לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
21.3.2011: היום הבינ"ל לביטול האפליה הגזעית

21.3.2011: היום הבינ"ל לביטול האפליה הגזעית

שפיות זמנית | 21/3/2011 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

היום מצוין ברחבי העולם יום לביטול האפליה הגזעית. הנטייה האנושית לגזענות אינה מפלה: זוהי "מחלה" חוצת גזע, לאום, דת או מגדר. בשנה האחרונה, כך נראה, ישראל זקוקה לתזכורת הזו באופן מיוחד. אינפורמציה על כך לא חסרה - פשוט אפשר לפתוח עיתון בכל יום אקראי, ולמצוא ידיעות על התנכלות לאתיופים, אפליה בהעסקת מזרחיים, שריפת דירות של פליטים, מכתבי רבנים שונים (נגד ערבים, נגד זרים), התבטאויות עוינות כלפי חרדים, מעשי טרור כנגד ערבים, וחקיקה אנטי דמוקרטית וגזענית. תיעוד לכל אלה אפשר למצוא בדוחות רשמיים: האגודה לזכויות האזרח, מרכז מוסווא, הפורום לדו קיום בנגב, הקריה האקדמית קריית אונו ועוד.

21.3.2011: היום הבינ"ל לביטול האפליה הגזעית 1

"גזענות אינה מחלה חשוכת מרפא!" תצלום מתוך "מצעד זכויות האדם" שהתקיים בדצמבר 2010, בתל אביב.

ה- APA - ארגון הפסיכולוגים האמריקאיים פרסם לפני כעשור הצהרת חירום נגד הגזענות. בהצהרה מצויינים הקשרים הרבים בין היות אדם נתון ליחס גזעני לבין מצוקה נפשית, חברתית וסוציואקונומית. הקוד האתי של הפסיכולוגים מציב את מעורבותם של אנשי מקצוע בזירה החברתית כעיקרון מנחה:
"פסיכולוגים יכבדו בני אדם באשר הם, ויהיו מודעים להבדלים אישיים ותרבותיים-חברתיים בין בני אדם. בעבודתם עם לקוחות מרקעים שונים יתאימו ככל האפשר את שיטות עבודתם לאפיונים ולצרכים המיוחדים של כל מטופל ושל כל מי שמבקש התערבות פסיכולוגית. פסיכולוגים יהיו מודעים לאחריותם המקצועית והמדעית לקהילה ולחברה בה הם עובדים וחיים. הם יישמו ויביאו לידיעת הציבור את ידיעותיהם בפסיכולוגיה במטרה לתרום לרווחת בני האדם...."


- פרסומת -

הקוד האתי של העובדים הסוציאליים מציב עיקרון דומה, בניסוח  ישיר ומפורש הרבה יותר: "הימנעות מאפליה, ופעולה נמרצת להכחדתה, בכל ההקשרים המקצועיים של העבודה הסוציאלית"

על אף עקרונות אלה, לעיתים קרובות אנשי מקצוע רבים בתחום מעדיפים שלא לקחת חלק במעורבות חברתית או פוליטית. נדיר בנוף, ומשמח, היה לקרוא את המכתב שהוציאה האגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית המגנה את הגזענות.

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
חנה יוסופוב
חנה יוסופוב
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), עכו והסביבה
ליבנה כץ
ליבנה כץ
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
גיא שוימר דניאלי
גיא שוימר דניאלי
פסיכולוג
תל אביב והסביבה
אלון עשת
אלון עשת
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ראובן גרין
ראובן גרין
פסיכולוג
בן וינשטיין
בן וינשטיין
פסיכולוג
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

אין עדיין תגובות לפוסט זה.