לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
24
מרץ

ערב העיון: מחשבות על פסיכוסומה מאז והיום, מכון מגיד ביה'ס לפסיכותרפיה

24/3/2022 | פורסם על ידי יונת מלכא

ערב העיון: מחשבות על פסיכוסומה מאז והיום יתקיים בזום בתאריך 24.3.22 בשעות 21:00-18:00 -יש להירשם מראש.

ערב העיון יהווה מרחב לחשיבה והבנת היחסים הדיאלקטיים והמורכבים המתקיימים בין הגוף והנפש אז והיום. מהדחף והאגו הגופני אל המבט, מגע של יחידת אם - תינוק ומטפל מטופל. נתייחס למרחבים השונים ביניהם: בין האחדות והפיצול, בין האובייקטיבי לסובייקטיבי, המודע ללא מודע הנראה והסמוי מהעין.

בתוכנית:

18:15-18:00 ברכות: פרופ' יוסי זעירא יו'ר דירקטוריון מכון מגיד, ורדית ארז מנכ'לית מכון מגיד, דורית ברנע
מנהלת ביה'ס לפסיכותרפיה של מכון מגיד

19:00-18:15 מסעות זיגמונד פרויד במחוזות הגופנפש: סיפורה וגורלותיה של תגלית שהוסתרה והתגלתה
חליפות- מרצה: פרופ' שמואל ארליך

20:00-19:00 הצגת המקרה של קתרינה- מציגה: אורה יושפה מנדלבוים
מתדיינות: דפנה הומינר ואירנה מלניק

20:30-20:00 בין ה'כמעט נפשי' ל'כבר נפשי'- היבטים אבולוציוניים וקליניים בחשיבה של ביון על יחסי גוף-נפש
מרצה: ד'ר אילן ברנט

21:00-20:30 דיון בהשתתפות המרצים והמשתתפים
מנחה: יפה פרץ צדוק

הוועדה המארגנת: דורית ברנע, ד'ר רבקה דוידוביץ אפשטין, יפה פרץ צדוק

עלות לערב העיון 50ש'ח להרשמה ותשלום https://pay.tranzila.co...TXV6Nm9lZz09

מרצים ומשתתפים:
מסעות זיגמונד פרויד במחוזות הגופנפש: סיפורה וגורלותיה של תגלית שהוסתרה והתגלתה חליפות
בהרצאה יסקור המרצה את הדרך שפרויד עבר בניסיונותיו החוזרים להבנת המנגנון הנפשי, בשאיפה להבנת אופייה, תפקודה וכישלונותיה של הנפש האנושית, מהם גזר את הריפוי הפסיכואנליטי. ניסיונות אלו נעים בתנועת מטוטלת בין סומה ופסיכה, במעברים חוזרים של דגשים ותשתיות מתחלפים. מבין שפע ההשפעות שעיצבו את דרכו של פרויד, המרצה יתמקד בנושא היחס והקשר בין גוף לנפש שמאפיין את גישתו ועובר כחוט השני בכתביו, ומהווה מאפיין מרכזי בחשיבתו ואפילו בראיית העתיד שלו. עוד יטען המרצה שללא הבנה זו של הקשר והיחס של גופנפש לא ניתן להבין את הפסיכואנליזה הפרוידיאנית, והוא זה שמקנה לה את מעמדה הייחודי לעומת התפתחויות מאוחרות.
מרצה: פרופ' שמואל ארליך, אנליטיקאי מנחה ויו'ר לשעבר של החברה הפסיכואנליטית בישראל. כיהן שנים רבות בקתדרה לפסיכואנליזה ע'ש זיגמונד פרויד באוניברסיטה העברית. באגודה הפסיכואנליטית הבינלאומית (IPA) שימש יו'ר ועדת ההוראה, חבר דירקטוריון, וכיום יו'ר הוועדה לסוגיות ארגוניות. בעל פרס סיגורני עבור תרומה ייחודית לפסיכואנליזה (2005). פרסומיו כוללים מאמרים על גיל ההתבגרות, אופנויות החוויה של יחסי אובייקט, דינמיקה קבוצתית וארגונית והספרים: “The Couch in the Marketplace: Psychoanalysis and Social Reality”, “Fed With Tears, Poisoned With Milk”.

הצגת המקרה של קתרינה
אורה יושפה מנדלבוים, פסיכולוגית קלינית, פסיכואנליטיקאית בחברה הפסיכואנליטית בישראל. מורה ומדריכה במכון מגיד, ה.ל.פ.ב.א ובתוכנית ״התקרבות״ של החברה הפסיכואנליטית. עבדה שנים רבות כפסיכולוגית בכירה במרכז לבריאות הנפש - ״לב השרון״. מטפלת ומדריכה בקליניקה בהוד השרון.
אירנה מלניק, פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית מנחה בחברה הפסיכואנליטית בישראל, מלמדת במכון מגיד, יו״ר לשעבר של החברה הפסיכואנליטית בישראל, אחת הרכזות של התוכנית 'המעשה הטיפולי - תל אביב' במרכז הלימודים בחברה הפסיכואנליטית בישראל.
דפנה הומינר, פסיכולוגית קלינית ומדריכה בפסיכותרפיה, מרצה ומדריכה בתוכניות לפסיכותרפיה במכון מגיד ובאיגוד הישראלי לפסיכולוגיית העצמי, ומסגרות מקצועיות נוספות.
בין ה'כמעט נפשי' ל'כבר נפשי'- היבטים אבולוציוניים וקליניים בחשיבה של ביון על יחסי גוף-נפש
החשיבה  הפסיכואנליטית של ביון, עוסקת בכל תקופותיה, בקשר ההדוק בין גוף לנפש, ובתנועה בין הרמה הלא-מובחנת לרמה המובחנת ביחסים אלה. בהרצאה יציג המרצה את ההיבטים האבולוציוניים והקליניים בהם תפס ביון את יחסי גוף-נפש, החל מהרמה הפרוטומנטלית בתיאוריה של ביון על קבוצות, בהמשך- הטרנספורמציות ממרכיבי ביטא בעלי האיכות הגופנית-חושית למרכיבי אלפא בעלי האיכות המנטלית, בתקופה האפיסטמולוגית של חשיבתו, ולבסוף בתקופה האונטולוגית, מקומו של at-one-ment  עם המציאות הנפשית של המטופל, הכולל גם מחוברות לחוויה חושית-גופנית. המרצה יתייחס להשפעה של רעיונות אלה על החשיבה הפסיכואנליטית העכשווית.   

מרצה: ד'ר אילן ברנט, פסיכולוג קליני, פסיכואנליטיקאי מנחה, החברה הפסיכואנליטית בישראל. יו'ר ועדת ההוראה של החברה הפסיכואנליטית בישראל. מורה במכון אייטינגון של החברה הפסיכואנליטית בישראל, במסלול המתקדמים ‘הזרם העצמאי בפסיכואנליזה – פורצי דרכים’, התוכנית לפסיכותרפיה, ביה”ס לרפואה, אוניברסיטת תל אביב, במרכז ויניקוט בישראל ובמרכז הלימודים של החברה הפסיכואנליטית.  קליניקה פרטית למבוגרים ומתבגרים בקרית אונו. 

דיון בהשתתפות המרצים והמשתתפים
מנחה: יפה פרץ צדוק, פסיכולוגית קלינית מדריכה, פסיכואנליטיקאית מנחה, מרצה ומדריכה במכון מגיד ובבתי הספר לפסיכותרפיה בתל אביב, בבר אילן ובמכון תל אביב לפסיכואנליזה בת זמננו. חברה בוועד מנהל ויו״ר לשעבר של התוכנית הבין תחומית במכון תל אביב, יועצת אקדמית לתוכנית לפסיכותרפיה אנליטית לאמנויות, אוניברסיטת חיפה. קליניקה פרטית בתל אביב.

תגיות: