לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
קצת ממעללינו ב"חופש הגדול" בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית

קצת ממעללינו ב"חופש הגדול" בפורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית

יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות | 9/9/2019 | הרשמו כמנויים

חזרה נעימה לשגרה! לא לפני שנסכם קיץ מלאאא פעילות ב"פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית", שחלק ניכר ממנה הופיע גם באייטמים רבים בתקשורת. על קצה המזלג:

* המועצה הציבורית למען הפסיכולוגיה הציבורית: הוקמה באירוע חגיגי בתחילת הקיץ. אישי ציבור חשובים מאזורים שונים במרחב הציבורי (כנסת, שלטון מקומי, ממשל, אנשי רוח, פסיכולוגיה ועוד) התגייסו לתרום מזמנם ומקשריהם על מנת לסייע לפורום הארגונים במאבק להצלת מערך הפסיכולוגיה הציבורית.

* נשלח מכתב בנושא הצורך הדחוף בהצלת הפסיכולוגיה הציבורית לראש הממשלה ולשרים, והוא צוטט בישראל היום. כן נערך ראיון בגל"צ על תורי ההמתנה לטיפול, בעקבות פוסט של מועמד לטיפול שעל פי דיווחים הוא כבר אינו בין החיים, פוסט שהלין על התורים הבלתי נסבלים.

* התיקון לחוק החינוך המיוחד: נשלח נייר עמדה לשרי הממשלה, ונייר עמדה נוסף במשותף עם מנהלי אגפי חינוך מיוחד ברשויות המקומיות, על הקושי ביישום החוק, והפגיעה שעלולה להתרחש בעקבותיו. נייר העמדה צוטט בערוץ 12, ונערכו מספר ראיונות עם פסיכולוגים נציגי הפורום ברשת ב' וברדיו צפון. פורסמה גם כתבה מקיפה בעיתון הארץ על נזקי התיקון לחוק במתכונתו הנוכחית. נציגי הפורום השתתפו בדיון של ועדת הכנסת שדנה בתיקון לחוק. הבעיות ביישום התיקון לחוק נדונו גם באסיפת חירום של פסיכולוגים שקיימנו בנושא, בהובלת החטיבה החינוכית בהפ"י. כמו כן, ביוזמת פורום מנהלי השפ"חים, התקיימה פגישה עם כבוד השופטת בדימוס דליה דורנר, שעמדה בראש הוועדה לגבי שילוב והכלה ב-2009, לשיחה על התיקון לחוק.

* המחסור בתחנות בריאות הנפש של משרד הבריאות וקופות החולים בעוטף עזה והנגב המערבי: השבוע נשלח מכתב בהול לראש הממשלה והשרים, שהתמקד הפעם באוזלת היד של הממשלה בהצבת מערך בריאות הנפש הציבורי בראש סדר העדיפויות באזור מוכה הרקטות. בעקבותיו פורסמו מספר כתבות בישראל היום ובוואלה, ונערכו ראיונות ברשת ב' ובגל"צ.


- פרסומת -

* הפגיעה בחינוך המיוחד וביחידות ההתפתחותיות: התגייסות מעוררת הערכה של פסיכולוגים מכל הארץ וממגוון סקציות, שהגיעו בסוף אוגוסט להפגנה משותפת עם "קואליציית ההורים לילדים עם צרכים מיוחדים" בנושאים אלו. נציגי הפורום נשאו דברים בהפגנה, ונרקמו מספר שיתופי פעולה עם ארגונים חשובים בשטח.

* התמודדות מערכת החינוך עם מצוקות ואובדנות תלמידים: פורסמה כתבה מקיפה בעיתון הארץ על אי הסדרים שהתרענו עליהם במכתב לשרי הממשלה, בנוגע להעברת הכספים לפסיכולוגים חינוכיים עבור הערכות סיכון וטיפולים פסיכולוגיים בתחום אובדנות ילדים, במסגרת התוכנית הלאומית למניעת אובדנות. כן התקיים ראיון בגל"צ על אזלת היד של המערכת מול ילדים עם מצוקות נפשיות ומחשבות אובדניות, ושימוש לא-אפקטיבי של המערכת במשאבי הפסיכולוגיה הציבורית הקיימים כדי לסייע במצוקות אלו.

ממשיכים במרץ גם בפעילות פנים-ארגונית ובין-ארגונית, דוגמת סמינר פעילים דו-יומי שהתקיים ביולי מטעם חטיבת הפסיכולוגים במח"ר.

כל זאת ועוד, פעילויות ומאבקים רבים היו בקיץ הזה מטעם פורום הארגונים. נמשיך לפעול בכל התחומים הללו ואחרים, ולהיאבק למען פסיכולוגיה ציבורית ראויה בישראל. המשיכו להתעדכן, והצטרפו אלינו לעשייה!


פורום הארגונים למען הפסיכולוגיה הציבורית:
חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות המח"ר,
התנועה למען הפסיכולוגיה הציבורית,
והסתדרות הפסיכולוגים בישראל

 

 


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: איגודים מקצועיים
מיכאל אמיר
מיכאל אמיר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה
ארנון נחמיאס
ארנון נחמיאס
עובד סוציאלי
מטפל זוגי ומשפחתי
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה
נדב צ'יין
נדב צ'יין
קרימינולוג קליני
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אליוט גרהם
אליוט גרהם
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
קרן הירשפלד
קרן הירשפלד
יועצת חינוכית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), חולון והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של יו"ר חטיבת הפסיכולוגים בהסתדרות

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.