לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
גם העץ אומר רק גזע ועלים (2015)

גם העץ אומר רק גזע ועלים (2015)

עלון פסיכולוגיה עברית | 8/2/2015 | הרשמו כמנויים

ט"ו בשבט חלף ואיתו משלים על האדם שהוא עץ השדה. מחשבות על צמיחה וקמילה. מחזור חיים של נשמה. סביבת גידול בריאה ותחוחה. אדמה ומים. ובינתיים:

במרחב הייחודי שנוצר במסגרות טוטאליות, מתמודד המטפל הפסיכודינאמי עם דיאלקטיקות מורכבות של פנים וחוץ, של מציאות אובייקטיבית וסובייקטיבית - מכל בתוך מכל. במאמרה המרתק עדי דוויק בונר מספרת על אלו בעזרת תיאור החיים במעון רשות חסות הנוער, היחסים האנושיים הנרקמים בין דריו, אנשי הצוות והנערים המטופלים, ועבודתה הטיפולית היומיומית המתמשכת בו. בעזרת כתביו של ויניקוט וביון היא מתארת את התפתחות נפשם של נערים הבוחרים במעשה העברייני, ואת המאפיינים הסביבתיים, הבינאישיים והתוך נפשיים המאפשרים את קיומה של מלאכת הטיפול בהם.

לאן נעלם האב אשר בפסיכואנליזה של פרויד היה כה מרכזי? כיצד נאלם בכתיבה של ממשיכי דרכו של פרויד שעסקו בעיקר במרחב הממשי והמדומיין הנרקם ביחסי התינוק ואימו? בספר 'האב הסמוי מן העין - מסע בקבות האב הנעלם בטקסטים פסיכואנליטיים', יוצאת ד"ר קרין בן-ארי סמירה למסע מאתגר לאיתור סימני האב הסמויים מן העין בכתביהם ובמשנתם של פסיכואנליטיקאים רבי השפעה שביססו, כל אחד בדרכו, את הפרדיגמה האימהית בחשיבה של יחסי-אובייקט.פרק ראשון ומסקרן מתוך הספר זמין לקריאתכם.

ד"ר ניצה ירום כותבת על השינוי הנדרש מהורים שצריכים לגבות את ילדם בזמננו, ילד שהוא סובייקט וסמכות חברתית וטכנולוגית המעמיד אתגר בפני ההורים שהפנימו דפוסי הורות ישנים. כיצד  אנשי טיפול יכולים לסייע להורים לפתח 'מצפן הורי' שישמש אותם באווירה המשפחתית הדמוקרטית של היום ויעזור להם להקשיב לקולו של הילד? גיא פרל קוראבספר שיריה של תהילה חכימי  'מחר נעבוד', וחושף את העיקרון הממית שמקבל פנים שונות בשיריה. פרופ' עמיה ליבליך, ממליצה על ספרו של חתן פרס נובל פטריק מודיאנו "בבית הקפה של הנעורים האבודים" ותוהה על מהותם של 'השיבה המאוחרת' של גיבור אל עברו 'בחיפוש אחר הזמן האבוד'.


- פרסומת -

היום יוצא לדרך המפגש השלישי במסגרת 'שיחות בפסיכותרפיה'. במפגש מתארחת הפסיכולוגית נטע עופר מבית הספר החדש לפסיכותרפיה, והוא יעסוק בשיטת ה AEDP עבודה חוויתית עם רגשות חיוביים בטיפול חוויתי דינמי מואץ.  אנשי מקצוע בעלי הרשאה מקצועית מתאימה, שטרם הצטרפו כחברים בפורום המפגשים ומעוניינים לצפות בדיונים ו/או לקחת בהם חלק פעיל, מוזמנים לעשות זאת עוד היום. כתמיד, לשאלות ניתן לפנות לתיבת המערכת(hebpsy.content@gmail.com)  .  "לא לומר את הכל

גם העץ אומר רק גזע ועלים

ומשאיר שרשים באפילה

...

לא לפרש את האדם עד תום?

(שלמה תנאי, 'להשאיר')

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
נעה אושר מוליה
נעה אושר מוליה
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
רמה רוזנבוים
רמה רוזנבוים
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
רחובות והסביבה, קרית גת והסביבה, בית שמש והסביבה
ולדי פירר
ולדי פירר
עובד סוציאלי
תל אביב והסביבה, פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
טל זנגר
טל זנגר
פסיכולוגית
רמת גן והסביבה
נילי בן-אבי
נילי בן-אבי
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, עפולה והסביבה, יקנעם והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

שכנתנו מדרום עוברת טלטלה גדולה. שנתיים וחצי לאחר המהפכה הקודמת, וכשנה לאחר עלייתו לשלטון, נאלץ מוחמד...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.