לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
התפרצות נגיף הקורונה - איך יושפעו המחלקות הפסיכיאטריות?

התפרצות נגיף הקורונה - איך יושפעו המחלקות הפסיכיאטריות?

שפיות זמנית | 12/3/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

התפרצות נגיף הקורונה - איך יושפעו המחלקות הפסיכיא 1

ד"ר רננה איתן, ראשת היחידה לנוירופסיכיאטריה במרכז הירושלמי לבריאות הנפש, וד"ר גדי לובין המנהל הרפואי של המרכז הירושלמי לבריאות הנפש, כתבו ב"הארץ" על "שעת החירום הכפולה" במחלקות הפסיכיאטריות על רקע התפרצות מגיפת הקורונה. הם הזכירו את התקרית שהתרחשה לאחרונה בדרום קוריאה, שבה מטופלים במחלקה פסיכיאטרית אובחנו עם נגיף הקורונה: הוחלט לבודד את כל המחלקה, והתוצאות העגומות לא איחרו להגיע: כולם למעט שניים נדבקו במחלה, שבעה מהם מתו. 

הם כותבים כך: "הטיפול בחולים הסובלים מהפרעות הפנשיות המחייבות אשפוז מורכב גם כך. מעבר לטיפול התרופתי נדרשות מיומנות קליניות של הקשבה, שיחה, טיפול פסיכולוגי, עזרה בלבוש ואכילה, ליטוף היד או ניגוב הדמעות מהלחי. המשותף לכל סוגי הטיפולים הוא הצורך במגע אנושי קרוב ומרגיע, ורובוטים מכניים לא יוכלו למלא את מקום הצוות הרפואי. מה יהיה ביום שבו נידרש גם בישראל לטפל באנשים הסובלים מהפרעות נפשיות שנדבקו בקורונה?

"במדינת ישראל מאושפזים במחלקות פסיכיאטריות לפחות 3,200 מטופלים. 85% מהמחלקות האלה מצויות בבתי חולים פסיכיאטריים והשאר בבתי חולים כלליים. ממוצע התפוסה במחלקות עומד על 100%, מה שאומר שהתפוסה נעה בין 90% ל-140% בכל רגע נתון. האם בתנאי האשפוז הנוכחיים במחלקות הפסיכיאטריות הצפופות ששוררים בהן תנאים סניטריים ירודים אפשר יהיה להגן על המאושפזים מפני הידבקות במחלת הקורונה?"

ועוד הם כותבים: "בזמן שבו אנחנו עדים להכנות אינטנסיביות לטיפול בנפגעי המחלה החדשה בבתי החולים הכלליים, חובה גם להתייחס לצורך לטפל בנפגעי הנגיף בתוך בתי החולים הפסיכיאטריים. מדובר בחולים שאי אפשר להסביר להם מה עושים עם אלכו-ג'ל, או אפילו להשאיר את החומר בסביבתם. אנשים שמידת ההבנה שלהם לגבי הצורך בהימנעות ממגע אינה גבוהה ושאי אפשר להשאיר אותם לבדם.


- פרסומת -

"יש להכין את המחלקות הפסיכיאטריות להתפרצות הקורונה על ידי מתן ההדרכה, הציוד והתמיכה הדרושים על מנת שאנשי הצוות יגנו על עצמם ועל המטופלים מפני הידבקות במחלה. דבר חשוב לא פחות הוא לשפר ככל האפשר את התנאים הפיזיים במחלקות ולהתאמץ לתגבר את צוותי הטיפול כדי למזער את הנזק מהתפרצות אפשרית של הנגיף בבתי החולים האלה".


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מצבי משבר ולחץ, מצבי חירום, פסיכיאטריה, אשפוז, קורונה
שולמית לרנר
שולמית לרנר
עובדת סוציאלית
באר שבע והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), אשקלון והסביבה
ד"ר יונתן דוידוב
ד"ר יונתן דוידוב
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
אלון בנרי
אלון בנרי
עובד סוציאלי
חיפה והכרמל
רונית סיסו
רונית סיסו
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
עירית יניר
עירית יניר
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, פתח תקוה והסביבה
זיו לוין
זיו לוין
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.