לוגו פסיכולוגיה עברית

×Avatar
אני מסכימ.ה להצטרף לרשימת התפוצה לקבלת עדכונים ומידע שיווקי
זכור אותי
18
יוני

להניע את עצמנו במרחב החיים ביעילות ובהצלחה- סדנה מבוססת תנועה בשיטת לאבאן-בארטנייף

18/6/2021 | פורסם על ידי המרכז הקליני הבין תחומי, אונ' חיפה

להניע את עצמנו במרחב החיים ביעילות ובהצלחה
סדנה מבוססת תנועה בשיטת לאבאן-בארטנייף למטפלים מתחומי פסיכותרפיה, גופ-נפש, מטפלים באומנויות, מרפאים בעיסוק ולכל העוסקים בתנועה

בהנחיית מילכה לאון MA, CMA – מורה בכירה לניתוח תנועה לאבאן-בארטנייף וחוקרת כבר כ-30 שנה את הקשר שבין ארגון גופני, תנועה ביטוי ורגש.

..."תנועה היא הדרך הראשונית בה אנו לומדים על קיומנו ועל העולם והיא מהווה בסיס לכל תהליכי הלמידה וההתפתחות בכל הרבדים של הגוף-נפש. " (לינדה הארטלי)

האופן בו אנו מגלים את עצמנו והעולם, מתגלים ומתגלמים בו, קשור בקשר הדוק לדפוסי התנועה שרכשנו בחודשי החיים הראשונים של חיינו ואשר התפתחו דרך ההתנסויות התנועתיות הראשונות שלנו כתינוקות. דפוסים אלה משקפים ויוצרים את דרכי התנועה וההתקדמות שלנו במרחב החיים על כל היבטיהם. אופני ההתמודדות שלנו עם המציאות של החיים, כולל עם המציאות יוצאת הדופן של עידן הקורונה -גם הם קשורים לאותם דפוסים מוקדמים של חיינו.

היסודות ליכולות שיש לנו כיום לנוע, להרגיש, לחשוב, ללמוד, להתמודד עם שינויים ותהפוכות בחיינו, ליצור יחסים חברתיים ולפעול בעולם - הונחו כבר כשהרמנו ראש, התגלגלנו על השטיח, זחלנו, דחפנו ונעמדנו, הושטנו רגל ומשכנו עצמנו אל תוך העולם. אותם יסודות שסייעו לנו ללמוד להניע עצמנו במרחב הם יסודות התנועה, הרגש והחשיבה שלנו. לכן, הם גם אלה שמסייעים לנו או מעכבים אותנו כיום, כאשר אנו מנסים להניע עצמנו למשימות חדשות או לשכלל את היכולות שלנו.

בסדנה זו נלמד את הקשר של דפוסים אלה לחיינו בעת הזו ונלמד לשכלל את דפוסי ההתנהלות שלנו. בסדנה נמצא עוגנים בגוף ונשתמש בכוחות שלו כדי למצוא נקודות משען גופניות-רגשיות גם בסביבה של אי יציבות; נשכלל את רצף הפעולות הנוירולוגיות, הנמצא בבסיס יכולתנו להתקדם במרחב ולהתאמן על דפוסים יעילים יותר – תנועתית ואקספרסיבית; ינתנו כלים להתבוננות, זיהוי, ניתוח ועבודה עם מטופלים/תלמידים למציאת יציבות דינאמית בגוף ובנפש.

הסדנה מבוססת על שיטת לאבאן-בארטנייף, העוסקת בקשרים שבין תנועה-רגש-ביטוי. בשיטה אנו מתבוננים בתנועה כדי לראות את האופן בו אנשים מתמודדים עם המציאות דרך דפוסי התנועה שנרכשו בשנות החיים הראשונות. אנו חוזרים אל דפוסי התנועה המוקדמים ומשתמשים בהם על מנת להכיר אותם ואת משמעותם עבורנו, לכוונן ולשכלל אותם על מנת להיות מסוגלים להתמודד עם המציאות באופן מאורגן, בהיר, נינוח ושלם יותר. תהליך זה נקרא – Repatterning ותוצאתו היא חוויה של נוכחות פשוטה ונינוחה , ועם זאת- ערה, מלאה ועשירה בגוף ובמרחב.

הסדנה תתקיים באולם רחב ידיים, בהתאם לתו הסגול
מוגבל ל 18 משתתפים בלבד

יום שישי, 18/6/21 בשעות 12:30-9:00
המשכן לאמנויות אוניברסיטת חיפה
עלות: 270 ₪
להרשמה:
https://docs.google.com...royf89c/edit

המרכז הקליני הבין תחומי, אוניברסיטת חיפה
ווטסאפ עסקי: 04-8288622
טל: 04-8288622/3
דוא"ל: icc@univ.haifa.ac.il

תגיות: