לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
 
"פסיכולוגיה עברית מקדמת שרלטנים"

"פסיכולוגיה עברית מקדמת שרלטנים"

שפיות זמנית | 6/7/2017 | הרשמו כמנויים | שלחו טקסט לבלוג

זו האשמה שהוטחה בנו הבוקר על ידי עיתונאית TheMarker.

לנשום... אז אחרי שהתאוששנו מההאשמה המפתיעה והתגברנו על העלבון. וניסינו להבין טוב יותר על מה ההאשמה ועל מה אותה עיתונאית נאבקת - כן. אשר יגורנו בא לנו.

 

"פסיכולוגיה עברית מקדמת שרלטנים". אמנם, אנשי המקצוע שביננו המבקשים להצטרף לקהילה המקצועית נדרשים להציג רישיון ממשלתי כדי להופיע במאגר חברי הקהילה עם הרשאה מקצועית. אך עדיין הרישום לאתר חופשי וכל אדם בוחר להציג את עצמו כראות עיניו.

חיפוש בגוגל עשוי להוביל ציבור לדף בפסיכולוגיה עברית בו אדם מציג עצמו כד"ר לפסיכולוגיה ולחשוב בתמימות שמדובר באיש מקצוע רציני, גם אם אין לו 'הרשאה מקצועית' באתר - מי באמת קורא את השורות הקטנות. לא מעט חברים באתר מתהדרים בתואר ד"ר, אך נודה על האמת לא כולנו טורחים לציין באיזה תחום נעשה הדוקטורט והאם בכלל התואר מוכר בארץ.

באותו אופן יוכלו לפגוש באתר 'פסיכותרפיסטים' - כאמור, בהיעדר חוק בנושא כל אדם יכול להציג עצמו כפסיכותרפיסט. וגם במקרה זה אדם תמים עשוי לחשוב שמדובר באיש מקצוע המוסמך להעניק טיפול.

ומה לגבי פסיכולוגית עם רישיון ממשלתי לעיסוק בפסיכולוגיה כשר למהדרין, ואפילו עם מומחיות המציגה עצמה כ'פסיכולוגית קלינית מומחית בטיפול זוגי.' האם אתם מזהים פה את הבעיה?

 

נראה שאחרי המאמץ לרכוש השכלה, מאבק לקבל מלגת התמחות לצלוח את בחינת ההתמחות, לפתוח קליניקה ולמצוא מטופלים אנו צריכים להיאבק גם בשרלטנים. של מי המאבק הזה? האין זה תפקידה של המשטרה והרשות השופטת לאכוף את החוק?! האם זה אינטרס של הציבור? של הקהילה המקצועית? של המוסדות להשכלה גבוהה? מי הם אותם שרלטנים? האם כל מקרה הוא שרלטנות?

 

חברה ותיקה באתר דימתה לפני שנים את פסיכולוגיה עברית לחוף ים בתולי וקסום שמעטים ידעו על קיומו. אט אט השמועה נפוצה ואנשים נוספים הגיעו לפקוד את החוף, אז כבר היה צורך להקים סוכת מציל, להסדיר מים לשתיה לדאוג למחסה מפני השמש ולאבטחה והחוף לא נראה עוד כתמול שלשום.


- פרסומת -

 

אנחנו מזמינים אתכם למחשבה ודיון, מוזמנים להגיב פה, בדף הפייסבוק או לשלוח אלינו הודעה פרטית לדוא"ל hebpsy@gmail.com

כל מחשבה, רעיון והצעה יצירתית יתקבלו בשמחה


תגיות:

מטפלים בתחום

מטפלים שאחד מתחומי העניין שלהם הוא: אתיקה, ממסד וחוק
רשא מוסא-קעואר
רשא מוסא-קעואר
פסיכולוגית
חיפה והכרמל
שי שופטי
שי שופטי
פסיכולוגית
תל אביב והסביבה, אונליין (טיפול מרחוק)
איילת אלדן
איילת אלדן
יועצת חינוכית
ירושלים וסביבותיה
הגר קורן
הגר קורן
פסיכולוגית
חיפה והכרמל, אונליין (טיפול מרחוק), פרדס חנה והסביבה
גיא קליגמן
גיא קליגמן
פסיכולוג
ירושלים וסביבותיה, אונליין (טיפול מרחוק)
שרה שולומון
שרה שולומון
פסיכולוגית
כפר סבא והסביבה

עוד בבלוג של שפיות זמנית

תגובות

הוספת תגובה לפוסט

חברים רשומים יכולים להוסיף תגובות והערות.
לחצו כאן לרישום משתמש חדש או על 'כניסת חברים' אם הינכם רשומים כחברים.

צביאל רופאצביאל רופא7/7/2017

אולי זו היא חובתכם המינימלית?. לפרסם באופן קבוע בעמוד הבית את שמות המקצועות המעוגנים בחוק, שכל שימוש בהם ללא כיסוי בתעודות רשמיות, מהווה שרלטנות ועבירה על החוק. ואולי גם כדאי להרחיב ולציין את השמות השכיחים שאינם מעוגנים בחוק, אשר כל מי שרוצה יכול לעשות בהן שימוש גם ללא השכלה טיפולית.