לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
שווים יותר ושווים הרבה פחות

שווים יותר ושווים הרבה פחות

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 15/2/2020 | הרשמו כמנויים

לפני כשבוע פורסם בתקשורת דו"ח השכר בשירות המדינה לשנת 2018 מטעם משרד האוצר, ודרכו אפשר ללמוד הרבה על הפנים של מערכת בריאות הנפש הציבורית.

לכל מי שתהה מדוע שירותי בריאות הנפש הציבוריים - בין אם בבתי החולים, בקהילה, בבתי הספר, במחלקות השיקום או בשירותי התפתחות הילד - נראים כפי שהם נראים: תורי המתנה ארוכים, נגישות מצומצמת וכוח אדם שחוק שאינו מסוגל לתת תמיד מענה מקיף לצרכי הציבור, הדו"ח שפורסם יכול לספק רמז עבה.

מתוך כלל מקצועות הבריאות, פסיכולוגיות משתכרות הכי פחות. פחות מרופאות, פחות מאחיות ופחות מעובדות משק. פסיכולוגיות מומחיות, עם תואר שני מחקרי ומינימום של ארבע שנות התמחות, מרוויחות בנטו בממוצע כ-3500 ₪ לחצי משרה (צורת העסקה הרווחת). ציבור עובדות מוכשר, מקצועי וחיוני בשירותי בריאות הנפש, שמעמדו במערכת שחוק עד דק, ותנאי העסקתו תקועים עמוק בשנות ה-70.

תנאי העסקה כאלו מהווים נדבך מרכזי במכלול הגורמים שמעצבים את המציאות במערכת שירותי בריאות הנפש בישראל. ללא הכרה בחשיבות הפסיכולוגיות במערכות השונות, הכרה שמקבלת צורה גם דרך הגדרת תנאי העסקה מכבדים, קשה לשמר כוח אדם איכותי במערכת ולהביא נשות מקצוע מהשורה הראשונה למקד את מרכז עיסוקן בשדה הציבורי. המחיר אותו משלמות הפסיכולוגיות על המציאות הזו הוא כאין וכאפס למחיר אותו משלמת החברה בישראל, אשר מודרת מהיכולת לקבל מענה פסיכולוגי מקצועי באופן נגיש ובזמן סביר.

אין עיננו צרה בקולגות שלנו במערכות בריאות הנפש, ואין אנו מבקשות לקצץ בשכרן של מי שעובדות שכם לשכם איתנו ומקיימות במקצועיות ובנחישות את השירותים שכן קיימים. אנו דורשות תיקון לעיוות, והשקעה בעתיד השירותים הפסיכולוגיים. חיזוק הפסיכולוגיה הציבורית הוא חיזוק של החברה הישראלית, וצריך להתחיל בחיזוק העוסקות במקצוע.


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.