לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
העולם הוא ליצן עצוב - עלון פורים

העולם הוא ליצן עצוב - עלון פורים

עלון פסיכולוגיה עברית | 22/2/2013 | הרשמו כמנויים

אווירת קרנבל תצבע בימים הקרובים את הרחובות. חלקנו נלבש תחפושות פורימיות ומי שימזל מזלו אולי גם יצליח, ולו לכמה שעות, לפשוט מעליו את תחפושות היום-יום הכובלות. בחירת העורכת לכבוד חג ה-'נהפוך הוא' היא מאמרה המרתק של רות נצר, שחושפת אותנו לעולם סימבולי שלם שהניח יונג על כתפיו הצרות של הליצן.  הליצן הוא 'ארכיטיפ ההיפוך' - זה שלועג למקודש ולסמכות, חוגג מילוי משאלות אסורות, ועוד עושה את כל זה באישור ובשירות החברה. מלבד מאמרה זה תוכלו להנות גם מפוסט חדש בבלוג של רות הסוקר את סיפרה של הסופרת האמריקאית המנוחה פלנרי אוקונור 'כל מה שעולה מתכנס'. הספר מורכב מסיפורים קצרים המשרטטים עולם אפל ואלים, בו אין מי שישא את תפקיד הליצן ובני האדם הם אלה שמפרים את הכללים, פוגעים, רוצחים, רומסים זה את זה ובסוף זוכים להתגלות שאין בכוחה לגאול את נפשם.
באגף המאמרים מרקו מאואס מנתח את המשפט הקרטזיאני המפורסם 'אני חושב משמע אני קיים', כשאל מולו הגרסא המחוכמת של לאקאן: 'אני קיים שם, היכן שאני לא חושב' ו'אני חושב, שם, היכן שאני אינני'. הסוביקט הלא מודע בו מתעניינת הפסיכואנליזה, הוא זה ממנו מנסה השיח הקפיטליסטי להימלט. שווה להתעמק. במאמר מקיף נוגעת ד"ר רונית פלוטניק בסוגיות הרלוונטיות למשפחות רבות בהן גדל ילד הסובל מהפרעת קשב וריכוז ולמטפלים בהן - מה קורה כשגם ההורה שאמור לסייע לילד סובל בעצמו מאותם הסימפטומים? ואיך משפיע מצבו של ילד אחד על שאר האחים במשפחה? חשוב ומאיר עיניים. בנוסף, מאמר שלישי בסדרה של ד"ר חנה דויד על אבחון ילדים מחוננים עלה השבוע לאתר - והפעם על מקרים בהם הנזק שעלול לגרום האבחון גדול מהתועלת.
בבלוג 'כתיבה יצירתית' תוכלו לקרוא את סיפורה הקצר של ד"ר שלי רקובר, 'הישרדות', ובו מסלול בבריכת השחייה הופך לזירת קרב על המקום הממשי והמטאפורי. ונסיים בעוד מלחמה על מקום, מלחמה אמיתית ועצובה - בית של"ב - אחד משלושת המרכזים היחידים בארץ לטיפול בגברים מכים נמצא בסכנת סגירה בגלל מאבקי רשויות על תקציב. ב'שפיות זמנית' תוכלו לקבל יותר פרטים על המקרה כמו גם קישור לעצומה שמפיצים עובדי המרכז בניסיון למנוע את סגירתו.
"העולם הוא ליצן עצוב, איך ניחשתי את זה - לא חשוב. הוא תמיד מסתובב לו עם קטע ישן, עם דמעה ענקית ועם פרח קטן. העולם הוא ליצן עם מזל, כי תמיד מתחלף הקהל. הבדיחות ישנות, הפזמון משומש, אבל יש לו מזל - הקהל הוא חדש..". (מילים: לאה נאור , לחן: קובי אשרת)
ואף על פי ולמרות הכל - חג שמח!

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא:
מוריאל אלעזר
מוריאל אלעזר
פסיכולוגית
פתח תקוה והסביבה
טליה בורשטין
טליה בורשטין
חברה ביה"ת
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
אור עטר
אור עטר
פסיכולוג
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק), רמת גן והסביבה
‫גלי קלטש‬‎
‫גלי קלטש‬‎
פסיכולוגית
אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה, נתניה והסביבה
דורית נוי-שרב
דורית נוי-שרב
פסיכולוגית
ירושלים וסביבותיה
ד"ר עידית שלו
ד"ר עידית שלו
פסיכולוגית
מטפלת זוגית ומשפחתית
תל אביב והסביבה

עוד בבלוג של עלון פסיכולוגיה עברית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.