לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
הממזרים שינו את הכללים

הממזרים שינו את הכללים

עלון פסיכולוגיה עברית | 25/10/2013 | הרשמו כמנויים

שינויים המתרגשים ובאים עלינו, מערערים ומעוררים שלל תגובות - התנגדות נחרצת, בלבול ותהיה או התגייסות והתאמת עצמנו לתנאים החדשים הן רק חלק מהתגובות האפשריות. כיצד אנחנו מגיבים כאשר מתרחש שינוי במרחב המקצועי? בין אם מדובר בשינויים נרחבים בעקבות הרפורמה שבפתח, או באבחנות חדשות המופיעות במהדורה החמישית והאחרונה של הDSM- כמה מרחב פעולה פנימי יש לכל אחד מאיתנו בין התנגדות והמנעות לאדפטציה ביקורתית ולמידה?

רחל מרדכוביץ' נכחה בהרצאה במסגרת כנס האבחון של חברת סייקטק בה הוצגו החידושים והעדכונים המופיעים בDSM5 שעורר הדים רבים, ומביאה לכם 'מורה נבוכים' ראשוני למדריך האחבנות עב הכרס. אילו אבחנות השתנו באופן משמעותי? מה בין התבוננות מימדית על הפרעות לזו הקטגוריאלית? וכמה מדריכים ומדריכי-מדריכים נלווים כדאי שתקנו כדי להתמצא בים האבחנות המפורטות? בסיום הסקירה, מבקשת מרדכוביץ' להזהיר מהיתלות באילן' הביקורת כדרך לפטור את עצמנו מלמידה והכרות מעמיקה ואמיתית עם המדריך החדש.

שינויים ואדפטציות מסוג קצת אחר תוכלו למצוא בבלוג החדש של הפסיכיאטר ההוגה ד"ר דניאל בקר, 'שביר כמו גבר', שיעסוק בעיקר בגבריות ודימוייה ובעניינים אחרים שמעסיקים גברים בעולם המודרני והפוסט מודרני. את הפוסט הראשון מקדיש בקר ל'גבר במעבר' - דרך ניתוח טרילוגיית הסרטים 'לפני זריחה', 'לפני שקיעה' ו'לפני חצות' העוסקים בזוגיות מתפתחת, משרטט בקר את תהליכי השינוי שעברו על הגבר בעשורים האחרונים ועל הדיסוננס שנוצר בקרבו - האם יש דבר כזה 'טבע גברי' או שהכל מושתת על הבניות חברתיות משתנות?. מוזמנים להרשם כמנויים ולעקוב אחרי התשובות. גבר בקונפליקט אפשר למצוא בסיפורה של כרמלה שטיין בבלוג 'כתיבה יצירתית' העוסק ב'מזרחי', גבר מתבגר שמשלים עם חיי השגרה שדורשים ממנו העלמות עין כואבות למדי.


- פרסומת -

עוד באגף הפסיכובלוגיה - ד"ר רננה אלרן כתבה ומחקה וכתבה ולבסוף הגישה לנו פוסט מרטיט העוסק בשבר בו המילים קורסות אל תוך עצמן וממנו עשוי לבקוע האור. בפוסט נוסף מציעה אלרן יוזמה מעניינת ומזמינה אתכם לשלוח אליה 'נרטיבים של שיגעון' - מתמודדים, אנשי מקצוע-מתמודדים, מטפלים ובני משפחה, ולתת יחד 'קול' לפסיכוזה ולשיגעון, במובן הרחב שלהן. פרטים נוספים למתעניינים בבלוג.פרופ' עמיה ליבליך דווקא לא עסוקה הפעם בשינויים ובוחרת לחזור שוב אל המוכר - אל שתי יצירות מן העבר - הספר מיכאל שלי של עמוס עוז והסימפוניה השביעית לבטהובן, ומצליחה לחצוב מתוכן תובנות חדשות.

נסיים במאמר נוסף שהתפרסם השבוע באתר - גיא פרל (שגם פתח בלוג חדש), מגיש לנו השבוע עיון בספרה של רות נצר 'הקולנוע מטפל בנו' ומתמקד בארכיטיפ הגואל ובארכיטיפ האהבה כפי שהם מופיעים בסרטים אך בעיקר בחדר הטיפולים. מהי הסכנה העומדת בפני מטפל שיזדהה יתר על המידה עם ארכיטיפ המשיח ומה לטקס אלכימי ולהעברת אהבה?

שבת שלום!

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
אור עטר
אור עטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
יעל זקש
יעל זקש
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, חולון והסביבה, רמת גן והסביבה
תמר פלג שקד
תמר פלג שקד
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
נטע אשד קפלן
נטע אשד קפלן
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
אנה וייסמן
אנה וייסמן
עובדת סוציאלית
כרמיאל והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
ד"ר דוד אלון
ד"ר דוד אלון
פסיכיאטר
כרמיאל והסביבה, עכו והסביבה, צפת והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.