לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
שנאה היא אהבה שלא רצינו להציל

שנאה היא אהבה שלא רצינו להציל

עלון פסיכולוגיה עברית | 2/8/2015 | הרשמו כמנויים

ט"ו באב הפך ט"ו בכאב עם פיגוע הדקירה במצעד הסובלנות והגאווה בירושלים. ביום המחרת הוסף חטא על פשע והתוודענו לשריפת ביתם של משפחת דוואבשה, שהובילה למותו של התינוק עלי. האהבה ירדה למחתרת עת השנאה לאחר ולזר הרימה את ראשה האכזר. ובמוצאי השבת, עצרות ומחאות - משהו מיטלטל בנו, מבקש בירור ותיקון. ואולי זה הזמן לברר גם במה יכולים לתרום אנחנו, כאנשי מקצוע האמונים על תורת הנפשות, לקידום הסבלנות ופירוק מה של השנאה במרחב הציבורי, וליצירת זווית ראיה פסיכולוגית רלוונטית על התמורות המתרחשות בחברה?

אל פשעי השנאה ה'טריים', מצטרף גם ציון שש שנים לרצח בב-נוער, בו קיפדו את חייהם שני צעירים ונפצעו רבים נוספים. בטור מיוחד ב'שפיות זמנית' תוכלו לקרוא על השפעתם של פשעי השנאה על גרעין הזהות של צעירים להט"בים ועל גורמי החוסן הטמונים באטמוספרה משפחתית מקבלת ובליווים של הורים המשמשים כ'חוף מבטחים'.

עוד השבוע באתרנו - פרק ראשון בסדרת מאמרים חדשה 'פסיכואנליזה ותרבות: בין הגלוי לסמוי'. הפסיכואנליזה החלה את דרכה כשיטה המיועדת לטפל בכמה תסמונות נפשיות מוגדרות, אך בתוך זמן קצר היא נתנה את דעתה גם על ביטויים נפשיים בספרות ובתרבות. היסודות התיאורטיים שלה, ובעיקר תסביך אדיפוס, יצרו נקודת מבט חדשה לפענוח ולהסבר של תחומי דעת רבים ובהם ספרות, סוציולוגיה, מדעי החברה, דת ועוד. מאז חל פיחות במעמדה של הפסיכואנליזה כמי שתורמת לתרבות נקודת מבט ייחודית ומקיפה החורגת מנושאי המקצוע. יואב יגאל מבקש לבחון בסדרה זו מה קרה לתפיסה זו ולנסות ליצור מחדש את הזיקות שבין המציאות הנפשית לבין המציאות ההיסטורית-תרבותית בהקשרה הרחב ביותר. הפרק הראשון עוסק במיתוס של אדיפוס ומציע לו פרשנות חדשה, שלפיה הנושא המרכזי בו איננו גילוי העריות - כפי שסבר פרויד - אלא שינוי מבני ועמוק ברמה התוך-נפשית וברמת התרבות. הסרט 'פרינסס' שדווקא כן עוסק בגילוי עריות, היה הסרט האחרון שהוקרן במסגרת הסדרה 'נפגשים בקולנוע' מטעם החברה הפסיכואנליטית בישראל. חלי טל שלם מביאה לנו את סקירת המפגש השישי והאחרון בסדרה ובו רשמיה מן הסרט ומן הדיון הפתוח שהונחה על ידי במאית ותסריטאית הסרט, טלי שלום עזר ופרופ' עמנואל ברמן.


- פרסומת -

ד"ר רננה אלרן משתפת ברשמיה מהמחזה 'פסיכוזה 4.48' של המחזאית הבריטית שרה קיין, הפותח צוהר לחוויה הפסיכוטית. רות נצר מבקרת במוזיאון פריזאי וכותבת על אמנות הצעקה. גיא פרל בפוסט מרתק על ארכיטיפ הביתור בספר 'שירי תיבות שבורות' מאת אורי צבי תור, ועל מובנו הפסיכולוגי כמייצג תהליך בו מנגנונים ישנים מוחלפים במנגנונים מפותחים יותר. קול קורא יוצא משולחן יו"ר מועצת הפסיכולוגים, ובו קריאה להגשת מועמדות לוועדות מקצועיות הפועלות מטעם מועצת הפסיכולוגים. נחתום בהזמנה של מתמחים בסוף התמחותם שהדבר רלוונטי עבורם - להצטרף אל הפורום 'לקראת בחינת ההתמחות מועד חורף 2015', בניהולה של רחל מורדכוביץ' שעתיד להפתח במוצ"ש 8.8.15.

מי יתן ונרבה אהבה צוות פסיכולוגיה עברית "שנאה היא אהבה שלא רצינו להציל" (איריס אליה כהן)

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ורד צמרת-לזר
ורד צמרת-לזר
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
שרון כהן
שרון כהן
פסיכולוגית
רוני אייזנברג חן
רוני אייזנברג חן
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה
דן נייגר
דן נייגר
חבר ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
אלי כהן
אלי כהן
פסיכולוג
כפר סבא והסביבה
עומר דר
עומר דר
פסיכולוגית

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.