לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
עד שיצא עשן לבן

עד שיצא עשן לבן

עלון פסיכולוגיה עברית | 15/3/2013 | הרשמו כמנויים

הימים האלה, שבין פורים לפסח, מצטיינים בדרך כלל במעין דחיסות קיומית. כולם מנקים, מאווררים, מחליטים, משנים, מנסים להספיק (והפעם מלבד להעלים את החמץ גם: לבחור אפיפיור, להקים ממשלה, להתכונן לקבל את פניו של נשיא המעצמה הגדולה). באווירת ימי פרה-פסח גם באתרנו נצפתה השבוע תכונה ותסיסה עם לא פחות משישה פוסטים חדשים באגף הפסיכובלוגיה שלנו:
פרופ' עמיה ליבליך שכתבה רק בשבוע שעבר על קורותיה בדרום קוריאה, מספרת לנו בהתרגשות על האופן שבו חלומות מקצועיים קורמים עור וגידים ומשתפת אותנו בפרויקט נוסף - איסוף סיפורי חייהם של ניצולי הצונאמי ביפן. מעורר השראה. תמי וילדמן, מנסה ומצליחה ללכוד רגע אחד קטן, יום יומי, בו מבט רגיש מצליח לגרום לדמעות התסכול להציף. פרופ' חנוך ירושלמי, בפרק רביעי בסדרה, כותב על הקשר הכואב בין העדר התקשרות אימהית ליחסי תעתוע וניצול ומעלה הרהורים ותגובות. בפוסט מרתק וחריף ד"ר אילן אבירם, מתבונן בהורים המתקשים לחלק את הקשב שלהם בין הילד שעל הנדנדה לסמארט-פון שביד ותוהה מה יהא על אפשרות ההתמסרות - של אם לתינוקה ושל אדם לחברו, בעולם בו התרגלנו להיות מוקפים באפשרויות ולחוות בכל רגע נתון מספר חוויות מקבילות. ד"ר ארנון רולניק לעומת זאת, דווקא מזמין אותנו לנצל את הטכנולוגיה ואת היכולת לעשות כמה דברים בו זמנית, ומקדיש את הפוסט החדש בבלוג שלו להכרות עם עולם הפודקאסטים הפסיכולוגים - תכנים מוקראים להם ניתן להאזין תוך כדי עיסוק במטלות אחרות. בין הפודקאסטים הראשונים שעלו לאוויר תוכלו למצוא פוסטים שפרסם רולניק באתר ומוקראים על ידו, את הקראת ספרו של דיוויד בארלו העוסק הגישה המאחדת לטיפול (Unified Protocol) כמו גם ניסיון ראשוני להקליט בקולו של המחשב את אחד מספריו של פול וואכטל. הפוסט האחרון שנזכיר הוא זה של רות נצר שמציעה ניתוח מעניין ומבט פמיניסטי ביקורתי על סרטו של ברטולוצ'י הטנגו האחרון בפריז (1972) שחולל בזמנו סערה בשל התכנים הארוטיים הבוטים שהכיל.
רות נצר מוסיפה לעסוק בהרחבה בהשקה שבין קולנוע ופסיכולוגיה גם בספרה החדש 'הקולנוע מטפל בנו' שראה אור בהוצאת 'רסלינג'. שני פרקים ממנו עלו לאתר וזמינים לקריאתכם - על המפגש הפוצע והמרפא בין הצופה לקולנוע ועל שיגעון ואנטי פסיכיאטריה. בנוסף, תוכלו לטעום השבוע טעימה חטופה מכנס האגודה הישראלית לביופידבק אותה מביא לנו אסף גיטלר, ולקרוא את מאמרו הבהיר של בנימין גולדנהירש העוסק בהפרעתהאנקופרזיס, בה נתקלים לא פעם מטפלים בילדים. מהו הרקע הדינאמי המצוי מאחורי הפרעת האנקופרזיס וכיצד זה מכתיב את אופן הטיפול בבעיה? גולדנהירש מציג שני אבי טיפוס אישיותיים שונים של ילדים הסובלים מאנקופרזיס -'הילד במסכת הברזל' והילד המכור לאמו כאובייקט, ונעזר במקרים קלינים להבהרת רעיונותיו.
נחתום בהזמנה אביבית המופנית למתמחים בפסיכולוגיה - השבוע ייפתח באתר מחזור פעילות חדש של פורום'לקראת בחינת התמחות' עבור מתמחים בפסיכולוגיה קלינית המתכוונים לגשת לבחינת ההתמחות במועד אביב 2013 הפורום מהווה קבוצת עמיתים להיוועצות, שיתוף ותמיכה הדדיים בתקופת ההכנות לבחינה. מוזמנים להירשם מתמחים בפסיכולוגיה קלינית בלבד, בעלי הרשאה באתר, אשר יסיימו עד תאריך הבחינה את כל חובותיהם ונרשמו לבחינה במועצת הפסיכולוגים. הקישור לפורום : http://www.hebpsy.net/forum.asp?id=221

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
ציפי בן-עמי
ציפי בן-עמי
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פתח תקוה והסביבה, רמת גן והסביבה
ניבה רטנר
ניבה רטנר
עובדת סוציאלית
תל אביב והסביבה
לילך עלוא כוכבי
לילך עלוא כוכבי
עובדת סוציאלית
רחובות והסביבה, אשקלון והסביבה, קרית גת והסביבה
רמה רוזנבוים
רמה רוזנבוים
יועצת חינוכית
מטפלת זוגית ומשפחתית
רחובות והסביבה, קרית גת והסביבה, בית שמש והסביבה
נעמה הרשקוביץ
נעמה הרשקוביץ
עובדת סוציאלית
‫גלי קלטש‬‎
‫גלי קלטש‬‎
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, נתניה והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תסמינים פסיכיאטריים הם פעמים רבות תוצר של ניסיון הנפש להגן על עצמה מפני פירוק. כאשר מבינים היטב את שהנפש...

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.