לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
וּבִּשְׁמֵי הָעִיר הָעַתִיקָה עֲפִיפוֹן. וּבִקְצֵה הַחוּט – יֶלֶד

וּבִּשְׁמֵי הָעִיר הָעַתִיקָה עֲפִיפוֹן. וּבִקְצֵה הַחוּט – יֶלֶד

עלון פסיכולוגיה עברית | 9/5/2021 | הרשמו כמנויים

 

וּבִּשְׁמֵי הָעִיר הָעַתִיקָה עֲפִיפוֹן. וּבִקְצֵה הַחוּט – יֶלֶד

מחר יצוין יום ירושלים, שמגיע אחרי עוד לילה מתוח בבירה אתמול, ועל רקע סיום חודש הרמאדן ויום הנכבה הקרב. השטח בוער, מותיר אותנו דואגים ותוהים - האם ואיך אפשר להקטין את להבת האש, להחליש את עצמת הבעבוע, לכוון לצמצום החיכוך והתסכול ולתפרים חזקים ובוטחים יותר, לאורך קווי התפר בין חלקי העיר ובין היהודים והערבים המתגוררים בה? 

השבוע באתרנו חומרים חדשים ומעניינים:

אַיֶּכָּה היא שיטה לטיפול בילדים באמצעות הוריהם אשר פותחה על ידי ד"ר איתן לבוב, פסיכיאטר של ילדים ונוער ופסיכואנליטיקאי. חדשנותה מונחת באפשרות לעורר תהליכי התפתחות של ילדים, מתבגרים ובוגרים צעירים, גם במצבים קשים ביותר וגם כאשר הילד מסרב לשתף פעולה עם טיפול, באמצעות שינוי רדיקלי ביחס ההורים אל הקושי של ילדם. מאמרן של ד"ר טל קרתי והילה אלקיים מתאר את הרעיונות המרכזיים עליהם נשענת השיטה ואת הביטויים שלהם בטיפול, בליווי דוגמה קלינית.

במדור סקירת המאמרים - להגדיר מחדש רגרסיה: סיוע לפגיעוּת התרפויטית – סקירת פרק מספרה של קארן ג'. מרודה, בו היא דנה במושג הרגרסיה בטיפול, מחלקת אותו לסוג תרפויטי ולא־תרפויטי, ומסבירה כיצד לדעתה מטפלות ומטפלים צריכים להתמודד עמה בטיפול.

ובפסיכובלוגיה – 

התוכנית לפסיכותרפיה פסיכודינמית בביה"ס לעבודה סוציאלית באוניברסיטת תל-אביב בשיתוף פסיכולוגיה עברית, שמחים לארח אתכם לסדרת הרצאות ברוח התוכנית: פסיכותרפיה פסיכודינמית – על התנועה שבין פנים וחוץ. ההרצאה הקרובה עם שירלי אילת גרינברגמ- Super-Vision לחלימה משותפת: על התנועה שבין פנים לחוץ בתהליכי הדרכה בפסיכותרפיה, תערך ב-20 במאי משעה 20:00 עד 21:15. מוזמנות להרשם.


- פרסומת -

השבוע הפסיכולוגים החינוכיים יוצאים לעיצומים! יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות: "במשך שנה נהגנו באחריות, מתוך כוונה לשיח אמיתי עם מקבלי ההחלטות, כדי למצוא פתרון. אך משלא נמצא כזה, חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר הכריזה סכסוך עבודה, והחל מהשבוע הבא נאלץ לנקוט צעדים ארגוניים" מה זה אומר? מותר לפטר בזמן עיצומים? האם אי הגעה של פסיכולוגים לוועדות אפיון וזכאות תפגע בילדים? ולמה יוצאים למאבק דווקא עכשיו?. כל מה שרציתם לדעת על סכסוך העבודה - זמין בפוסט

שימוש בתואר עו"ס קליני אינו מוכר בחוק ומוטב לא להשתמש בו - נחום מיכאלי - עו"ס, חבר הוועדה לאתיקה מקצועית, באיגוד העובדות והעובדים הסוציאליים בתוספת והבהרה לסקירת דיוני הוועדה לאתיקה מקצועית שהתפרסמה בגיליון 81, במדור "מן האיגוד".

במדור 'קריאה מודרכת' - מורן וילנר סקאל ממליצה על הספר "אני אתגבר" מאת דבורה עומר. "בספר הזה פגשתי נערה מעוררת השראה, שלא משנה מה היא תעשה, מה תלבש וכמה תתאמץ להשתייך, היא לא תוכל לעולם להיות 'כמו כולם'. החיים שהיא חווה היו כל כך שונים מהחיים שאני חוויתי, הבעיות שלה נדמו כל כך הרבה יותר כואבות ו'אמיתיות' מהבעיות שלי. עם זאת יכולתי גם להזדהות איתה ברגעים רבים במהלך הקריאה, אפילו לכעוס עליה לעיתים ובעיקר למדתי לאהוב אותה, להעריך אותה ולהתגאות בה". 

פרופ' עמיה ליבליך קוראת את ספרו של טורנטון וילדר – 'הגשר של סן לואי ריי' ומהרהרת בעקבותיו על אסונות בכלל ועל אסון מירון - האם מעשינו קובעים את גורלנו, או שמא חיים ומוות נתונים ביד המזל, ביד המקרה? ואם יש השגחה עליונה, איך, או על פי מה, היא קובעת מי לשבט ומי לחסד? " 

בבלוג הרצאה בנעלי בית תוכלו לצפות בהרצאות יום העיון - הסובייקטיביות של הזקנה שנערך באופן מקוון במכון מפרשים לחקר והוראת הפסיכותרפיה במכללה האקדמית תל אביב יפו.

ירושלים / יהודה עמיחי

עַל גָּג בָּעִיר הָעַתִּיקָה,
כְּבִיסָה מוּאֶרֶת בְּאוֹר אַחֲרוֹן שֶׁל יוֹם:
סָדִין לָבָן שֶׁל אוֹיֶבֶת,
מַגֶבֶת שֶׁל אוֹיֶב
לְנַגֵּב בָּה אֶת זֵעַת אַפּוֹ.
וּבִּשְׁמֵי הָעִיר הָעַתִיקָה
עֲפִיפוֹן.
וּבִקְצֵה הַחוּט –
יֶלֶד,
שֶׁלֹּא רָאִיתִי אוֹתוֹ,
בִּגְלַל הַחוֹמָה.
הֶעֱלֵינוּ הַרְבֵּה דְּגָלִים,
הֶעֱלוּ הַרְבֵּה דְּגָלִים.
כְּדֵי שׁנַּחְשֹב שֶׁהֵם שְׂמֵחִים
כְּדֵי שֶׁיַּחְשְׁבוּ שֶׁאַנַחְנוּ שְׂמֵחִים.

Photo by Ivan Botha on Unsplash


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: ילדים, אתיקה, הורות
רשא מוסא-קעואר
רשא מוסא-קעואר
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
נועה פרן דרומי
נועה פרן דרומי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
ד"ר תמר שביט פסח
ד"ר תמר שביט פסח
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
דיקלה רוזנבלט גדיש
דיקלה רוזנבלט גדיש
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
ד"ר רעיה בלנקי-וורונוב
מוסמכת (M.A) בטיפול באמצעות אמנויות
אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
דימה גוטמן
דימה גוטמן
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

גשם בעיתו, כמו זה שירד השבוע, מחזיר לנו את האמון בסדר הנכון של הדברים, בטבע ובחיינו בכלל. דן פרידלנדר...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.