לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
אין בית ספר, הכל בסדר

אין בית ספר, הכל בסדר

עלון פסיכולוגיה עברית | 30/8/2015 | הרשמו כמנויים

ובכן, למרות הכותרת הלקוחה משירה האפוקליפטי של אנה הרמן 'ה1 בספטמבר', עוד רגע ממש דווקא יש בית ספר. חשבו, כמה מטענים נושא על גבו התאריך הזה - גאולה לאחדים, סוף הקיץ אך תחילת הקץ לאחרים, התחדשות וחידוש ו/או דווקא סמן של מחזוריות ומעגליות.

מי שפותחים גם הם את שנת הלימודים הם הפסיכולוגים החינוכיים המלווים צוותים תלמידים והורים במוסדות חינוך ברחבי הארץ. ב'שפיות זמנית' תוכלו להנות ממאמרו של תמיר פראווי 'מה זה אומר להיות פסיכולוג חינוכי?' העוסק במהות עבודתם של הפסיכולוגים החינוכיים כפי שהיא ניבטת מעיניהם שלהם. כמו כן, תוכלו למצוא קישורים לשלל מאמרים בתחום הפסיכולוגיה החינוכית שהתפרסמו לאורך השנים האחרונות באתרנו וביניהם גם 'בחירת העורכת' החדשה לכבוד פתיחת שנת הלימודים: מאמרו של דני שראל 'כאשר אמפתיה לתלמיד נחווית ככשל אמפתי כלפי המורה'.

עוד השבוע באתר - פרק שני בסדרה של יואב יגאל 'פסיכואנליזה ותרבות - בין הגלוי לסמוי'. בתודעה הציבורית, הפסיכואנליזה 'נולדה' עם תסביך אדיפוס, וספק אם יש מושג שמזוהה איתה יותר ממנו. עם זאת, למעט האסכולה של לאקאן, אין לתסביך אדיפוס מעמד מיוחד במרבית הגישות העכשוויות. מנקודת מבט זו נראה כאילו היה לתסביך אדיפוס תפקיד אחר מזה שייחס לו פרויד. הפרק הנוכחי בסדרה מתמקד בבחינה מחדש של משמעות התסביך בהקשר לתהליך החשיבה של פרויד ולרקע התרבותי שממנו צמחה הפסיכואנליזה. דיון על תמונת עירום של ג'ינפר סטון בת ה57 עורר את ד"ר ניצה ירום לכתוב פוסט מרתק ונוקב על הגוף הנשי - על הניסיון לפצל בין 'האישה האמיתית' לבין גופה, מקומו של הגוף, וההנאה ממנו - בגיל צעיר, ובגיל מבוגר. מומלץ. פרופ' עמיה ליבליך נסעה במיוחד למוזיאון ישראל וישבה שעה שלמה מול פטרוס וירמיהו של רמברנדט כשהיא משתאה אל מול היכולת לצייר רגש עמוק כל כך ומאי-הארעיות של החיים. רות נצר בשירים מספרה הגוף היחיד, ובספר 'הכרה בקיים', מוצגים רעיונותיו של ברט הלינגר, שפיתח את שיטת הקונסטלציה המשפחתית, המתמקדת בגילוי ובהצפה של דינמיקות חבויות- לעיתים הרסניות, הקיימות במשפחה, ובהפעלת כוחות הריפוי הנמצאים בה. פרק מן הספר שתורגם לעברית על ידי ג'ודי הירשפלד וישי גיסטר זמין כעת לקריאתכם.


- פרסומת -

שבוע טוב!

"ערב קיץ נשפך על ראשי כמו מים חמים משהו עולה באש חדר קורס אל חדר קורס אל חדר הופך לאפר הכל בסדר אין בית ספר הכל בסדר". (אנה הרמן)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה
יוסף קליינר
יוסף קליינר
פסיכולוג
רחובות והסביבה, מודיעין והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אפרת ליה שחף
אפרת ליה שחף
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק)
נינה וייל
נינה וייל
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), נתניה והסביבה
ד"ר עירית בלובשטיין
ד"ר עירית בלובשטיין
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
איתן מאירי
איתן מאירי
פסיכולוג
מורשה לעסוק בהיפנוזה
תל אביב והסביבה, שרון ושומרון, רמת גן והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

לחברי פסיכולוגיה עברית שלום,      בקרוב תפתח עונה נוספת של מפגשי 'הארת שוליים' - מפגשי קולנוע ושיחה...
עם דעיכתם של נרות חנוכה, הגיח לו סוף כל סוף קצת חורף למקומותינו. בין שוטף או מלטף, מרווה שדות צמאים או...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.