לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
ההשפעה של התפשטות נגיף הקורונה על בריאות הנפש

ההשפעה של התפשטות נגיף הקורונה על בריאות הנפש

שפיות זמנית | 3/3/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

ההשפעה של התפשטות נגיף הקורונה על בריאות הנפש 1

במאמר שפורסם באתר Psychiatric Times על ידי הפסיכיאטריים פרופ' נידאל מוקאדאם ופרופ' אסים סהא, מוצע לפסיכיאטרים להתכונן להשפעות של התפרצות נגיף הקורונה על בריאות הנפש של האוכלוסייה. הם חוזים שההתפרצות תוביל לחרדה ולפאניקה, שיכללו דאגה בנוגע להידבקות של האדם עצמו ובנוגע להידבקות של חברים ובני משפחה. לדבריהם, ברוב המקרים הסימפטומים של החרדה לא יובילו לאבחנה לפי ה-DSM-5, אבל מטופלים יוכלו להרוויח מהסבר רפואי בנוגע למצבם.

מטופלים נוספים שעשויים להיות מושפעים מהמצב הם כאלה שסובלים מ-OCD שקשור בניקיון וחרדה מזיהום. הם צופים שמטופלים אלה עשויים להיות במצב רגיש בעקבות הדיווחים על וירוס הקורונה וכי היציבות והתפקוד שלהם עשויים להיפגע. בנוסף, הם טוענים שפעולות כפייתיות כמו ניקוי ושטיפה, שמאפיינות רבים מהסובלים מ-OCD, עשויות להתגבר כתוצאה מאיום הקורונה, מה שעשוי להוביל לעור יבש וסדוק, וכן יתכן שימוש יתר בחומרי ניקוי שעלול להוביל לפגיעות באיברי הנשימה. הם מציעים לאנשי בריאות הנפש, וכן לרופאי עור ורופאי משפחה להיות עירניים לסימנים אלה שעשויים להיות קשורים להתפרצות או החמרה של הפרעה טורדנית-כפייתית. 

סוגיה נוספת שהכותבים מתריעים מפניה נוגעת למטופלים שמחזיקים בתיאוריות קונספירציה בנוגע למערכת הרפואית, שעשויים, לדבריהם, לסבול מסימפטומים פסיכוטיים. הם מסבירים שבדרך כלל חשיפה חוזרת באמצעי התקשורת לעובדה מטרידה (במקרה הזה - התפשטות נגיף הקורונה), יחד עם חוסר אמון בארגונים גדולים ובממשלה, ויחד עם פירוש שגוי של סימפטומים פיזיים, יכולים להוביל לדלוזיות. הם מצביעים במיוחד על ההפרעה "Delusional Parasitosis", או בעברית "מחשבות שווא על טפילים",הפרעה דלוזיונלית שהלוקים בה מאמינים שהם נגועים בטפילים שונים כאשר אינם נגועים בפועל, מה שגורם להם סבל גדול. הכותבים מציינים שההשפעה של מגיפות על הפרעות דלוזיונליות עוד לא נלמדה, אבל ניתן להעלות הדעת שהפרעות אלה יכולות להתפתח כאשר יותר אינדיבידואלים מתמקדים בסכנות לא סבירות דרך גישה קלה למידע לא מאומת באינטרנט, מה שבהחלט מתרחש בתקופה האחרונה בהקשר של נגיף הקורונה.


- פרסומת -

לפיכך, הכותבים קוראים לעמיתיהם להפיץ מידע אמין ומבוסס ולעזור לקהילות שהם עובדים בהן לשמור על שיח רציונלי ואדיב. בנוסף, הם ממליצים לבדוק חשד למצוקה נפשית ולבצע אבחון מוקדם, וכך לחסוך ממטופלים סבל רב.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: מצבי משבר ולחץ, אינטרנט, פסיכיאטריה, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, קורונה
שגית שרון
שגית שרון
פסיכולוגית
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, בית שמש והסביבה
ליבנה כץ
ליבנה כץ
פסיכולוגית
מורשה לעסוק בהיפנוזה
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק)
יאיר גבע
יאיר גבע
עובד סוציאלי
טבריה והסביבה, עפולה והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אלון עשת
אלון עשת
עובד סוציאלי
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
גיא אסל
גיא אסל
עובד/ת הוראה
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
הילה חן
הילה חן
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

בחיי היום יום שלנו קל לנו לשכוח מה באמת משמעותי לנו, מה חשוב ומה לא הספקנו לקוות לחלום ולממש.  Candy...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.