לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
בית המשפט העליון דחה את ערעורה של מאושפזת בכפייה שנכפה עליה טיפול בחשמל בניגוד לרצונה

בית המשפט העליון דחה את ערעורה של מאושפזת בכפייה שנכפה עליה טיפול בחשמל בניגוד לרצונה

שפיות זמנית | 1/3/2020 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

אולם דיונים בבית המשפט העליון

בית המשפט העליון דן ביום חמישי האחרון בשאלה אם צוותים רפואים בבתי חולים פסיכיאטריים רשאים לטפל בחולה המאושפז בכפייה באמצעות נזעי חשמל בניגוד לרצונו. טיפול בנזעי חשמל נחשב לטיפול יעיל במקרים קשים שאינם מגיבים לטיפולים תרופתיים אחרים, ומתבצע בהרדמה כללית. הסוגיה הגיעה לבית המשפט העליון בעקבות ערעורה של אם לארבעה בת 32 שמאושפזת בכפייה במרכז בריאות הנפש באר יעקב, על החלטת בית המשפט המחוזי כי ניתן לטפל בה בחשמל בניגוד לרצונה. לפי חוק טיפול בחולי נפש, תשנ"א-1991, "חולה המאושפז מרצונו לא יקבל טיפול רפואי, למעט טיפול חירום, אלא בהסכמתו", אולם "חולה שאושפז אשפוז כפוי או שניתנה לגביו הוראה לטיפול מרפאתי, יינתן לו טיפול לפי מצבו הרפואי אף למרות התנגדותו".

עו"ד דניאל רז, שמייצג את האישה מטעם הסיוע המשפטי, עדכן אמש בדף הפייסבוק שלו כי בית המשפט העליון דחה את הערעור. "בית המשפט העליון דחה את הערעור אולם קבע שבמקרה הספציפי הזה בית החולים חוזר בו כרגע מכוונתו לתת טיפול בנזעי חשמל כשקיים טיפול אחר בנמצא ולכן לא תקבל האישה טיפול בנזעי חשמל לפחות בשבועיים הקרובים. אנו שמחים שתרמנו את חלקנו הצנוע בכך. יחד עם זאת, בית המשפט סבור כי אין מקום להתערב בפסק דינו של בית המשפט המחוזי שכן מצבה הוא 'אקוטי ורויי סכנות' (בניגוד למה שנקבע ע"י בית המשפט המחוזי). אנו סבורים שקביעה זו, עם כל הכבוד הראוי, שגויה אולם מכבדים אותה אך בה בעת אנו שמחים שבית המשפט העליון קובע כי רק במקרים קיצוניים יש להיזקק להליך כזה".


- פרסומת -

רז הוסיף: "עוד קובע בית המשפט העליון כי במקרים קיצוניים אין צורך בהתאם להוראות החוק להידרש להסכמתה של המטופלת וכי חוק לטיפול בחולי נפש גובר על חוק זכויות החולה בשל היותו חוק ספציפי. לצערנו בית המשפט העליון הנכבד פספס הזדמנות חשובה להחיל את הוראות חוק זכויות החולה גם על מתמודדי הנפש בישראל ובכך שלדעתנו ערך השוויון חל גם על חולים וגם מתמודדי הנפש זכאים לאותם הגנות חוקיות. בית המשפט העליון קבע כי פסק דינו הקצר הינו רק על נסיבות המקרה הספציפי הזה ואף קובע 'האמור בפסק דין זה מוגבל לנסיבות הפרטניות של העניין ואין להרחיבו מעבר לכך', אנו נמשיך להילחם על זכותם של אנישם שלא להסכים לטיפול".


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אתיקה, פסיכולוגיה במדיה ובתקשורת, שיטות טיפול נוספות, אשפוז
אהרון מירמן
אהרון מירמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
ד"ר נורית לוי
ד"ר נורית לוי
עובדת סוציאלית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
גיא אסל
גיא אסל
עובד/ת הוראה
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
רשא מוסא-קעואר
רשא מוסא-קעואר
פסיכולוגית
חיפה והכרמל

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

איתן טמיראיתן טמיר2/3/2020

מפתיע מאוד ודי מדהים... [ל"ת].