לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גיליון ינואר 2011

גיליון ינואר 2011

עלון פסיכולוגיה עברית | 4/1/2011 | הרשמו כמנויים

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום, ב- 15 בינואר ייפתח הפורום "לקראת בחינת התמחות בפסיכולוגיה קלינית - מועד אביב 2011". הפורום מהווה קבוצת עמיתים לשיתוף, עדכון ועזרה הדדית עבור מתמחים בפסיכולוגיה קלינית אשר סיימו את חובות ההתמחות שלהם ומתעתדים להרשם למועד הבחינה הבא. הקישור לפורום: http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=229 לקהל הקוראים, שעוקב אחרי הבלוגים באתר, אנו שמחים לבשר שכעת ניתן להירשם כמנויים לבלוגים השונים, ולקבל עדכון כל פעם שמתפרסם פוסט חדש. קישור להרשמה כמנויים לבלוג ניתן למצוא בסוף כל פוסט, ואפשרות זאת פתוחה בפני חברי האתר. החודש אנו מציעים שלושה כותרים נבחרים בהוזלה לחברי פסיכולוגיה עברית: עצמי אמיתי, עצמי כוזב / וויניקוט אמצעים סיפוריים למטרות טיפוליות / וייט, אפסטון פסיכולוגיה בחינוך במאה ה-21 / פרופ' אבנר זיו, ד"ר נעמי זיו http://www.hebpsy.net/a...949&id=5 נאחל ששנת 2011 תהיה שנה מוצלחת ופוריה! בברכה, מערכת פסיכולוגיה עברית גליון זה כמו קודמיו, זמין לעיון באופן קבוע ב: http://www.hebpsy.net/newsletter לימי העיון הקרובים היכנסו לקישור: http://www.hebpsy.net/calendar_list.asp  
מאמרים חדשים:
 
לאן נוליך את העלבון? / אורית אלפי
ההתמודדות של מורים עם רגשות פגועים זוכה לתשומת לב פחותה בהרבה מזו שזוכה לה העיסוק בתפקידיו הפסיכולוגיים של המורה כתומך בצרכים הרגשיים של תלמידים. במאמר זה ייעשה ניסיון לשרטט קווים להבנת הדינאמיקה הפסיכולוגית של העלבון, וליישום של הבנה זו להנחיית מורים בנושא התמודדות עם פגיעה ועלבון. יתואר כיצד גישות שונות בפסיכולוגיה מסבירות את הדינאמיקה של העלבון, תוצג הרלבנטיות של נושא זה לעבודה עם מורים, ולבסוף יוצגו דרכי העבודה עם מורים בנושא.
http://www.hebpsy.net/a....asp?id=2541
 
על לקויות למידה, הפרעת קשב וריכוז ואינטליגנציה / חנה דויד
המאמר עוסק בהתמודדות עם ילדים בעלי אינטילגנציה גבוהה במיוחד, שבמקביל הם בעלי לקויות למידה, ובפרט הפרעת קשב וריכוז. מודגשת החשיבות של מודעות המשפחה לקבלת ייעוץ מתאים ושל התערבות מוקדמת, ומוצגים שני מקרים הממחישים זאת.
  
התערבות חינוכית מנקודת מבט נרטיבית / פלג דור חיים
המאמר הנוכחי מציג זווית נרטיבית של התערבות פסיכולוגית במערכת החינוך, הנוגע לקשר שבין בית הספר לפרט. מנקודת מבט נרטיבית, ההקשר, המקום והזמן הם שמעצבים את הייחודי בפעולת האדם ובקבוצתו החברתית. לשם המחשה תוצג התערבות מערכתית בית ספרית המבוססת על התערבות בתצורת השיח המתנהלת בין הסגל החינוכי ובין תלמידי בית הספר.
 
סקירה של ימי עיון והרצאות:
 
 
על חוט הסערה: משחזור ותקיעות - להתרה והיבנות / גיל עמיחי
רשמים מהרצאתה של ד"ר תמר ברנע "המעורבות הרגשית של המטפל וביטוייה בשחזורים בטיפול". במאמר נסקרת ההרצאה, שעסקה במצבי שחזור בטיפול, מתוארות שתי הדוגמאות הקליניות ביחס לדוגמא ממאמרה של הפסיכואנליטיקאית ג'ודי דיוויס. לטענת כותב המאמר, לפחות חלק ממצבי השחזור הסוערים נוצרים כאשר החשש מהתרופפות ההחזקה הטיפולית אינו מוחזק.
http://www.hebpsy.net/a....asp?id=2544
 
מגדר ופסיכולוגיה / עדי פרידמן
הרהורים בעקבות יום העיון השנתי של מכון סאמיט בנושא גיל ההתבגרות, המבקשים להאיר מספר תובנות ביחס לקשר בין מגדר ופסיכולוגיה.
http://www.hebpsy.net/a....asp?id=2543
 
 
פוסטים חדשים מתוך פסיכו-בלוגיה:
 
ד"ר ניצה ירום: בהמשך לפוסט "פסיכואנליזה ובודהיזם"
16/12/2010
"הופתעתי ממספר התגובות הגדול,"פסיכולוגיה עברית" הוא ביטאון מקצועי שבו אני מביעה את דעותיי בנושאים מקצועיים שונים. שום פוסט שלי עד כה לא זכה לכל כך הרבה תגובות, מה שמראה שנושא טרנדי חשוב יותר מנושא מקצועי. ולהלן תשובה כללית: הבודהיזם הוא דת. מי שאיננו מאמין - יפתח כל אנציקלופדיה - הבודהיזם מוגדר כדת."
 
אביגיל לב: עוד חוזר הניגון
18/12/2010
"מטפסת צעד אחר צעד. מניחה רגל על המדרגה הבאה ומושכת את עצמי כלפי מעלה, גומעת עוד שלב בגרם המדרגות האינסופי. עוד מדרגה, ועוד אחת, הן לא נגמרות ולא רואים את הסוף. אם נגמר גרם מדרגות אחד, אפשר לנוח לרגע בעיקול מישורי, להישען על המקל הנאמן ולהסדיר את הנשימה..."
 
פרופ. עמיה ליבליך: "זכינו בכותרת ב"הארץ" – סוף דבר.
20/12/2010
"לדיון הציבורי שפתחו תלמידי המחלקה לפסיכולוגיה בירושלים כאשר חשו שפרויד מאבד את מקומו בתכנית הלימודים שלהם, היו, וישנם עדיין, גלגולים רבים. גם אם לא הכל נאמר, אני מבקשת לסכם כאן את המצב, נכון להיום, בעזרת מכתב שקיבלה חברתי פרופסור רות שרבני מאוניברסיטת חיפה, מעמיתנו פיליפ שייבר..."
 
ד"ר ניצה ירום: מטופל אינו ילד, מטפלים אינם אמא
23/12/2010
"שנים לא מעטות נשמעת מפי מטפלים האמירה שהם מהווים או היו עבור המטופל שלהם 'האמא שלא הייתה לו'. נראה שנתקבעה בתרבות הטיפולית מטפורה, השאולה מן התפיסה ההתפתחותית, שהפכה עבור מטפלים רבים למציאות - שהם בפועל ה'אמא' של המטופל. איך הופכת מטפורה להזיה?"
 
עמית פכלר: לא עוצר באדום
25/12/2010
"אודי ממהר להגיע לפגישה משולשת עם גדעון וטל. פגישה שגרתית לכאורה - כל יום א', פעם בשבועיים, שעה וחצי במשרד של גדעון, עם קפה טו גו על חשבון המשרד ושוקולד בלגי, אבל שני דברים בקשר לפגישה מטרידים את אודי: הראשון, בסוף החודש צפוי גדעון להכריז מי מבין שני הסגנים, אודי או טל, יקבל לניהולו את התקציב לפרויקט החדש; הדבר השני הוא שמלבד הכסא של גדעון, יש כסא נוסף במשרדו שהוא נוח ומהודר במיוחד. הכסא השלישי רגיל, 'פושטי'. אודי נחוש להקדים את טל ולתפוס את הכסא ה'שווה'. מבחינת הקידום אין משמעות למי יישב באיזה כסא, אבל אודי חייב, פשוט חייב, להתיישב בו לפני שטל ייכנס. ..."
  
פרופ. עמיה ליבליך: על גבולותיו של הטיפול הפסיכולוגי (בקולנוע)
29/12/2010
"ראיתי את סרטו החדש של מייק לי 'עוד שנה' השבוע, וקראתי כמה מהביקורות שנכתבו עליו. בשבילי הוא היה יצירה על גבולותיו או מגבלותיו של הטיפול הפסיכולוגי, ולאור קריאה זו אני מציעה להבין את הסרט. נתחיל מהמשפט האלמותי של טולסטוי הפותח את הרומן 'אנה קרנינה'..."
 
27/12/2010
"בחירות במפגש הבא של מועצת הפסיכולוגים יתקיימו בחירות לששת הוועדות המקצועיות הפועלות מטעם המועצה ולמועמד המועצה לוועדת תלונות. בחירות אלו יתקיימו לראשונה בהתאם לנהלים חדשים שקבעה המועצה במטרה ליישם עקרונות של שקיפות וייצוגיות..."
 
יואל אליצור: חוזר חדש של מנהל הרפואה: פסיכולוג מומחה רשאי לאבחן הפרעת קשב וריכוז בילדים, מתבגרים ומבוגרים
30/12/2010
"כאשר כתבתי את הפוסט האחרון לפני מספר ימים לא חשבתי שאחזור ואכתוב פוסט נוסף כל כך מהר. אבל חשוב לשתף עמיתים ושותפים בבשורות טובות: זה עתה קיבלתי לידי ממשרדו של ראש מנהל הרפואה במשרד הבריאות חוזר חדש בנושא אבחון הפרעת קשב וריכוז..."

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
הגר קורן
הגר קורן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
רותם איבגי-זברגר
רותם איבגי-זברגר
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
תל אביב והסביבה
גלי ברמן בר-און
גלי ברמן בר-און
פסיכולוגית
שרון ושומרון, אונליין (טיפול מרחוק)
רון קהלני
רון קהלני
פסיכולוג
לילך צבי
לילך צבי
עובדת סוציאלית
שרון ושומרון, טיפול מרחוק דרך האינטרנט
אור חזן
אור חזן
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.