לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עדכונים מפעילות החטיבה במח"ר בחודש האחרון

עדכונים מפעילות החטיבה במח"ר בחודש האחרון

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 23/11/2019 | הרשמו כמנויים

חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר מחבקת את הפסיכולוגים שפעלו גם בשבועות האחרונים במסירות רבה למען מטופלים, הורים וצוותי חינוך ברחבי הדרום והמרכז, בעקבות המצב הבטחוני. מידע לגבי זכויות עובדים בעבודה בשעת חירום – באתר ההסתדרות החדשה. פעילות זו של הפסיכולוגים התבטאה הפעם גם בכותרות רבות במגוון ערוצי תקשורת מרכזיים, בהם התראיינו צירים בחטיבה ופסיכולוגים פעילים בפורום ארגוני הפסיכולוגיה הציבורית. בעזרת שירותי היח"צ של הפורום, עלתה למודעות הציבורית חשיבותה הרבה של עבודת הפסיכולוגים במצבי משבר בפרט וביומיום בכלל, לצד הבעיות מהן סובלת כיום הפסיכולוגיה הציבורית – מחסור חריף בתקנים במיוחד בפריפריה, ושכר מבזה.

אירוע שולחנות עגולים של פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית: האירוע החשוב התקיים החודש בירושלים בנושא הפסיכולוגיה הציבורית בישראל, בהשתתפות מגוון דמויות מפתח ומקבלי החלטות במשרדי ממשלה שונים, בקופות החולים, בארגונים חברתיים ועוד. באירוע נערכו דיונים וסיעור מוחות לגבי האופן בו כל גוף יכול לקדם את הפסיכולוגיה הציבורית מתוך המשבר בו היא נמצאת. את סיכום האירוע וההצעות שהוצעו, ונתחיל לקדמם בשבועות הקרובים, נפיץ בקרוב.

השתלמויות: כזכור, החטיבה "מחממת מנועים" במישור המשפטי לשם תביעת הזכות שלנו לקבל מימון מלא מהמעסיק על השתלמויות מקצועיות, כמפורט במסמך ההבהרות שכתבנו; החודש הוצאנו גם מצגת עם הסברים פשוטים בנושא מימון השתלמויות. במקביל הוצאנו בחודש שעבר מכתב למנהלי שפ"חים ולפסיכולוגים ראשיים במשרד הבריאות, המזכיר זכות זו ומעודד לעמוד עליה מול כל אחד מהמעסיקים באופן מקומי. החודש קיבלנו על כך מכתב תגובה ממשרד הממונה על השכר באוצר, לפיו עבודת המטה בנושא טרם הושלמה, ואין להתייחס לסכומים שנכתבו במכתבנו למנהלים כמחייבים. אנו מברכים על ההחלטה באוצר לקדם סוף סוף נושא כאוב זה, נראה שמתייחסים אלינו ולדיונים הארוכים שלנו ברצינות. המעסיקים השונים והאוצר יודעים שעל הסעיף הזה לא נתפשר, ולא נקבל הצעות שאינן עולות בקנה אחד עם סדר הגודל של עלות ההשתלמויות להן אנו זכאים ובהן אנו מחוייבים על מנת לשמור על המקצועיות שלנו. נקווה שנצליח להגיע להסכמות בטוב, ואם לא – נפעל בכלים העומדים לרשותנו (הליך משפטי) כדי לקבל את המגיע לנו. אנו קוראים לכם להמשיך להיאבק על מיצוי זכויותיכם בנושא זה, גם אם אינכם מקבלים אותן כיום! העמידה האיתנה שלנו, ואי ההתפשרות, מאותתים לאוצר ולמעסיקים כי לא נוותר עד ליישום מלא של זכותנו זו.


- פרסומת -

המאבק למינוי מנהלים פסיכולוגים במרפאות בריאות הנפש: כזכור, לאחרונה אנחנו נתקלים שוב ושוב במקרים בהם נמנע מפסיכולוגים להתמודד ולהתמנות למנהלים בבריאות הנפש. לצורך הטיפול בנושא, חשוב לנו לדעת באופן שוטף על מכרזי ניהול של מרפאות, הנפתחים מפעם לפעם ברחבי הארץ. אנו מבקשים מציבור הפסיכולוגים לגלות עירנות ומעורבות, וליידע אותנו על כל מכרז ניהול שנפתח במקום עבודתם! בהקשר לכך, ב-24.11 בשעה 9:00 מתקיים דיון משפטי על קעקוע מינויו של המועמד לניהול תחנת הארבעה, יואב רודניקי, והצנחת פסיכיאטר לניהול במקומו. חטיבת הפסיכולוגים תתייצב כדי לתמוך ביואב, והפ"י תגיע כידידת בית המשפט כדי לטעון בעד מינויו כמנהל. אנחנו קוראים לכם הפסיכולוגים מכלל המעמדות המקצועיים והסקציות, בואו לדיון בבית הדין לעבודה (רח' שוקן 25 ת"א), להפגין סולדיריות ותמיכה ביואב ובזכותם של הפסיכולוגים לנהל בבריאות הנפש! נוכחות כזו יכולה להשפיע השפעה של ממש על תוצאות הדיון! לחצו כאן לאישור הגעה, ולדף האירוע בפייסבוק.

דע את זכויותיך! מזכירים לכם לעמוד על זכויותיכם במספר נושאים רלוונטיים לתקופה זו, לגביהם פרסמנו החודש מידע מטעם החטיבה: זכאות לחופשה פנימית בחול המועד סוכות אצל פסיכולוגים חינוכיים; זכאות לדמי חבר באגודות מקצועיות במשכורת חודש אוקטובר; ומסמך מפורט ומסודר בטבלאות המתאר את כל הזכויות בנושא מעבר בין דרגות שכר של פסיכולוגים בשירות הציבורי.

כנסי החטיבות המקצועיות: מוזמנים לבוא ולפגוש אותנו בהרצאות, מפגשי שיח ודוכנים של החטיבה, במסגרת כנסי החטיבות השנתיים שיוצאים לדרך בימים אלו. החודש נגיע אל כנס החטיבה השיקומית בניר עציון, ואל כנס החטיבה החינוכית באילת.

מוזמנים להמשיך ולפנות אלינו בכל התייעצות שקשורה למאבק השכר, טיפול בהפרות שכר או תיאום הרצאה במקום העבודה שלכם, באימייל eitanm@histadrut.org.il. חפשו אותנו והמשיכו להתעדכן גם בפייסבוק, ובאתר פסיכולוגיה עברית.

חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר – מטפלים בכם היום!

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

על סיכום של שנה ושנה חדשה. על בחירות ועל כח ועל שררה. ועל שחיקה והתנעה מחדש.   בימים/שבועות האחרונים...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.