניטיבי התנהגותי במרכז לברה"ן של שרותי בריאות כללית בת"א ומנהל תוכנית חוסן חינוך העמותה לילדים בסיכון. וב'שפיות זמנית' מובא קישור לכתבה העוסקת באפשרויות של השפעת התפתחות חקר המח על הפסיכולוגיה - האם בעתיד נעזר ברישום פעילות מוחית ככלי מסייע בקליניקה? (רוצים לקבל עדכונים אקטואלים ומעוררי מחשבה, קישורים מקצועיים לכתבות ומאמרים וחדשות שוטפות מהשדה הטיפולי? הרשמו גם אתם כמנויים לבלוג 'שפיות זמנית').

בברכת שבת שלום וגשמי ברכה

"גשם שיורד בהרי השמש

הופך גינה זנוחה מלאה עצבות

לשיר המים

לעלים מתהוללים מקפצים.

סרה מעלי רוח הרעה..."

(מילים: זלדה)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אור חזן
אור חזן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
רונית סיסו
רונית סיסו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
סיון סדן פירקנר
סיון סדן פירקנר
פסיכולוגית
עפולה והסביבה, יקנעם והסביבה
חן זליג
חן זליג
עובד סוציאלי
רחובות והסביבה, תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
יעל משה שקד
יעל משה שקד
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

אי שם באמצע החופש הגדול והחום הכבד, נטוע השבוע שחלף, על כמיהותיו ומועדיו – הכמיהה למרחק או לסתיו, ותשעה...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.